pierwszy samochód produkowany seryjnie

Widzisz odpowiedzi znalezione dla zapytania: pierwszy samochód produkowany seryjnie





Temat: VW zagadka


jestem jakoś dziwnie przekonanay o pierwszeństwie mercedesa
czy skrzydlaki nie były seryjnymi 200 d ?( silnik z "gruchą")  
a model w 114 produkowany chyba już od 72-79 200d ??


Witam !!!

Wydaje mi sie ze duzo wczesniej - mialem ksiazke o autach niemieckich z
serii "Poznajemy samochody..." we wstepie na jednej z fotek widnial Mercedes
190 Diesel z rocznika okolo 1937 (dokladnie nie pamietam) - podpis glosil,
ze byl to pierwszy seryjnie produkowany samochod osobowy z silnikiem diesla
- jak odnajde ta ksiazke to sprawdze...

PozdraVWiam.MichalS

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Pierwszy seryjnie produkowany samochod na ogniwa wodorowe od Hondy.
Rewolucja nadciąga. Poki co, w tym roku, jedynie w USA i Japoni.

Za: http://moto.onet.pl/1493066,2243,artykul.html

"Całkowicie "czyste" auto od Hondy.
Honda Motor Co. rozpoczęła komercyjną produkcję samochodu napędzanego
wodorowymi ogniwami paliwowymi, który nie emituje do atmosfery żadnych
toksycznych spalin - poinformowali w poniedziałek przedstawiciele firmy.
Zaawansowany technologicznie model FCX Clarity dzięki napędowymi
wykorzystującemu energię ogniw paliwowych nie emituje do atmosfery
żadnych szkodliwych spalin.
FCX Clarity korzysta z napędu wodorowego, który został zaimplementowany
w aucie na kompletnie odnowionej platformie ogniw paliwowych, nazwanej
przez producenta jako Honda V Flow. System ten wyróżnia się bardzo
kompaktową i wydajną konstrukcją baterii litowo-jonowej, która zapewnia
poprawę osiągów i zwiększenie mocy auta ale także niweluje masę pojazdu.
Honda planuje na razie (od lipca) udostępnić samochody ograniczonej
liczbie klientów z amerykańskiego stanu Południowej Kalifornii w formie
leasingu. Ile dokładnie egzemplarzy ma trafić w tamten region Stanów
Zjednoczonych tego jeszcze nie wiadomo. Program leasingowy zakłada wykup
samochodu na okres trzech lat z miesięczną ratą 600 dolarów wliczając w
tą cenę także ubezpieczenie autocasco.
Największymi przeszkodami w upowszechnieniu tego typu pojazdów
pojazdów jest ich wysoka cena i brak sieci stacji
sprzedających paliwo wodorowe."

Więcej informacji o autku: http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/

pozdrawiam, B.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Mercedes SLR McLaren
Kto podważał SLR'a?
Ale faktycznie, pytanie na miejscu.
Np. ma to być pierwszy seryjnie produkowany samochód na świecie, w którym
elementy składowe struktury przodu nadwozia, odpowiedzialne za zderzenie
czołowe, wykonane są w całości z włókien węglowych. Na topie jest również
deklarowana wartość opóźnień podczas hamowania- do 1.3g (hamulce
elektrohydrauliczne, kompozytowe tarcze).
Ale czepiał się tej "niepodważalności" nie będę (choć dam przysłowiową głowę,
że samochód technicznie okaże się wzorcowo nowoczesny); poruszyłem tą kwestię
niejako na marginesie,

pozdrawiam Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Honda rozpoczęła produkcję całkowicie "czystego...
> A jakież super są te _obecne_ technologie? Proste pytania:
>
> Potrzebuję zasięg 400 km.
>
> 1. Ile będa ważyły _nowoczesne_ baterie?
> 2. Jaki będzie czas ładowania?
> 3. Ile cykli ładowania do, powiedzmy 75% pojemności?

proszę bardzo!

Tesla Roadster ma zasięg 356 km

wykorzystuje baterie litowo-jonowe (takie jak wykorzystywane są w laptopach czy
komórkach)

1. ważą one 400kg (co nie jest tak dużo jeśli uwzględnić fakt, że np silnik
elektryczny jest znacznie lżejszy od silnika spalinowego, więc sumaryczna waga
całego samochodu - 1220 kg - jest podobna do wagi zwykłego konwencjonalnego auta)

2. pełen czas ładowania to 3,5h do 90% pewnie zajmie nie mniej niż - 2,5h

3. baterie mają starczyć na 160.000km nie wiem jaką pojemność będą miały po np
100000km jednak jakiegoś drastycznego spadku bym nie oczekiwał

wiadomo, że nie są to ekstra osiągi, ale jest to tak naprawdę pierwszy seryjnie
produkowany samochód elektryczny, pierwsze diesle też nie miały świetnych osiągów ;)
ładowanie może jest długie, ale ja np jak jeżdżę codziennie to zazwyczaj
pokonuję dystans 50-60km góra 100km, więc 356km mi zupełnie wystarcza, wracam do
domu, parkuje samochód w garażu i co mi szkodzi podłączyć go pod prąd, jak
wracam do domu to często podłączam komórkę czy laptopa pod ładowarkę, co mi
szkodzi to samo robić z samochodem, a jak widzisz, na bazie moich zapotrzebowań
mógłbym ładować samochód raz na tydzień

za dużo mówisz o akumulatorach, tymczasem jest to prehistoryczna technologia i
nikt jej już nie zamierza stosować, za 2-3 lata będą już samochody elektryczne z
zasięgiem 1000km więc porównywalnym z konwencjonalnymi autami oraz z czasem
ładowania do 90% mniejszym od godziny
baterie rozwijają się dramatycznie szybko, tak jak komputery, porównaj sobie
osiągi baterii do laptopów sprzed paru lat, z tym co jest dostępne teraz

Nokia pracuje nad wykorzystaniem nanotechnologii w konstrukcji baterii, jeszcze
w tym roku mają być pierwsze produkty wdrażane na rynek, to może być niezła
rewolucja, więc nie przeceniałbym możliwości baterii


> > > drogie
> > Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Nowa zagadka
Lancia Trevi
Pierwszy seryjnie produkowany samochód z volumexem.
Pozdrawiam i czekam na trudniejsze zagadki :) Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Prawie rok na prawie DO- Dieta w sporcie - dlugie
Our newsgroup friend Wiedźma wrote:

| A dla mnie nie, dlatego, że całkokształt KAŻDEJ jednej osoby chodzącej
| po ziemi jest nie taki, jakbyśmy chcieli i nie 100% poztywny. (...)

Ok, masz racje, ta dyskusja powinna dotyczyc diety nie tworcy, chciałam
Ci tylko napisać, dlaczego według mnie zjechała z tematu- bo twórca
napuszcza w pewien sposób ludzi na tej jego diecie na inych i wmawia im
ze sa lepsi (choć faktycznie to wina ludzi, że w to wierzą).


Tutaj ja napiszę, że masz rację, bo masz. Kwaśniewski postępuje nie
fair w stosunku do wegetarian i jeśli w jego publikacjach ukazują się
"kwiatki" typu żywienie korytkowe, pastwiskowe itp. a kogoś to uraża, to
faktycznie- może się czuć urażony.


A te Twoje
porownania moim zdaniem nie do konca sa trafne, bo ludzie, ktorych
wymieniles, mieli oczywiscie przywary, ale mozna je bylo spokojnie
oddzielic od ideologii, ktora glosili- co ma jedzenie kremowek do kazan
papieza?


To już NTG, ale ma bardzo dużo :)


U Kwasniewskiego jego poglądy dotyczące ludzi nie będących na DO są
ściśle wplecione w całą ideologię tej diety i w jej promocje, dlatego
moim zdaniem ludzie mają prawo o nich dyskutować dyskutując o diecie.


Oczywiście! Niech dyskutują o tych poglądach! Ale niech nie
dyskwalifikują DIETY za to, że twórca ma jakąś "inną" ideologię, tylko o
to mi chodzi. W zasadzie proponowałbym EOT, bo widać, że się zgadzamy :)


Gdyby promowal tą dietę jak naukowiec- podawał uzasadnienia z
biochemii/chemii/badan eksperymantalnych zamiast uzasadniać- jabłko jest
złe bo już w Biblii widać, że doprowadziło do grzechu pierworodnego- to
myślę, że nikt by się jego osobistych poglądów na jabłka i Biblię nie
czepiał.


Też racja, ale książki Kwaśniewskiego to nie czysta nauka, a popularna
nauka :) Dla zwykłych, szarych ludzi. I przypuszczam, że taka
argumentacja dociera lepiej do niewykształconych osób niż skomplikowane
jak dla nich wytłumaczenia biochemiczne.


Jakoś na Atkinsa nikt personalnie nie wsiada


Oj wsiada wsiada... :)
Michael Bloomberg na przykład (ciekawe, ile za taką wypowiedź dostał
forsy? :))) <luźny żarcik, prawdy i tak się nie dowiemy


kaszy manny. Gdyby Kwaśniewski oddzielił, to nikogo by nie interesowało,


Zapewniam Cię, że w zasadach diety optymalnej nie ma nic na temat
reaktorów z kaszą manną.


manipulacją? mógłbyś wytłumaczyć co masz na myśli? bo ja chyba inaczej
rozumiem to słowo


Manipuluje się ludźmi "nieobeznanymi" w temacie, wmawiając im, że DO
jest zła bo twórca ma jakiś tam "śmieszny" pogląd na sprawę nie związaną
z dietą.


jasne, historia może tak
Ale ja mówie teraz o swoich poglądach, i szczerze mówiąc mało mnie
obchodzi, jak historia zapoamięta Kwaśniewskiego:-)


No widzisz, nie kto inny jak my teraz tworzymy historię :)


| A co byś powiedziała na tekst w stylu "Możesz nabyć w dowolnym
| kolorze, pod warunkiem, że będzie to czarny" :) Wiesz kto to
| powiedział i kiedy?

Nie mam pojęcia i nie wiem co bym powiedziała, bo nie znam kontekstu.


Henry Ford, pierwsza reklama "Forda T". :) Pierwszy samochód produkowany
seryjnie, bardzo przycznił się do rozwoju motoryzacji. Na początku można
było nabyć jedynie... czarny :) Ze względów oszczędnościowych.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Za przychodnię - i kiecka w górę...
karw123 napisał:

> Do Ciebie i do obs2.
>
> Dyskusja ma sens wtedy, gdy druga strona jest w stanie przyjąć
racjonalną
> argumentację. W momencie, gdy druga strona udaje, że mieszka na
księżycu jest
> bez sensu.

Oczywiście, jeśli racjonalną będzie wyłącznie twoja argumentacja -
prawda?
I to w żadnym razie nie ty mieszkasz na Księżycu.

Kiedyś Ford produkował model T – pierwszy samochód produkowany
seryjnie. Można było go zamówić "w dowolnym kolorze, pod
warunkiem, że był to kolor czarny".
Idealnie pasuje.


>
www.dziennik.pl/wydarzenia/article243096/OBOP_Publiczne_toalety_w_Pol
sce_sa_czyste.html
> > Stawka kapitalizacyjna 8 złotych na pacjenta w POZ wynika – jak
> > rozumiem - z braku chęci kadry zarządzającej w SZ, a nie
> > monopolistycznej pozycji NFZ. Ciekawa koncepcja.
>
> Jakby stawka kapitalizacyjna przez rok wynosiłaby 0 złotych, to
system wróciłby
> do normalności.

Zapewne. Bo wtedy pacjent płaciłby za każdą wizytę z własnej
kieszeni, i raczej nie byłoby to 8 złotych.

Przeciętny koszt płatnej toalety to 2 złote. W ramach stawki
kapitalizacyjnej pacjent ma opłacone 4 krotne skorzystanie z toalety
I NIC PONAD TO. Niech się więc wysika 4 razy i spada! Leczenia nie
będzie – cała kasa poszła na kibel.

Nie ma czegoś takiego jak ‘bezpłatne toalety’. Podobnie jak nie ma
bezpłatnych reklamówek, bezpłatnych próbek itp. Koszt tych
wszystkich ‘bezpłatnych’ rzeczy jest zawarty w cenach towarów, bądź
usług oferowanych w danym centrum handlowym, skoro przykład centrów
handlowych tak ci odpowiada. Nie sądziłem, że coś tak oczywistego
trzeba tłumaczyć.


> Nie chodzi o to, aby robić wszystko co jest możliwe, chodzi o to,
aby było ok.
> Jeśli ktoś zrobić wszystko co jest możliwe i nie jest ok, to
znaczy, że się nie
> nadaje i trzeba go wypie...ć na zbity ryj. W szczególności
aplikuje się to do
> kardy zarządzającej SZ

Przypomina mi się artykuł, w którym pacjentka z ostrym zapaleniem
trzustki opisuje swoje leczenie w szpitalu w Holandii.
Leżałam w izolatce, codziennie miałam przy łóżku robione RTG
_(chyba USG - po codziennym RTG przez 3 miesiące mogłaby się
spokojnie sądzić o odszkodowanie)_, odwiedzający byli częstowani
herbatą. W dniu, w którym miałam mieć operację w godzinach
popołudniowych przyszedł do mnie pielęgniarz i powiedział "Wiesz
zabieg będziesz miała jutro – chirurg jest już zmęczony" – jaka
uczciwość wobec pacjenta. No, ale na koniec wystawili rachunek na 80
tysięcy marek.


Powiedziałem wtedy: Nie ma problemu! Izolatka – proszę bardzo!
Codzienne USG? – nie wiem po co, ale nie ma problemu. Odwiedzający
będą częstowani nie tylko herbatą, ale i koniakiem, bądź whisky. A
chirurg na pewno nie będzie zmęczony. A na koniec rachunek na jedyne
40 tysięcy marek (o połowę taniej(!)). To będzie i tak ponad 20 razy
więcej niż dostajemy za leczenie ostrej trzustki.
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Humor w nauce
Historia samochodu
From Wikipedia

Historia do 1900 roku

* Około 1770 we Francji pierwszy pojazd mechaniczny o napędzie parowym.
* 1883 w Niemczech Gottlieb Daimler zbudował lekki jednocylindrowy
czterosuwowy silnik spalinowy, jako paliwo zastosował benzynę. Wybór benzyny
jako paliwa nie był oczywisty, znane były różne frakcje ropy naftowej, a w
powszechnym użyciu była oliwa z oliwek oraz olej rzepakowy. Następnie od 1886
wspólnie z Wilhelmem Maybachem wytwarzali samochody osobowe. Pojazdy był
wzorowane na znanych wówczas powozach konnych, a zwłaszcza lekkich bryczkach. W
ten sposób stworzyli standard samochodu osobowego, aktualny jeszcze w XXI wieku.
* W tym samym czasie (około 1885) w Niemczech Carl Friedrich Benz zbudował
samochód 3-kołowy.
* 1892 Wilhelm Maybach wynalazł gaźnik dyszowy z pływakiem i iglicą.
* 1895 we Francji bracia Andre i Eduard Michelin zastosowali ogumienie
pneumatyczne na wymiennej obręczy.


Lata 1900 - 1945

* 1906 - Vincenzo Lancia i jego przyjaciel Claudion Fogolin zakładają firmę
Lancia produkującą samochody osobowe.
* 1908 - Henry Ford uruchomił w Detroit (USA) wielkoseryjną produkcję Modelu
T (ponad 15 mln sztuk).
* 1913 - firma Peugeot wystawiła do wyścigu w "Indianapolis 500" auto
wyposażone w silnik o czterech zaworach na cylinder, sterowanych dwoma wałkami
rozrządu, umieszczonymi w głowicy.
* 1922 - powstaje pierwszy na świecie samochód z nadwoziem samonośnym a jest
to Lancia Lambda,
* 1922 - pojawia się Austin Seven, najczęściej kopiowany samochód przedwojenny.
* 1926 w Bolonii (Włochy) Alfieri Maserati zbudował pierwszy samochód
wyścigowy marki Maserati Tipo 26.
* 1928 w Warszawie Centralne Warsztaty Samochodowe (CWS) wyprodukowały około
800 sztuk samochodów osobowych model CWS T-1 konstruktorem był Tadeusz Tański
przy wspólpracy Stanisława Panczakiewicza.
* 1930 - Cadillac przedstawił pierwszy samochód z silnikiem o szesnastu
cylindrach, model V16.
* 1932 - powstaje pierwszy szkic Volkswagena Garbusa, produkowanego od
1945r. (ponad 21 mln sztuk).
* 1934 - we Francji zaprezentowano przednionapędowego, nisko zawieszonego
Citroëna 7 CV, który nie posiadał stopni bocznych,
* 1934 - Peugeot zaprezentował pierwszy na świecie samochód ze składanym
stałym dachem o nazwie "Eclipse".
* 1936 - Mercedes-Benz przedstawia model 260D, pierwszy samochód osobowy z
silnikiem wysokoprężnym.
* 1943 - powstaje Jeep MB, najbardziej znany wojskowy samochód terenowy.


Lata 1945 - 2000

* 1946 - we Włoszech Enzo Ferrari założył firmę produkującą samochody
wyścigowe i prestiżowe sportowe.
* 1948 - amerykański przedsiębiorca, Preston Tucker, zaprezentował samochód
Tucker Torpedo z niezależnym zawieszeniem wszystkich kół, automatyczną skrzynią
biegów, reflektorem skręcanym wraz z kołami, bezpieczną przednią szybą,
ogrzewaniem tylnej szyby i silnikiem od helikoptera. Wyprodukowano 51 sztuk.
* 1949 - rozpoczęto produkcję Citroëna 2CV, który zmotoryzował Francję
(ponad 5,1 mln sztuk).
* 1951 - Fabryka Samochodów Osobowych FSO w Warszawie podjęła produkcję
licencyjną samochodu Warszawa, a w 1957 ukazała się własna konstrukcja samochodu
Syrena.
* 1955 - na salonie samochodowym w Paryżu pokazano Citroëna DS, pierwszy
seryjnie produkowany samochód z hydropneumatycznym zawieszeniem,
* 1955 - Mercedes-Benz 300 SL to pierwszy seryjnie produkowany samochód,
wyposażony w benzynowy silnik z mechanicznym wtryskiem paliwa.
* 1957 - od tego roku Volvo stosuje trzypunktowe pasy bezpieczeństwa,
* 1957 - Chevrolet przedstawia model Bel Air '57, który z czasem staje się
jedną z amerykańskich ikon lat pięćdziesiątych,
* 1957 - we Włoszech pojawia się Fiat 500, który zmotoryzował ten kraj,
pomimo trwającego tam kryzysu (ponad 4 mln sztuk),
* 1957 - w Wielkiej Brytanii powstaje Lotus Seven, najchętniej dziś
produkowana replika obok AC Cobry.
* 1959 - powstaje legendarny Mini Morris (5,3 mln sztuk),
* 1959 - Cadillac Eldorado '59 to samochód z największymi ogonami.
Jednocześnie kończy się w stanach era barokowo stylizowanych aut.
* 1963 - we Włoszech Ferruccio Lamborghini podjął produkcję w krótkich
seriach wozów sportowych,
* 1963 - Porsche zaprezentowało jeden z najpopularniejszych samochodów
sportowych w historii, model 911,
* 1963 - w USA pojawił się Jeep Wagoneer, pierwszy na świecie samochód typu SUV.
* 1964 - rozpoczęcie produkcji NSU Spider, pierwszego auta z silnikiem Wankla.
* 1965 - Carroll Shelby prezentuje AC Cobra 427, jeden z nasłynniejszych
samochodów wyścigowych lat sześćdziesiątych.
* 1966 - pojawia się Oldsmobile Tornado, pierwszy powojenny, amerykański
samochód przednionapędowy.
* 1967 - Jensen Interceptor FF, to pierwszy samochód sportowy z napędem na
cztery koła i pierwszy samochód seryjny, wyposażany w układ ABS (mechaniczny).
* 1970 - w Wielkiej Brytanii powstaje Range Rover, pierwszy europejski SUV.
* 1974 - pojawia się Volkswagen Golf, będący prekursorem najpopularniejszej
w Europie klasy kompaktowej,
* 1974 - w tym roku pojawia się Cadillac DeVille, pierwszy samochód
wyposażony w poduszkę powietrzną.
* 1978 - rozpoczęcie produkcji Saaba 99 Turbo, pierwszego seryjnie
produkowanego samochodu osobowego z turbodoładowanym silnikiem.
* 1979 - w zachodnim Belfaście powstaje fabryka DeLorean, produkująca
samochody DeLorean DMC 12, znane z filmów "Powrót do przyszłości".
* 1980 - Audi Quattro to samochód, który rozsławił napęd na cztery koła na
drogach i na trasach rajdowych.
* 1981 - Mercedes-Benz W126 '81 to pierwszy europejski samochód wyposażany w
poduszkę powietrzną.
* 1986 - pojawia się Lancia Delta HF integrale, samochód którego wersja
rajdowa królowała w rajdach WRC.
* 1997 - pojawia się technologia wtryskowa Common Rail, opracowana przez
firmy Bosch, Fiat i Volvo, stosowana w silnikach diesla.
* 1997 - powstaje Toyota Prius, pierwszy seryjnie produkowany i sprzedawany
na świecie samochód hybrydowy.

XXI wiek

Alternatywne źródła zasilania w postaci alkoholu, gazu, oleju rzepakowego,
wodoru, auta hybrydowe, elektryczne, coraz mniej uciążliwe dla środowiska. To
wszystko już jest rzeczywistością jak i to, że mamy XXI wiek. A jaka jest
przyszłość samochodów? Należy mieć nadzieję, że przyjazna środowisku naturalnemu
i jednocześnie fascynująca.


:-)))

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • klimatyzatory.htw.pl