Pierwszy tramwaj

Widzisz odpowiedzi znalezione dla zapytania: Pierwszy tramwaj





Temat: Co u Was jest? Krańcówka, czy pętla?
(...)


Cytowany autor myli się. W Poznaniu trakcję elektryczną włączono 5 marca
1898, (...)


Przepraszam, że się wtrącam, ale ani Łódź i Poznań nie były pierwsze: "W
dniu 3 LIPCA 1896r. na ulicach Bydgoszczy rozpoczynają kursy pierwsze
tramwaje elektryczne. Tabor składał się z 16 wozów silnikowych i 12 wozów
doczepnych, a szybkość podróżowania zwiększa się z 9 km/godz. do 15
km/godz."
Jakby to kogoś interesowało, to więcej jest na
http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwaje/polska/bydgoszcz/

Pozdrawiam
J.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Prawo pracy - czas pracy
Był 01-08-2002 10:35 z sekundami, gdy bynek napisał tak:
 Jak Ci klient da 600 stron A4 w wordzie tekstu do złamania do formatu
 B5 i dodaje, że zdałoby się to zrobić szybko, bo za kilka dni mają
 konferencję, a to są własnie materiały na tą konferencję, to opadają
 ręcę a potem spodnie, i bierzem pług, konia, bacik i orka nawet do
 białego rana..
 
 Bynuś
 
 PS. +korekta, montaż, druk, introligatorka
 

Jest fajnie jak ci za to płacą, bo niektórzy to dostają polecenie od
szefa, w treści polecenia tylko deadline i... następnego dnia pierwszym
tramwajem do domu! :-)))

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Ona


Ona  (b. prosta historia)
---------------------------------

Przychodzi do niego do łóżka posłuchać jak oddycha,
wsuwa się pomiędzy sny a koc i czeka, lubi kiedy on,
najcieplejsza rzecz na świecie, budzi się by zagarnąć
ją pod siebie, i wcale nie boli ten ruch, który zawsze
jest rodzaju męskiego, poddaje się, dopasowuje
i stara się być posłuszna, a woda, która zawsze czeka w rzece
jest rodzaju żeńskiego, nie posiada dość cierpliwości,
by wymyć z jej ciała jego ciało do końca, choć stara się.


O, na noc w sam raz. Takie trochę kocie, trochę płocie.
Co do wymycia ciała do końca, to dobrą wskazówką
jest przysłowie, że ręka rękę myje ;-)

Pozdrawiam równie prosta historią "Oni"
marco

Kończy się noc i miasto łapie powietrze, oddycha ciężko, przez nos
zimnymi chmurami. Za chwilę złodziej i kurwa pojadą pierwszym tramwajem,
już w domu policzą pieniądze. Potem on powie uczciwie, że ją kocha
a ona odda mu się z miłości, przytulą się do siebie i usną. Wtedy wstaniemy my,
nasze kobiety spojrzą na odkryte uda i nie znajdą na nich świeżych linii papilarnych
swoich facetów, ich mężczyźni ockną się w deszczu na parkingach i patrzeć będą
na jeszcze suche ślady po swoich samochodach.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Ona
marco
----------


Pozdrawiam równie prosta historią "Oni"

Kończy się noc i miasto łapie powietrze, oddycha ciężko, przez nos
zimnymi chmurami. Za chwilę złodziej i kurwa pojadą pierwszym tramwajem,
już w domu policzą pieniądze. Potem on powie uczciwie, że ją kocha
a ona odda mu się z miłości, przytulą się do siebie i usną. Wtedy
wstaniemy my,
nasze kobiety spojrzą na odkryte uda i nie znajdą na nich świeżych linii
papilarnych
swoich facetów, mężczyźni ockną się w deszczu na parkingach i patrzeć będą
na jeszcze suche ślady po swoich samochodach.


:) jak zwykle :)

Anna pa,pa

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: na stoku (jaśmin albo wiosna której nie było)


na stoku (jaśmin albo wiosna której nie było)
śniedzieje księżycem
nikleje kroplami
zestala widzenie

wielościeżkowy posmak miedzi


Wilku, podoba mi się Twój wiersz. Może poza:


kiedy się obudzisz zanim przetrzesz oczy
jonizujący wystrzał tramwaju


Masz na uwadze iskrę na przełączeniach drutów, kiedy tramwaj
ze zgrzytem wchodzi w zakręt? Kiedyś wynajmowałem mieszkanie
na rogu Stołecznej i Mickiewicza w Warszawie, 5.05 pierwszy tramwaj
budził świt i mnie, latem jeśli miałem ochotę na dłuższy sen, trzeba
było zamykać okna, wieczorem muzyka tylko przez słuchawki, specyficzny
odgłos nabierania prędkości przez tramwaj długo prześladował.
Ale ten wers jest "zbyt techniczny", dla moich uszu ;) Oczywiście, być może
marudzę.

Wiersz z gatunku bez.nadziejnych endów (i źle wróżących tytułów), co mnie -
facetowi
z duszą kobiety - bardzo odpowiada. ;)

ps. jaśmin jest z pewnością niezawodnym chwytem Autora za nos czytelnika

pozdrawiam
T.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: świt
świt

moje miasto się budzi do życia
wraz z setkami ulic i twarzy
pierwszy tramwaj pierwszy przechodzień
oderwani od sennych marzeń

światła latarń powoli gasną
cień pod mosty niechętnie znika
wciąż narasta jarmarczny gwar
mego miasta codzienna muzyka

nieraz myślę rzucić to wszystko
ruszyć dalej tak het  przed siebie
lecz za bardzo kocham swe miasto
bym je dzisiaj zostawił w potrzebie

2006-10-17
Andrzej

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: świt

Okoń napisał(a):


świt

moje miasto się budzi do życia
wraz z setkami ulic i twarzy
pierwszy tramwaj pierwszy przechodzień
oderwani od sennych marzeń

światła latarń powoli gasną
cień pod mosty niechętnie znika
wciąż narasta jarmarczny gwar
mego miasta codzienna muzyka

nieraz myślę rzucić to wszystko
ruszyć dalej tak het  przed siebie
lecz za bardzo kocham swe miasto
bym je dzisiaj zostawił w potrzebie

2006-10-17
Andrzej


Moje klimaty i rytm całkiem mi bliski. Dzięki za chwile zadumy,
które ofiarujesz mi w swoich wierszach.

Pozdrawiam ciepło,
Alinne

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: List z rozbicia

LIST Z ROZBICIA

Gdy Kolumbowie pod żaglami dumy
płyną odkrywać nogi kontynentów
my przysiadamy wieczorem na plaży
pod jedną palmą, koło śladu stopy.

Tylko półwysep (na wyspę nas nie stać
a jak już człowiek przywyknie nie patrzeć
w tę jedną stronę to można wytrzymać)
nieużywany i z własnym Piętaszkiem.

Za to horyzont kojąco jest prosty
za to na wzgórzach podobno jest miasto
o złotych wieżach i cichych latarniach
gdzie w mgle porannej kopyt stuk na bruku
i nieodmiennie dzwoni pierwszy tramwaj

Kiedyś tam pójdę. Do domu na końcu
małej uliczki gdzie śnieżne gołębie
a mój Stróż Anioł zamiata podwórze.

Kiedyś tam pójdę. Przetnę wstęgę rzeki.

----------------------
Pozdrowionka
Heniu
http://www.heniu.z.pl

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: List z rozbicia


Heniu wrote in message <80v99l$7g@zeus.polsl.gliwice.pl...


<ciach
nie wiem czemu zrobiło sie jakos tak milo ;))))))
samotnosc z wyboru?
poszukiwacze zaginionej obcosci wyplywajacy w ocean ?


Za to horyzont kojąco jest prosty


HENIU a za ten wers masz u mnie BARDZO DUZE PIWO ;)
naprawde przepiekny wers az mam ochote go ukrasc, ale nie bede taki.


za to na wzgórzach podobno jest miasto


malutki zgrzyt z powtorzeniem niestety :(


o złotych wieżach i cichych latarniach
gdzie w mgle porannej kopyt stuk na bruku
i nieodmiennie dzwoni pierwszy tramwaj
Kiedyś tam pójdę. Do domu na końcu
małej uliczki gdzie śnieżne gołębie
a mój Stróż Anioł zamiata podwórze.


a tutaj tak na moj gust niedopracowane stylistycznie
marzenia Pietaszka


Kiedyś tam pójdę. Przetnę wstęgę rzeki.


pozdrowionka od jazzusa ktory czasami pisze ale nie za bardzo zna sie na
poezji ;))

p.s. Heniu ja poprosze o wiecej taki wersow ;))))))

p.s. a propos samotnosci

  * * *
na własne życzenie
pocałowałem samotność
i przyssała się
menda
jak cień

  18-08-97

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: List z rozbicia
Dzięki ogromne.

Możesz użyć tego wersu. Będę wtedy mógł dumnie
mówić, że stałem się INSPIRACJĄ :-))

Pozdrowionka
Heniu


jazzus <jaz@polbox.comwrote in message



Heniu wrote in message <80v99l$7g@zeus.polsl.gliwice.pl...
<ciach
nie wiem czemu zrobiło sie jakos tak milo ;))))))
samotnosc z wyboru?
poszukiwacze zaginionej obcosci wyplywajacy w ocean ?

| Za to horyzont kojąco jest prosty

HENIU a za ten wers masz u mnie BARDZO DUZE PIWO ;)
naprawde przepiekny wers az mam ochote go ukrasc, ale nie bede taki.

| za to na wzgórzach podobno jest miasto

malutki zgrzyt z powtorzeniem niestety :(
| o złotych wieżach i cichych latarniach
| gdzie w mgle porannej kopyt stuk na bruku
| i nieodmiennie dzwoni pierwszy tramwaj

| Kiedyś tam pójdę. Do domu na końcu
| małej uliczki gdzie śnieżne gołębie
| a mój Stróż Anioł zamiata podwórze.
a tutaj tak na moj gust niedopracowane stylistycznie
marzenia Pietaszka

| Kiedyś tam pójdę. Przetnę wstęgę rzeki.

pozdrowionka od jazzusa ktory czasami pisze ale nie za bardzo zna sie na
poezji ;))

p.s. Heniu ja poprosze o wiecej taki wersow ;))))))

p.s. a propos samotnosci

  * * *
na własne życzenie
pocałowałem samotność
i przyssała się
menda
jak cień

  18-08-97


Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: dobra stronka.....
Jestem tolernacyjna, co do religii, koloru skóry itd...Mam znajomych wśród
buddystów, zielonoświątkowców, baptystów, katolików, czarnych, żółtych i
jakich tylko.Jeżeli chodzi o sekty, to dajmy sobie spokój, ok??

- Dlaczego w Wąchocku jest pełno pierza?
- Bo się nad Wąchockiem zderzyły dwa dalekobieżne bociany.

- Dlaczego w Wąchocku nie uprawia się gimnastyki artystycznej?
- Bo jak córka sołtysa zrobiła szpagat to się przyssała do podłogi.

- Dlaczego w Wąchocku nie ma tramwajów?
- Bo jak kupili pierwszy tramwaj to ludzie go ze szczęscia obcałowali i
zardzewiał.

- Dlaczego przed Wąchockiem stoi czołg?
- Tego nikt nie wie.

- Wiecie jak w Wąchocku ludzie popełniają samobójstwa?
- Kładą się na torach i umierają z głodu.

- W Wąchocku powstała fabryka filiżanek dla leworęcznych.
- Mają uszko z lewej strony.

- Dlaczego w wąchockim lesie jest szeroka przesieka?
- Bo jak się las palił, to strażacy biegnący do pożaru drabinę w poprzek
ciągnęli.

- Dlaczego mieszkańcy Wąchocka jedzą ziemię?
- Dlatego, że grunt to zdrowie!!!

- Dlaczego w Wąchocku mają stale świeże gazety?
- Bo jak im się uda kupić to zaraz je pakują do zamrażarki...

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: {troche OT} Galeria zdjec tramwajowych

"Marcin Cerkiewnik" <cyrk@hoth.jmg.com.plschrieb im Newsbeitrag

O wlasnie. A tak a propos, to skad pochodza ?


Pierwszy tramwaj elektryczny zaczął jeździć po ulicach Halle. Niestety,
uszło mojej pamięci - kiedy. Polecam zwiedzenie tamtejszego
"Strassenbahnmuseum".

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: napiecie...


On Tue, 8 Dec 1998, DeStroyer wrote:
| Warszawska WKD tez nie ma 3000V tylko wlasnie 800V.
| A tramwaje maja 600V
Szczerze mowiac, zawsze mi sie wydawalo, ze EKD ma system
tramwajowy (600 V =)


Bo to wszystko bardzo tolerancyjne - na Kolei Dojazdowej jeździły kiedyś
wagony tramwajowe i krzywdy sobie nie zrobiły. A pierwsze tramwaje w
Warszawie miały chyba 450 V, a teraz też jeżdżą. Że już nie wspomnę, że w
specyfikacji najnowszych napisane jest chyba 700...
Że już nie wspomne, że w sieci zależy od tego, w którym miejscu miasta
aktualnie się znajdujemy...

Pozdrawiam,

Alojzy

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: napiecie...
Z napieciem faktycznie jest roznie u mnie w domu jest 195V zamiast 220V !

Pozdrowienia

Juliusz

Grzegorz W. Fedorynski napisał(a) w wiadomości: ...


On Tue, 8 Dec 1998, DeStroyer wrote:
| Warszawska WKD tez nie ma 3000V tylko wlasnie 800V.
| A tramwaje maja 600V
Szczerze mowiac, zawsze mi sie wydawalo, ze EKD ma system
tramwajowy (600 V =)


Bo to wszystko bardzo tolerancyjne - na Kolei Dojazdowej jeździły kiedyś
wagony tramwajowe i krzywdy sobie nie zrobiły. A pierwsze tramwaje w
Warszawie miały chyba 450 V, a teraz też jeżdżą. Że już nie wspomnę, że w
specyfikacji najnowszych napisane jest chyba 700...
Że już nie wspomne, że w sieci zależy od tego, w którym miejscu miasta
aktualnie się znajdujemy...

Pozdrawiam,

Alojzy

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: ZNTK Bydgoszcz


Andrzej Massel <mas@pg.gda.plwrites:
| Faktycznie widac uklad drzwi bonanzy, ale generalnie projekt
| nie podoba mi sie: okna nie sa umieszczone w jednej lini

To dlatego, ze czesc pojazdu jest niskopodlogowa.
Przeciez podobny uklad jest w Talencie i nikogo nie razi....


Jak w Warszawie pojawily sie pierwsze tramwaje 116N-costam, to prasa w
kolko sie rozwodzila na tym, ze maja "nierowna linie okien" i jaka to
jest wada. Ja bym rozumial, gdyby ktos krytykowal nierowny poziom
_podlogi_, bo to moze rzeczywsicie przeszkadzac. Ale okien?

Widac tak byc musi.

  MJ

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: ZNTK Bydgoszcz


Michal Jankowski wrote:
| To dlatego, ze czesc pojazdu jest niskopodlogowa.
| Przeciez podobny uklad jest w Talencie i nikogo nie razi....

Jak w Warszawie pojawily sie pierwsze tramwaje 116N-costam, to prasa w
kolko sie rozwodzila na tym, ze maja "nierowna linie okien" i jaka to
jest wada. Ja bym rozumial, gdyby ktos krytykowal nierowny poziom
_podlogi_, bo to moze rzeczywsicie przeszkadzac. Ale okien?


Ale przeciez miejskie Neoplany tez nie maja rownej linii okien i jakos
nikt tego nie zauwaza...

Pozdrowienia
Grzesiek

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: ZNTK Bydgoszcz
Użytkownik Grzegorz Piotrowski <pcru@klub.chip.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3BAAFAE1.3D4B5@klub.chip.pl...


Michal Jankowski wrote:

| To dlatego, ze czesc pojazdu jest niskopodlogowa.
| Przeciez podobny uklad jest w Talencie i nikogo nie razi....

| Jak w Warszawie pojawily sie pierwsze tramwaje 116N-costam, to prasa w
| kolko sie rozwodzila na tym, ze maja "nierowna linie okien" i jaka to
| jest wada. Ja bym rozumial, gdyby ktos krytykowal nierowny poziom
| _podlogi_, bo to moze rzeczywsicie przeszkadzac. Ale okien?

Ale przeciez miejskie Neoplany tez nie maja rownej linii okien i jakos
nikt tego nie zauwaza...


Ale w odroznieniu od warszawskich stoszesnastek, gdzie okna sa wyraznie na
dwoch roznych wysokosciach, w Neoplanach jest plynne przejscie pomiedzy
jednym poziomem a drugim <- that's the difference...

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: nowy rozklad w Podlaskim


mkulin@hotmail.com wrote:
[...]około 40 tys. zł miesięcznie, [...]straty w wysokości ok. 28-30 mln zł rocznie. Teraz pozostało
[...]straty (ponad 30 tys. zł miesięcznie) [...]kolej musi dopłacać 21-27 tys. zł
[...]kolej musi dopłacać po prawie 38 tys.
zł miesięcznie.


Ciekawe jak oni licza te koszty, skoro jeszcze rok temu nikt na PKP nie
byl w stanie ocenic kosztu przejechania kilometra przez pociag. No i
ciekwe czy biora pod uwage, ze jak zlikwiduja cos na Elk-B-stok to kilka
osob zrezygnuje z posp B-stok-WWA.


Więc mam nadzieję, że pierwsze tramwaje
wkrótce pojawią się w naszym regionie.


Ciekawe czy ten gosc ma swiadomoscile czasu trwa cala procedura
zaczynajac od prztargu konczac na pracy w regularnym ruchu. Gdyby
chcieli, zeby one jezdzily od poczatku 2003 to juz powinni przeprowadzac
przetarg.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Kolej nadzalewowa troszkę bliżej?

Użytkownik "Michał Marcinowicz" <Mic@nie.dla.spamu.poczta.fmnapisał w
wiadomości Odcinek Elbląg


| Główny -  Elbląg-Zdrój niepotrzebnie wydłuża trasę, ponadto tam znajdują
| się  najbardziej kosztowne w utrzymaniu obiekty, m.in. mosty na Fiszewce
| i rzece  Elbląg.

Ale z niego korzystają klienci towarowi, PKP ma sobie zaorać go ?


Nie- odcinek Tropy-Elblag Zdr [Tow.] moze pozostac jako PLK.
Linia moze byc samorzadowa od pln glowicy st. Elblag Zdr - to zreszta wydaje
sie logiczne m.in. z racji wlasnie na koszty utrzymania. Z drugiej zas
strony przejecie calosci mogloby przyniesc potencjalne zyski z udostepnienia
infrastruktury dla poc. towarowych na odcinku do Elbl. Zdroju.
Temat w zasadzie jest dosc skomplikowany i nasze gdybanie wlasciwie nic nie
przyniesie - to wlasnie studium wykonalnosci wraz z analiza ekonomiczna
pokaze, ktory wariant przejecia i przyszlosciowego prowadzenia przewozow
wydaje sie najbardziej adekwatny.
Niestety


Albo utrzymują to jako kolej, albo niech zrobią z nadzalewówki tramwaj
wjeżdżający do centrum, ale kończący na dworcu głównym. Ciachanie może
zaoszczędzi, ale klientów od tego nie przybędzie.


Jak mialby wjechac do miasta?
Po pierwsze- tramwaje w Elblagu to 1000mm i ciezko widze dorzucenie trzeciej
szyny, a odcinek miejski nadzalewowki od dawna jest historia.
P.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Kolej nadzalewowa troszkę bliżej?


Jak mialby wjechac do miasta?
Po pierwsze- tramwaje w Elblagu to 1000mm i ciezko widze dorzucenie trzeciej
szyny,


Ciężko, czyli S49 :-P
To nie jest niemożliwe. To jest po prostu drogie.
Jednak tramwaje mają podstawową zaletę - nie są tak "zbetoniałe" jak spółki
grupy PKP.

Pozdr,
WL

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: RJ 2050 podróż do przyszłości


 Lockoshaza
(jak to sie pisze?)


Lokoshaza


(zwracam
uwage ze Krakow od pewnego czasu ostrz sobie zeby na przejecie czesci
ruchu kolejowego i zintegrowanie go z tramwajowym - niebawem zakupiony
zostanie pierwszy tramwaj 600V/3kV).


Z braku jaj do tego tak latwo nie dojdzie.

tg

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: RJ 2050 podróż do przyszłości
Użytkownik "Krzysztof Zietara" <tar@studio.net.plnapisał w
wiadomości


| i kilka innych bedacych rownoczesnie ultraszybkimi tramwajami
(zwracam
| uwage ze Krakow od pewnego czasu ostrz sobie zeby na przejecie
czesci
| ruchu kolejowego i zintegrowanie go z tramwajowym - niebawem
zakupiony
| zostanie pierwszy tramwaj 600V/3kV).

Dostawa już w lutym.
:


Sie nie smiej! Przeciez Alstom wygral juz na ten tram przetarg (ale ze
se miasto zazyczylo elektronike od Kiepe Elektronik, a Kiepe se
zazyczylo cen z sufitu to Alstom kazal spadac).

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: RJ 2050 podróż do przyszłości


On Wed, 18 Sep 2002 20:53:46 +0200, Smok1 wrote:
Użytkownik "Krzysztof Zietara" <tar@studio.net.plnapisał w
wiadomości | i kilka innych bedacych rownoczesnie ultraszybkimi tramwajami
(zwracam
| uwage ze Krakow od pewnego czasu ostrz sobie zeby na przejecie
czesci
| ruchu kolejowego i zintegrowanie go z tramwajowym - niebawem
zakupiony
| zostanie pierwszy tramwaj 600V/3kV).

| Dostawa już w lutym.
| :

Sie nie smiej! Przeciez Alstom wygral juz na ten tram przetarg (ale ze
se miasto zazyczylo elektronike od Kiepe Elektronik, a Kiepe se
zazyczylo cen z sufitu to Alstom kazal spadac).


Wygrał-szmygrał, a tramwaju jak nie było tak nie ma. Stąd uwaga o lutym,
przecież EU11 też już zaraz miały wyjechać, "ale". Efekt jest w obu
przypadkach podobny.


     Smok1


Tarhimdugurth

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Czym siĂŞ róÂżni autobus szynowy od tramwaju?

Uzytkownik "Marcin Laszewski" <la@rtg.specjal.szpital.lublin.plnapisal
w wiadomosci


Witam,

Nie pytam wcale czym się różni silinik elektryczny od Diesla, ani czym się
różni tor szeroki od wąskiego. Interesuje mnie dlaczego w pojowaiajacych
się
w prasie informacji na temat planów wprowadzenia autobusów szynowych
mówi się o bardzo wysokich cenach za tabor i eksloatację. Oczywiście
niższych od tradycyjnych składów, ale czemu wprowadzenie jednego autobusu
na pustek trasie np. Lublin-Parczew to taki wielki wydatek, a gdy
tymczasem
setki (tysiące) tramwajów sobie jezdzi i nikt o tym nie mówi. Gdzie zatem
różnica (w cenie) ?


Po pierwsze tramwaje bywaja drozsze, taki Combino to koszt rzedu 7 milionów.
podczas gdy najtanszy kolzlombus tylko 2,8 mln.

Po drugie w przypadku tramwajów wlascicielem taboru, infrastruktury i
operatorem jest ten sam podmiot, co powoduje ogromna róznice w koszcie
wozokilometra.
W przypadku gdy operator nie jest wlascicelem szyn, musi ponosic koszty
right-of-way (tak to sie to nazywalo w Hameryce) czyli koszty udostepnienia
infrastruktury.

Pozdrawiam
Piottr

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Czym siĂŞ róÂżni autobus szynowy od tramwaju?
"Piottr <z pracy" <pio@niespamuj.onet.plwrites:


Po pierwsze tramwaje bywaja drozsze, taki Combino to koszt rzedu 7 milionów.
podczas gdy najtanszy kolzlombus tylko 2,8 mln.

Po drugie w przypadku tramwajów wlascicielem taboru, infrastruktury i
operatorem jest ten sam podmiot, co powoduje ogromna róznice w koszcie
wozokilometra.
W przypadku gdy operator nie jest wlascicelem szyn, musi ponosic koszty
right-of-way (tak to sie to nazywalo w Hameryce) czyli koszty udostepnienia
infrastruktury.


No dobrze, ale ostatnio na przykladzie Balic padly liczby, ze przejazd
szynobusu spalinowego jest cos 3 razy tanszy od elektrycznego. Po tych
samych torach, wiec kwestia oplat dla wlasciciela szyn nie powinna
miec znaczenia. Utrzymanie drutow tyle kosztuje? Czy to po prostu bylo
porownanie SA101 z ED72, ktore sie wielkoscia znakomicie roznia?

  MJ

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Czym siĂŞ róÂżni autobus szynowy od tramwaju?


"Piottr <z pracy" <pio@niespamuj.onet.plwrites:

| Po pierwsze tramwaje bywaja drozsze, taki Combino to koszt rzedu 7
milionów.
| podczas gdy najtanszy kolzlombus tylko 2,8 mln.


Trudno porównywać kolzłom z combino. Lepiej Combino porównać je z Desiro,a
kolzamobus z bulwą, wtedy ceny okażą się zbliżone. Chociaż z drugiej strony
elektryczny Desiro czy np Talent jest ciągle droższy od nowoczesnego
tramwaju.


No dobrze, ale ostatnio na przykladzie Balic padly liczby, ze przejazd
szynobusu spalinowego jest cos 3 razy tanszy od elektrycznego. Po tych
samych torach, wiec kwestia oplat dla wlasciciela szyn nie powinna
miec znaczenia.


Te liczby nie obejmowały chyba wszystkich kosztów, bo na grupie zwyle były
podawane liczby około 18 zł za pociągokilometr dla EZT i ok 14 zł dla. Może
nie
uwzględniono właśnie stawek za infrastrukturę, napraw, ale tu już powinien
wypowiedzieć się ktoś bardziej kompetentny.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Czym siĂŞ róÂżni autobus szynowy od tramwaju?


Uzytkownik "Marcin Laszewski" <la@rtg.specjal.szpital.lublin.plnapisal
w wiadomosci | Witam,

| Nie pytam wcale czym się różni silinik elektryczny od Diesla, ani czym się
| różni tor szeroki od wąskiego. Interesuje mnie dlaczego w pojowaiajacych
się
| w prasie informacji na temat planów wprowadzenia autobusów szynowych
| mówi się o bardzo wysokich cenach za tabor i eksloatację. Oczywiście
| niższych od tradycyjnych składów, ale czemu wprowadzenie jednego autobusu
| na pustek trasie np. Lublin-Parczew to taki wielki wydatek, a gdy
tymczasem
| setki (tysiące) tramwajów sobie jezdzi i nikt o tym nie mówi. Gdzie zatem
| różnica (w cenie) ?

Po pierwsze tramwaje bywaja drozsze, taki Combino to koszt rzedu 7 milionów.
podczas gdy najtanszy kolzlombus tylko 2,8 mln.


Koszt jednostkowy gdańskiego Citadisa to 4,3 mln.
Podwujny przegub oparty na 4 wózkach.

PZDRw GWK TEAM
LukasK

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Czym siĂŞ róÂżni autobus szynowy od tramwaju?
In <news:c3ekit$i1d$1@normanet.pl, Piottr <z pracywrote:


Po pierwsze tramwaje bywaja drozsze, taki Combino to koszt rzedu 7 milionów.
podczas gdy najtanszy kolzlombus tylko 2,8 mln.


Ale najtańszy Kolzamozłom jest o wiele mniej pojemny od takiego Combino.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Czym siĂŞ róÂżni autobus szynowy od tramwaju?


| Po pierwsze tramwaje bywaja drozsze, taki Combino to koszt rzedu 7
| milionów. podczas gdy najtanszy kolzlombus tylko 2,8 mln.

Koszt jednostkowy gdanskiego Citadisa to 4,3 mln.
Podwujny przegub oparty na 4 wózkach.


ale Poznan chcial miec "100% low floor" albo po prostu chcial kupic od
Siemensa :) Krakowskie bombardiery tez duzo mniej kosztowaly...

Swoja droga, ciekawe czy kiedykolwiek w Krakowie powstana nowe przystanki na
liniach kolejowych i da to zaczatek kolei aglomeracyjnej?

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Tu też dojedzie autobus na szynach?

gecza@NOSPAM.cyf-kr.edu.pl napisał(a) w wiadomości:
<96jg12$5u@info.cyf-kr.edu.pl...


| Takie coś nazywa się tramwaj.
Tramwaj to jezdzi w miescie.


Nieprawda: Łódź, GOP.
Na zachodzie Europy był tramwaj wiejski, czyli
taka kolejka regionalna (w Polsce np. Walim, Wąbrzeźno)
W USA w latach dwudziestych tramwaje łączyły miasta
odległe o setki km.


A oryginalny byl ciagniety
przez line, stad nazwa.


Tram to chyba belka a nie lina.
W pewnym sensie jest to synonim rail i chyba
stąd nazwa. Pierwsze tramwaje były konne nie linowe.
Czyli tramwaj to kolej.


| Kwestia gustu. SD80 były ładne.

ja lubie kanciaste.


A ja opływowe.


| A przecież Konstal ma w ofercie tramwaje dwusystemowe 0,6 / 3kV
| Kraków miał taki zamawiać. Jakby zamówić tylko na 3kV to by
| nawet taniej wyszło.

No tak, ale problem w tym, ze PKP nie ma pieniedzy
na nowy tabor. Krakow mial zamawiac, ale Krakow
to nie PKP (na razie, zobaczymy czy te pozyczki
go nie wykoncza).


No ale przecież to nie PKP ma coś kupować.
Mowa była o samorządzie. 2 mln za szynobus z Kolzamu.
Tramwaj 3kV jeśli nie byłby w wersji niskopodłogowej
tylko stopiątkowej chyba by się zmieścił w cenie.

A z nazwaniem lekkich wagonów spalinowych nie
autobusami szynowymi a tramwajami spalinowymi
spotkałem się już dwukrotnie w TV.

pozdrawiam
Kopacz

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Lublin-Katowice-Krak

| A nie lepiej rzeznia Lublin-Kudowa do Radomia/Skarzyska/Kielc a tam
| przesiadka na rzeznie warszawsko-krynicka? Ja tak kiedy jechalem,
| jedyny minus to godzinne oczekiwanie na przesiadke.

O dosc glupiej porze w nocy... No i rzeznia z Warszawy moze byc juz
pelna. Poza tym przyjazd do Krakowa za wczesnie...


Faktycznie, pobyt godzinny w srodku nocy na dworcu w Skarzysku nie byl
najprzyjemniejszy, choc bywalo gorzej. A w rzezni warszawskiej bez problemu
znalazlem pusty przedzial, mimo iz byla to noc z niedzieli na poniedzialek.
Przyjazd do Krakowa - kilka minut po 4, w sam raz zeby zlapac pierwszy
tramwaj i wrocic na nocleg do akademika :)
Pozdrawiam
Michal

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: ciekawe co z tego wyniknie


w kazdym razie cos sie juz rusza. duze firmy pracuja nad takimi
roziazaniami choc juz bardziej ostroznie wprowadzja je na rynek,


Jeszcze ciekawszym pomyslem sa wg mnie samochody na spezone powietrze.
Pewna hiszpanska firma robi je w malych seriach i jakos zyja. Ciekawostka
jest fakt, ze tego typu naped wykorzystany zostal po raz pierwszy juz 136
lat temu - tak napedzane byly w Paryzu pierwsze tramwaje, które
zaprojektowal i skontruowal  polski inżynier Ludwik Mękarski. Tramwaje te
w ciągu 34 lat funkcjonowania przewiozły 12 milionów pasażerów.

www.ekologika.pl/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=125

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Kupie zabytkowy autobus lub tramwaj


JanekB wrote:
| Witam,

| może to nietypowe pytanie na tej grupie ale nie znalazłem żadnej
| odpowiedniej.

| Chciałbym kupić zabytkowy tramwaj lub autobus (nie interesuje mnie
| "Ogórek"). Może ktoś z grupowiczów może mi pomóc.

| Pozdrawiam

O ile mi wiadomo to w jakimś mieście tramwaj był na jakiejś aukcji WOŚP?


W Kielcach...
:)

Niezły dowcip mamy w Kielcach tramwaj.
Pierwszy tramwaj w Kielcach
... niestety do wylicytowania:)
i już nie będzie...:(.

Artur(m)

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Potencjalni kierowcy-mordercy (profesjonaliści)


On Sun, 17 Jan 1999 16:50:01 GMT, Sławomir Rubach wrote:
Przemyslaw Babka napisał(a) w wiadomości:
| Ulice powstały nie dla tramwajów.

| Ani tez dla samochodow. :)

Można przyjąć, że to samochód jest następcą prawnym konia. :-)))))


Pierwsze tramwaje tez byly na konie :-)

J.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Potencjalni kierowcy-mordercy (profesjonaliści)
Przemyslaw Babka napisał(a) w wiadomości: | | Ulice powstały nie dla tramwajów.


| Ani tez dla samochodow. :)
| A to niby dla kogo? Dla pieszych?

Wozy konne, dorozki, dylizanse. Tak wlasciwie to tramwaj byl _przed_
samochodem.


No jestem w szoku, a ja myślałem, że te wozy, diorożki itp. to jeździły po
ubitym polu lub po kocich łbach, a pierwsze tramwaje o ile można je tak nazwać
ciągały konie. Jakby było tego mało to pojazdy tamtej epoki były na takim
poziomie technicznym, że użytkownika niezbyt interesował stan dróg bo to i nie
takie wymagania co do komfortu, ani też nie te prędkości.

-----------------------------------------------------
                 Pozdrowionka
            mich@polbox.com
 Łódź  ul. H-mm dalej nie pamiętam.
-----------------------------------------------------

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Arterioskleroza czyli rzecz o korkach


Olaf Skrzymowski
Zielone jest dla tych co jadą prosto (jeśli nie masz strzałek
kierunkowych). Skręć sobie tak w lewo, a pierwszy tramwaj Ci to
wytłumaczy :-


Czy od tramwajarzy tez wymagasz przestrzegania tego przepisu? Wy-
bierz sie w W-wie na # Towarowej z Wolska...

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Trafilo na mnie :-(


Jakub Hojnacki wrote:
Poza tym oczekiwanie na ten pierwszy tramwaj to czasami 45
minut, a na ten drugi to już nie czekam.


Gdzie ? Jakby u mnie tak było, te przesiadłbym się na rower :-)


No nie przesadzaj. 2 minuty na światłach to się zgodzę, 15 sekund na
przystanku to on nigdy nie stoi.


Sam sprawdzałem. Naprawdę jak ja jadę tramwajem, to zwykle stoi 10-15
sekund, max około 30.


 Doda się korki i wychodzi na to, że tramwajem jeździ się z
podobną prędkością co autem w korku. Wybieram auto.


Inni też wybiorą i będzie coraz gorzej

OS

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: [pr] Łapią kieszonkowców
http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/417377.html

Łapią kieszonkowców

Sobota, 6 listopada 2004r.

Policjanci po cywilu wśród pasażerów autobusów i tramwajów

Policjanci rozpoczynają kolejną akcję przeciw kieszonkowcom. - Znów w
autobusach i tramwajach rozwieszone zostaną naklejki przypominające o
zagrożeniu ze strony złodziei kieszonkowych. Ponadto dzielnicowi będą
tłumaczyć wrocławianom jak ustrzec się tego niebezpieczeństwa - mówi
aspirant sztabowy Arkadiusz Trojan z wrocławskiej policji.
Do tego we wrocławskich autobusach i tramwajach jeżdżą cywilni policjanci,
którzy mają łapać kieszonkowców. - Widzimy jak złodzieje kradną z plecaków
telefony komórkowe, a z kieszeni portfele. Niestety, pasażerowie, którzy
widzą kradzieże, nie zawsze reagują. Chyba się boją. Tymczasem wystarczyłoby
krzyknąć. Od kilku miesięcy po wrocławskich ulicach jeździ pierwszy tramwaj,
w którym zamontowano 8 kamer. - W przyszłym roku kolejnych 15 tramwajów
będzie miało monitoring. Obecność kamer odstrasza złodziei i chuliganów,
którzy dewastują wagony - stwierdza Janusz Rajces, rzecznik Miejskiego
Przedsiębiorstwa Komunikacji we Wrocławiu.
Akcję przeciw kieszonkowcom zorganizowano w ramach szóstego etapu policyjnej
akcji "Wrocławscy dzielnicowi - stop kradzieżom - z nami bezpieczniej".
Wcześniejsze etapy realizowano m.in. w centrach handlowych i szpitalach.

(SUO) - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Są już kamery w tramwajach
Użytkownik "Łukasz Kuczewski" <lkuczewskiWYTNI@interia.plnapisał w
wiadomości


Trzeba trochę pospamować ;)

-------
za http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/news.phtml?id_news=21154

Są już kamery w tramwajach
(8 Listopada 2006)

Bez fanfar i rozgłosu na ulice Gdańska wyjechały wczoraj dwa pierwsze
tramwaje
wyposażone w kamery monitoringu. Do końca roku takich składów będzie
dwadzieścia, a w przyszłym roku kolejne pięć i jeszcze dodatkowo
piętnaście
autobusów. Koszt jednego zestawu: 10 tys. zł.


Drogo. Co prawda nie znam sie na monitoringu wizyjnym, ale... kilka kamer,
archiwizacja, troche kabla - i 10 kpln ? Eeee...

p, zul

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Prezentacja 805NM
Dziś o godzinie 15 w zajezdni tramwajowej przy ulicy Toruńskiej został
przedstawiony płód myśli technicznej naukowców z Politechniki
Warszawskiej i inżynierów z Pesy Bydgoszcz SA. Wypowiadali się notable o
tym, jaką to doniosłą role odgrywają tramwaje w transporcie zbiorowym.

Miejski konserwator zabytków popełnił znanego kiksa, mówiąc, że pierwsze
tramwaje elektryczne wyjechały na ulice Bydgoszczey w 1888 roku.

Po przekazaniu skłądu 255 + 256 ponownie przewoźnikowi, wszyscy zajęli
miejsca w wagonach. Każdy otrzymał na pamiątkę bilet od motorniczej p.o.
konduktora. ;^)

Tyrystoy wydają z siebie hałąs możliwy do zaakceptowania. To, co rzuca
się od razu -- pomijając hamowanie -- to cisza. Podczas jazdy można
prowadzić rozmowę nie podnosząc głosu, co zaskoczyło co niektórych
pasażerów.

Wagon trochę jeszcze postoi w warsztatach -- trochę trzeba popracować
nad softwarem kontrolującym wszystkie mechanizmy i monitującym o
awariach, zamocować odblaski po bokach nadwozia i, co najważniejsze,
przeszkolić zarówno motorniczych, jak i serwis^Wpracowników warsztatów.

Renderingi wszyscy widzieli. ;^) Trochę zdjęć być może pojawi się
wieczorem u Tarhima na http://komunikacja.chruptak.eu.org.

Sam myślę o jakiejś cyfrze, gdyż moja szpachlooptika zrobiła sobie
kernel panic. ;^(
m.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: [ ZDiTM FM ] Wstrzymanko


Przyczyna braku napięcia jak tez przewidywany czas wznowienia ruchu jest
nieznany.


O 21:06 wznowiono ruch - tzn. widzialem pierwszy tramwaj ktory przyjechal po
zatrzymaniu na Basen (750+735 na 8). Tlumek wsiadl i jedziemy. Najblizsze
tramwaje (jadace jeden za drugim) minalem dopiero przy Baltona (dwie 7 i
jedna 8).

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: [1/2OT] Proba obciazeniowa wiaduktu Kosciuszki
W "Nowosciach" jest napisane, ze 8 wrzesnia planowana jest proba obciazeniowa
wiaduktu. Wtedy rowniez na wiadukt ma wjechac pierwszy tramwaj. :-) Trza by sie
zaczaic. Oficjalne otwarcie i puszczenie ruchu planowane jest na 12 lub 14
wrzesnia.
Pozdrawiam, wHiSpEr
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: [1/2OT] Proba obciazeniowa wiaduktu Kosciuszki

W "Nowosciach" jest napisane, ze 8 wrzesnia planowana jest proba obciaze
niowa
wiaduktu. Wtedy rowniez na wiadukt ma wjechac pierwszy tramwaj. :-) Trza
by sie
zaczaic. Oficjalne otwarcie i puszczenie ruchu planowane jest na 12 lub 14
wrzesnia.
Pozdrawiam, wHiSpEr


Hmmm... Ciekaw jestem w jakich godzinach ta próba. Poszedlbym zrobić jakies
fotki. Pewnie przed poludniem...
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: [1/2OT] Proba obciazeniowa wiaduktu Kosciuszki


wHiSpEr <mang00dWYTNI@poczta.onet.plwrote:
W "Nowosciach" jest napisane, ze 8 wrzesnia planowana jest proba obciazeniowa
wiaduktu. Wtedy rowniez na wiadukt ma wjechac pierwszy tramwaj. :-) Trza by sie
zaczaic. Oficjalne otwarcie i puszczenie ruchu planowane jest na 12 lub 14
wrzesnia.


Jesli bedziesz mial jakies dodatkowe wiesci, daj na grupe, tez sie przejade
z cyfrakiem jak bedzie pogoda.

+e

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Wycieczka w Beskid Slaski - zaobserwowane


(to chyba jest najwazniejsze)


Zdecydowanie :-))


W Zorach na poczatku Al. Zwyciestwa chyba przy jakiejs dyskotece stoi
sobie
dosc kolorowo pomalowane pudlo tramwaju - prawdopodobnie doczepy B4
(niestety ww. Leyland jechal dosc szybko) ;-) Ktos wie moze z jakiego
miasta
pochodzi Pierwszy Tramwaj W Zorach? ;-)))


No wlasnie, dobre pytanie...  Moze to ktoras "radomska"? :-P

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Wycieczka w Beskid Slaski - zaobserwowane


| W Zorach na poczatku Al. Zwyciestwa chyba przy jakiejs dyskotece stoi
sobie
| dosc kolorowo pomalowane pudlo tramwaju - prawdopodobnie doczepy B4
| (niestety ww. Leyland jechal dosc szybko) ;-) Ktos wie moze z jakiego
miasta
| pochodzi Pierwszy Tramwaj W Zorach? ;-)))

No wlasnie, dobre pytanie...  Moze to ktoras "radomska"? :-P


A w Radomiu nie staly czasem Tatry a nie helmuty?

WILQ

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Pierwszy tramwaj na odcinku NB-P
Mamy pierwszy tramwaj na odcinku Nowe Bemowo - Piaski!  Przed chwila bowiem
motorowa u-boota 3010 pomylila sie i... wjechala na odcinek bez sieci! :-D
Pantograf polamany, siec uszkodana. Petla nieprzejezda. Wiec sie troche
zejdzie...

Na miejsce wyslano 3 osoby z aparatami :-)

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Pierwszy tramwaj na odcinku NB-P


Mamy pierwszy tramwaj na odcinku Nowe Bemowo - Piaski!  Przed chwila
bowiem
motorowa u-boota 3010 pomylila sie i... wjechala na odcinek bez sieci! :-D
Pantograf polamany, siec uszkodana. Petla nieprzejezda. Wiec sie troche
zejdzie...


Na miejscu jest NR i sieciowcy. Torowcy jada. Zaczynaja myslec jakby to
posprzatac ;)

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Pierwszy tramwaj na odcinku NB-P


"Lipton" <lipto@wp.plwrites:
Mamy pierwszy tramwaj na odcinku Nowe Bemowo - Piaski!  Przed chwila bowiem
motorowa u-boota 3010 pomylila sie i... wjechala na odcinek bez sieci! :-D


A przed urlopem ten odcinek byl z siecia? I czy nie mozna zablokowac
rozjazdu, zeby sie nie dalo tak pojechac?

  MJ

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Pierwszy tramwaj na odcinku NB-P


| Mamy pierwszy tramwaj na odcinku Nowe Bemowo - Piaski!  Przed chwila
bowiem
| motorowa u-boota 3010 pomylila sie i... wjechala na odcinek bez sieci!
:-D
A przed urlopem ten odcinek byl z siecia?


Zgaduj trzy razy...


I czy nie mozna zablokowac rozjazdu, zeby sie nie dalo tak pojechac?


Spytaj torowcow... Poza tym mi to nie przeszkadza, hehe :-]

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Pierwszy tramwaj na odcinku NB-P


On Mon, 8 Aug 2005, Michal Jankowski wrote:
| Mamy pierwszy tramwaj na odcinku Nowe Bemowo - Piaski!  Przed chwila bowiem
| motorowa u-boota 3010 pomylila sie i... wjechala na odcinek bez sieci! :-D
A przed urlopem ten odcinek byl z siecia? I czy nie mozna zablokowac
rozjazdu, zeby sie nie dalo tak pojechac?


Powinien być zaklinowany. No i znaku "zwrotnica eksploatowana
jednostronnie w ruchu pasażerskim" też pewnie nie postawili. No i powinna
być barierka postawiona.

Co nie umniejsza głupoty motorowej...

Pozdrawiam,

Alojzy

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: [pr] Tory po remoncie, tramwaje przyspieszają
http://www.radiomerkury.pl/index.php?art=29405

dodano: 2008-09-11 16:05
Nowe tramwaje dla Poznania

Poznań będzie mieć nowe tramwaje niskopodłogowe. W ciągu miesiąca MPK ogłosi
przetarg na zakup 40 wagonów. Jeśli oferty będą korzystne cenowo, być może
będzie ich nawet 60.

MPK ma na tę inwestycję 350 milionów złotych, z czego połowę dała Unia
Europejska. "W praktyce jest tak, że po ogłoszeniu zwycięzcy ma on 20
miesięcy na dostawę pierwszego tramwaju i rok na dowiezienie reszty" - mówi
prezes MPK Wojciech Tulibacki. Jeśli więc nie będzie problemów przy
przetargu, Poznań może mieć nowe wagony w 2011 roku.

Obecnie MPK ma 24 niskopodłogowe tramwaje Combino i Tatry.

(foto: Anna Sochacka, Radio Merkury)

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Efekt iskrzenia się i takie tam ....
Dziś, miałem okazję jechać pierwszym tramwajem linii nr 2 w ciągu dnia.
Ponieważ wczoraj była wilgoć, a nocą chwycił dosyć dobry mróz, to na sieci  
trakcyjnej wytworzył się lód, który jak wiadomo ma duży opór. Z tego powodu,
z pantografu tramwaju, którym jechałem sypały się iskry. Czy może ktoś z Was
ma zdjęcia tramwajów z takim zjawiskiem.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Paweł Falkowski - Bydgoszcz

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Efekt iskrzenia się i takie tam ....
In news:auvcs6$1nk$1@news.gazeta.pl,


Paweł Falkowski wrote:
Dziś, miałem okazję jechać pierwszym tramwajem linii nr 2 w ciągu
dnia. Ponieważ wczoraj była wilgoć, a nocą chwycił dosyć dobry mróz,
to na sieci trakcyjnej wytworzył się lód, który jak wiadomo ma duży
opór. Z tego powodu, z pantografu tramwaju, którym jechałem sypały
się iskry.


Dokładnie to samo widziałem jak wracałem "PNem" ;-) do domu z Sylwestra po
3 w nocy.


Czy może ktoś z Was ma zdjęcia tramwajów z takim
zjawiskiem.


Może i bym to sfocił, ale zdjęcie wyszłoby poruszone, nieostre i ciemne.
Powody wszystkich 3 czynników są znane.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Efekt iskrzenia się i takie tam ....
Wed, 1 Jan 2003 18:43:18 +0000 (UTC), Paweł Falkowski
 na pl.misc.transport.miejski napisał(a):


Dziś, miałem okazję jechać pierwszym tramwajem linii nr 2 w ciągu dnia.
Ponieważ wczoraj była wilgoć, a nocą chwycił dosyć dobry mróz, to na sieci  
trakcyjnej wytworzył się lód, który jak wiadomo ma duży opór. Z tego powodu,
z pantografu tramwaju, którym jechałem sypały się iskry.


Zarówno sieć, jak i torowiska były nieźle obmarźnięte, jeszcze w Sylwka.


Czy może ktoś z Was
ma zdjęcia tramwajów z takim zjawiskiem.


Tu chyba długie naświetlanie będzie potrzebne i statyw...


Paweł Falkowski - Bydgoszcz


O, witamy. ;^)

m.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Efekt iskrzenia się i takie tam ....


Paweł Falkowski wrote:


| Dziś, miałem okazję jechać pierwszym tramwajem linii nr 2 w ciągu dnia.
| Ponieważ wczoraj była wilgoć, a nocą chwycił dosyć dobry mróz, to na sieci  
| trakcyjnej wytworzył się lód, który jak wiadomo ma duży opór. Z tego powodu,
| z pantografu tramwaju, którym jechałem sypały się iskry. Czy może ktoś z Was
| ma zdjęcia tramwajów z takim zjawiskiem.

My będziemy na filmie (VHS) jak 105N-3 spawa torowisko i sieć na Metalowców
;-)

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: [pr] Na tramwajach pojawily sie zielone numerki
JacekSo <jace@euro26.org.plnapisał(a) był(a), co następuje:


Macie w Szczecinie już jedno ułatwienie dla niedowidzących - wielkie
tablice przy pierwszych drzwiach.


Mamy, jednak są one widoczne tylko gdy jesteś po prawej stronie tramwaju
(mówiąc najogólniej). Gdy zaś stoisz na węzłowym skrzyżowaniu na
"dwusiecznej" przyjeżdżających dwóch linii i czatujesz na pierwszy tramwaj w
jakimś kierunku, zdany jesteś - w przypadku gdy z Twojej lewej nadjedzie
105Na - jedynie na malutkie, byle jak podświetlone kwadraciki z numerami w
górnym narożniku przedniej szyby. A dla mnie i moich oczu jest to po prostu
za mało...

pzdr.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: PESA chce sprzedać tramwaje Warszawie
Bydgoskie zakłady PESA chcą zawojować stolicę. Ich tramwaje muszą jednak
okazać się lepsze od wozów z Poznania i Chorzowa.

Do przetargu na kupno 30 tramwajów dla Warszawy stanęły trzy firmy: bydgoska
PESA, poznański Cegielski i chorzowski Alstom Konstal. Pierwsze dwie
przedstawiły podobne ceny - 65 i 68 mln zł za kontrakt. Najdrożej wycenili
się Ślązacy, którzy zażądali 86 mln zł. Najniższa cena jest wielkim atutem
naszej firmy. - Do tej pory nie udało się wejść do stolicy, którą opanował
Alstom Konstal, ale liczymy, że od przyszłego roku będą tam jeździć pierwsze
tramwaje z Bydgoszczy - usłyszeliśmy w dyrekcji. Rozstrzygnięcie przetargu w
październiku.
[gazeta.pl]

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: PESA chce sprzedać tramwaje Warszawie

się Ślązacy, którzy zażądali 86 mln zł. Najniższa cena jest wielkim atutem
naszej firmy.


Za to brak doświadczenia w produkcji/remontowaniu tramwajów najmniejszym....
Jakoś produktów również nie jest ichnim atutem.


Alstom Konstal, ale liczymy, że od przyszłego roku będą tam jeździć
pierwsze
tramwaje z Bydgoszczy - usłyszeliśmy w dyrekcji.


Mam nadzieje, że się przeliczą...

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: PESA chce sprzedać tramwaje Warszawie
Użytkownik Adrianoo napisał:

Bydgoskie zakłady PESA chcą zawojować stolicę. Ich tramwaje muszą jednak
okazać się lepsze od wozów z Poznania i Chorzowa.
Najniższa cena jest wielkim atutem
naszej firmy. - Do tej pory nie udało się wejść do stolicy, którą opanował
Alstom Konstal, ale liczymy, że od przyszłego roku będą tam jeździć pierwsze
tramwaje z Bydgoszczy - usłyszeliśmy w dyrekcji.


Ciekawe jak maja wygladac te wagony? Bo na razie poza cena to jest s-f.

Krzysztof

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Dlaczego w tramwajach jest zimno?

Poniewaz miasto chce przystanki podwojne, a przez takiego trojaka niektore
przystanki nie moglyby byc takimi.


Problem dawno juz rozwiazano tak:
- jesli pierwszy tramwaj jest potrojny, to drugi nie podjezdza /MPK Krakow/

Oczywiscie mozna by dopuszczac 3+1 albo 1+3, ale to juz przekracza mozliwosci
regulaminowe miejskiego przewoznika ;)

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Atak zimy !!!
Użytkownik Lipton napisał:

W zimę stulecia78/79 w Warszawie zasypało wszystkie torowiska
i w sylwestra ok 16.00 nic już nie jeździło. Stałem przy oknie w domu
(Okopowa/Żytnia) i obserwowałem co się dzieje. Do 14 tramwaje jeżdziły
potem
długo długo nic a około 16.00 przemknęła pełnym rozpędem 22-ka dzwoniąc
przeraźliwie i nie zatrzymując sie na przystanku. Później była drobna
przerwa około 5 dni zanim odkopano miasto i torowiska.


Najgorzej bylo wowczas chyba na Broniewskiego, gdzie oprocz sniegu
reszty dopelnila woda z peknietej rury CO, skutecznie hibernujac cala ulice.

Wiem, o zimie stulecia starsi pracownicy NR i motorowi mowili u nas nie raz
i nie dwa!  Dosc intensywnie wczoraj ;)  Nie wiem czy na niektorych trasach
wiecej jak 5 dni nie kursowali - za to jakie byly patenty na odsniezanie
torowisk ;)  Ale czas na sniadanie  u mnie :-)


Pierwszy tramwaj jaki pojawil sie wowczas po opadach sniegu na
Marszalkowskiej, to byla 12. Bylo to ok. 18.00 1 stycznia. Ale juz
oczyszczenie owczesnej Marchlewskiego trwalo znacznie dluzej.

Krzysztof

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Atak zimy !!!

długo długo nic a około 16.00 przemknęła pełnym rozpędem 22-ka dzwoniąc
przeraźliwie i nie zatrzymując sie na przystanku. Później była drobna
przerwa około 5 dni zanim odkopano miasto i torowiska.
Najgorzej bylo wowczas chyba na Broniewskiego, gdzie oprocz sniegu reszty
dopelnila woda z peknietej rury CO, skutecznie hibernujac cala ulice.


Nie wiem czy tam bylo najgorzej, ale faktycznie na Broniewskiego wywalila
jakas niezla rurka wtedy - znam te relacje. Zastosowano tez wtedy nowatorski
sposob "uwalniania" zamarznietych wozow :)

Wiem, o zimie stulecia starsi pracownicy NR i motorowi mowili u nas nie
raz i nie dwa!  Dosc intensywnie wczoraj ;)  Nie wiem czy na niektorych
trasach wiecej jak 5 dni nie kursowali - za to jakie byly patenty na
odsniezanie torowisk ;)  Ale czas na sniadanie  u mnie :-)
Pierwszy tramwaj jaki pojawil sie wowczas po opadach sniegu na
Marszalkowskiej, to byla 12. Bylo to ok. 18.00 1 stycznia.


Eee..., to szybko :)  Podobno na Marszalkowkiej byla niezla bibka z powodu
odsniezenia jednego toru ;)
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: PESA BYDGOSZCZ I NIE TYLKKO

On Thu, 19 Jun 2003 16:47:31 +0200, Rafi wrote:
Zwykła modernizacja na podwoziu starej 805-tki a szumu z tego narobili
jakby conajmniej jakaś rewolucja była czy coś


a) pierwszy tramwaj produkcji(modernizacji, whatever) PESy
b) pierwszy 'nowy' tramwaj od 13 lat w MZK Bydgoszcz

Też byś szumu narobił na miejscu tych instytucji :

Tarhimdugurth

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: PESA BYDGOSZCZ I NIE TYLKKO
Dnia 2003-06-20 23:17, Użytkownik Krzysztof Zietara napisał:

a) pierwszy tramwaj produkcji(modernizacji, whatever) PESy


Heh praktyka pokazuje że jeżeli ktoś dobrze robił coś dla kolei to nie
zawsze musi byc tak samo w wypadku KM (ZNTKiM Gdańsk)

b) pierwszy 'nowy' tramwaj od 13 lat w MZK Bydgoszcz


Hehe :)

Też byś szumu narobił na miejscu tych instytucji :


Spoko u nas sie robi szum z byle czego ;)
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: PESA BYDGOSZCZ I NIE TYLKKO

On Sat, 21 Jun 2003 00:27:24 +0200, Rafi wrote:
Dnia 2003-06-20 23:17, Użytkownik Krzysztof Zietara napisał:
a) pierwszy tramwaj produkcji(modernizacji, whatever) PESy

Heh praktyka pokazuje że jeżeli ktoś dobrze robił coś dla kolei to nie
zawsze musi byc tak samo w wypadku KM (ZNTKiM Gdańsk)


...poza tym ZNTK Bydgoszcz jako takie to się głównie spalinowymi pojazdami
zajmowało, także też jestem ciekaw jak im to w końcu wyjdzie.

b) pierwszy 'nowy' tramwaj od 13 lat w MZK Bydgoszcz
Hehe :)


...jakkolwiek przeciętny pasażer(tm) jest przekonany, że coś było w tzw.
międzyczasie kupowane bo 'przecież jest zupełnie inny układ siedzeń'. :)

Tarhimdugurth

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: [pr] Solaris zmontuje tramwaje
http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,3230757.html

Solaris zmontuje tramwaje

pp, leh 23-03-2006 , ostatnia aktualizacja 23-03-2006 11:47

Podpoznański producent autobusów - Solaris Bus & Coach - będzie
współpracował przy produkcji... tramwajów. Pojazdy z Bolechowa trafią do
Krakowa.

Umowę w sprawie produkcji tramwajów Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne
w Krakowie zawarło wczoraj z konsorcjum trzech firm: Bombardierem, Vossloh
Kiepe i Solarisem. Umowa dotyczy dostawy 24 niskopodłogowych tramwajów dla
krakowskiego przewoźnika, a kontrakt opiewa na ponad 42 mln euro.

Pierwsze tramwaje wyjadą na krakowskie torowiska we wrześniu 2007 r., a
ostatnie z puli 24 pojazdów zostaną oddane do użytkowania wiosną 2008 r.

Jaka będzie rola Solarisa, znanego z produkcji autobusów, w dostarczaniu
tramwajów? W konsorcjum trzech firm role pomiędzy producentów zostały
podzielone w następujący sposób: kanadyjski Bombardier dostarczy karoserie
tramwajów, niemiecka firma Vossloh Kiepe osprzęt elektryczny, a Solaris Bus
& Coach będzie odpowiadać za m.in. końcowy montaż pojazdów w fabryce w
podpoznańskim Bolechowie. Jak zaznacza Krzysztof Olszewski, prezes Solarisa,
produkcja tramwajów tylko z pozoru jest dla firmy zadaniem nowym. - Podobny
zakres prac wykonujemy przy produkcji trolejbusów- zaznacza. Tramwaje, które
trafią na torowiska Krakowa, to nowoczesne, trzyczłonowe, 26-metrowe modele
NGT6-2. Mogą zabrać łącznie 184 pasażerów. Po krakowskich ulicach jeździ już
26 takich właśnie, niskopodłogowych tramwajów Bombardiera.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Oferty w Bydgoszczy?
mkm101 napisał(a):

http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,4381811.html


Heh, byłem rano i nie zauważyłem... ;)

"Za dwa pojazdy PESA chce 14 mln zł zapłaty. Firma zadeklarowała, że pierwszy tramwaj dostarczy w ciągu
pięciu miesięcy od dnia podpisania umowy, a drugi w ciągu dziewięciu miesięcy.
Poznaniacy natomiast zażądali 17,3 mln zł. Gdyby ta oferta została wybrana,
na pierwszy tramwaj musielibyśmy czekać dwa lata, a na drugi kolejne cztery miesiące."


Oferta Modertransu polega odrzuceniu. Terminy maksymalne narzucił SIWZ,
a te nie zostały dotrzymane.
Dzięki za czujność ;)
Glonojad
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Oferty w Bydgoszczy?

On Sat, 11 Aug 2007 10:19:02 +0200, mkm101 wrote:

"Za dwa pojazdy PESA chce 14 mln zł zapłaty. Firma zadeklarowała, że pierwszy tramwaj dostarczy w ciągu
pięciu miesięcy od dnia podpisania umowy, a drugi w ciągu dziewięciu miesięcy.


Stachanowcy, psiakrew :-)
W tym tempie nie dadzą rady wyjechać na trójkę, bo jeden odcinek będzie
niewyremontowany! :)

Poznaniacy natomiast zażądali 17,3 mln zł. Gdyby ta oferta została wybrana,
na pierwszy tramwaj musielibyśmy czekać dwa lata, a na drugi kolejne cztery miesiące."


A tego to komentować nawet nie warto, podlega odrzuceniu z wielu powodów...

Tarhimdugurth

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: [radio] Poznańskie tramwaje do stolicy
Użytkownik "Marcin Rutkowski" <marcin@poczta.onet.pl napisał w
wiadomości
Pod koniec przyszłego roku do Warszawy pojadą dwa pierwsze tramwaje z
poznańskiego HCP. Fabryka Pojazdów Szynowych Cegielskiego podpisała umowę
na
dostawę 30 wagonów dla warszawskiego przedsiębiorstwa komunikacyjnego.


Taa..., a HCP zakupilo podobno w Krakowie 30 pudel jakichs 105-kowych
trupow. Wiec moze byc smiesznie...

Wartość kontraktu to 56 milionów złotych.


Troche duzo jak na 30 szt. "nie calkiem nowych" = ~25 letnich) wozow...
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Odjadą do kasacji.

Pierwsze tramwaje 102 N pojawiły się na ulicach Poznania w 1970 roku. Była
to wówczas konstrukcja nowej generacji, prawdziwy hit.


Pierwsze tramwaje jezdzily na linii 6. Trafialy na Madaline, pozniej tez na
Forteczna.

Przegubowe wagony
produkował chorzowski Konstal. Najpierw poznaniaków woziło osiem
,,stodwójek'', później 25, a w końcu 1973 roku już 73.


Pod koniec lat 90-tych zaczely sie przeprowadzki stodwojek - wszystko
przechodzilo na Forteczna, zeby zrobic miejsce na S-2 dla helmutow. Ostatnim
wozem 102N na Madalinskiego byl kanciak nr 1 na swiecie - na S-3 przeszedl zdaje
sie we wrzesniu 2001 i zaledwie po miesiacu skonczylo mu sie dopuszczenie.

Dzisiaj tramwaje typu 102 N najczęściej można spotkać na linii numer 4 i 9,
czasami są wykorzystywane jako tabor rezerwowy.


To akurat bzdura. Jezdza tylko i wylacznie na czworce. Jak jeszcze byly na S-2
to wowczas pojawialy sie na 3, 8 i 9. Czasem dawniej zdarzaly sie 102Na rowniez
na 1,2,5,8,11,13 itp. A jako rezerwe to one raczej wystawiane nie byly - w
kazdym razie na pewno obecnie nie sa.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: mapka trasy tramwajowej

straphanWYTNI@poczta.onet.pl wrote:
Tam sie jakos dalo. Czemu nie w Kielcach?


W Kielcach nie można wyremontować dziurawej Sandomierskiej. 100 km
lokalnych ulic powinno być wyasfaltowane, a tymczasem od dziesięcioleci
są drogami ziemnymi. Krakowska się sypie, Jagiellońska się sypie,
wspomniany przeze mnie nowy odcinek Grunwaldzkiej zaraz zacznie się
sypać. Ostatnie inwestycje drogowe - węzeł przy Realu, druga nitka przy
elektrociepłowni są dopiero początkiem długiej listy zadań do zrobienia
"na wczoraj". Skoro miasto ma kłopoty z zebraniem pieniędzy na takie
inwestycje, to musiałyby miliardy przypłynąć z unii europejskiej, żeby
coś ruszyć z tramwajami. Podsumowując - tramwaje w Kielcach kosztowałyby
miliardy i wymagałyby uprzedniej przebudowy centrum miasta. Nawet gdyby
zacząć teraz, pierwszy tramwaj ruszyłyby za 6-7 lat. Trolejbusy nie
wymagałyby drastycznej zmiany krajobrazu miasta. Możnaby je uruchomić w
ciągu 1 roku, a remonty ulic pod kątem trolejbusów przeprowadzić nawet
po uruchomieniu sieci. Przesunięcie trakcji w inne miejsce jest możliwe.
Przesunięcie raz położonych torów - nie bardzo.

Gdynia jest pieknym przykładem miasta, które jak Kielce nie będąc
przystosowane do tramwajów, z powodzeniem wykorzystuje trolejbusy i to w
dodatku ciągle rozbudowuje sieć.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Z wizyta w Poznaniu


Jeszcze na imprezie w GOPie jeden gosc z Poznania mowil, ze stodwoje
tylko na rezerwach widac, dlatego bylem troche zaskoczony bo myslalem,
ze zadnych nie uda mi sie ujrzec na trasie.


Normalnie w grafiku uruchomienia widnieja trzy sztuki


| No pierwszy tramwaj krótko po 18

A ostatni o ktorej stamtad rano odjezdza?


5:46 16/7 w dzień roboczy


| A ten co wydawał te dziwne brzęczenie to pewnie #305:-)

Tyrystor jakis czy co? :)


Nie, przetwornica wydaje takie odgłosy (tzn jej wentylator) gdy wagon
przekroczy jakąś prędkość. Dziwne zjawisko:-)

greg

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Tramwaje wracaja!!!!


No i pojechalem.


Ja dopiero pojade....


Poniewaz bylo to o 6:46 rano, to z zaspania zapomnialem
zapisac czym jechalem ;-))))


Ja postaram sie nie zapomniec ... jade dopiero o 13...


- nigdzie nie ma rozkladow (KZK zdjelo je we wtorek i juz 4-ty dzien nowe
wieszaja),


Widzialem wczoraj w Mikulczycach rozkłady 3. Nowe. Pierwszy tramwaj - po
piątej. Ostatni - po 4. Jaja.
Jajo nr 2 - na rozkładach w necie (Live jeszcze nie widziałem - kto widział
;P ) znikają trójki na Zaborze (Lompy).


I tyle. A mordka mi sie nadal cieszy ;-))))))))))))))))))
WILQ


Z dnia na dzień coraz bardziej ;-D)))))))

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Co z przelotkami?


In news:b43dre$76a$1@absinth.dialog.net.pl, Neo[EZN] wrote:
Nie tylko nie moga sie wyprzedzac ale i nie moga sie na petli
pomiescic :) Juz dwa razy widzialem sklad stojacy tam kilka metrow od
jezdni (problemem jest jezdnia ulicy (Zawalnej?), ktorej
motorniczowie wola nie zastawiac - przez to traci sie spory kawalek
wolnego toru na petli).


To co proponujesz jest niemożliwe, ponieważ pierwszy tramwaj na pętli musi
stać na przystanku, który jest tuż przed ulicą Zawalną. Poza tym, ta ulica
jest użytkowana przez blachosmrody i nie można zrobić jej ślepej od strony
wschodniej (zamknąć wjazd/wyjazd na Żmigrodzką). Innym rozwiązaniem jest
stawanie tramwaju już za przejazdem przez Zawalną, a przed sygnalizatorem
zezwalającym na przekroczenie Żmigrodzkiej. Tylko, że w ten sposób to
moooże zmieści się 102Na, ale 2x105Na na pewno nie.
Jedynym rozwiązaniem jest, albo skrócić czas postoju na pętli organizując
podmiany 14<-24, albo zobligować motorniczych do natychmiastowej zmiany
miejsca postoju tramwaju na pętli, gdy pierwszy z "kolejki" odjedzie.
Teraz często przez kilkadziesiąt sekund/pare minut tramy stoją w bardzo
rozluźnionym szyku, a właśnie kolejny skład pakuje się na pętle.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Będą środki finansowe z UE
Spełnienie marzeń
Tramwaj na Chełm, to spełnienie marzeń kilku tysięcy gdańszczan. Dzięki
ostatnim decyzjom, jakie zapadły w Warszawie, mamy szanse na sfinalizowanie
tego pragnienia. Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej otrzyma dotację w
postaci 80 mln złotych. Czasu na realizację jest mało, bo już w 2008 roku,
musi po nowych szynach przejechać pierwszy tramwaj. W sumie położonych
zostanie blisko 6 km torów (w obie strony). Dodatkowo z tych pieniędzy
zakupione zostaną trzy tramwaje wieloczłonowe. Niewątpliwie jest to poważny
wkład w rozwój transportu ekologicznego. Wydzielone torowiska pozwolą na
szybkie przemieszczanie się ze Śródmieścia na Chełm i odwrotnie, czas
przejazdu to około 10 - 13 minut. Obecnie samochody i autobusy tkwią,
szczególnie rano, w korkach na Armii Krajowej. Liczymy, że wielu mieszkańców
przesiądzie się z samochodu na tramwaj. Wstępne projekty przewidują na tej
trasie przedłużenie istniejących już linii nr 2 i 6.

Oryginał: http://www.zkm.pl/visualsys/indexht.php?index=dat/komfirm/eu.php

Pozdrawiam,
Sorrow.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Co daje w mieście tramwaj ?

Nie mam czasu na tak szczegółowe sprawdzanie (plan wydawniczy trochę
mnie goni), stąd ponawiam pytanie o liczbę takich zdarzeń, zwłaszcza
że to nie ja użyłem tego argumentu.


Interesuje Cię liczba od dnia uruchomienia pierwszego tramwaju? Niestety nie
znam takiej. W czasach współczesnych jest takich wypadków kilka(naście) na
rok.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Co daje w mieście tramwaj ?


On Sat, 20 Aug 2005 23:43:30 +0200, "MC" <m@go2.plwrote:
| Nie mam czasu na tak szczegółowe sprawdzanie (plan wydawniczy trochę
| mnie goni), stąd ponawiam pytanie o liczbę takich zdarzeń, zwłaszcza
| że to nie ja użyłem tego argumentu.

Interesuje Cię liczba od dnia uruchomienia pierwszego tramwaju? Niestety nie
znam takiej. W czasach współczesnych jest takich wypadków kilka(naście) na
rok.


No właśnie. I te kilka(naście) rocznie skutecznie codziennie utrudnia
życie pasażerom?

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Przesłanianie przejazdu w Warszawie.


To ja w takim razie życzę abyśmy spotkali sie w innej sytuacji.Ja w swoim
pojeździe słuzbowym,a Ty w swoim aucie na przejeździe kolejowym.Wyobraźnię
na
temat jazdy autem mam większą niż może Ci sie wydaje.


Uderz w stół, a nożyce się odezwą. Widzisz, po treści Twojego pytania można
sądzić, że jednak tą wyobraźnię za "kółkiem" masz na poziomie niedzielnego
kierowcy. Ok, dość złośliwości. Podsłania się generalnie po to, aby ustrzec
między innymi myślących inaczej kierowców samochodów, którzy w 90%
przypadków po przejechaniu pierwszego tramwaju ładują się na torowisko
wprost pod nadjeżdżający drugi tramwaj lub pod tramwaj jadący z przeciwka.
Bardzo często jest to przyczyna kolizji i wypadków. Teraz pomyśl, co się
dzieje z autem skoro jak domniemam jesteś mechanikiem po uderzeniu go masą
około 40T przy prędkości 40km/h. Mi w tramwaju nic się nie stanie, ale
osobom w samochodzie życzę dobrego miejsca na cmentarzu. Niestety, poziom
wyszkolenia i zdrowego rozsądku naszych kierowców woła o pomstę do nieba. Co
do Twojego argumentu, że przez pierwszy tramwaj zwalnia drugi, cóż, tak jak
pisałem, gro kierowców ma błędne przeświadczenie, że skoro przejechał jeden
tramwaj to już następnego nie będzie...

Pozdrawiam
Iwo

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: reaktywacja tramwajow

| A co do taboru, poczekajmy jeszcze kilka lat (do realizacji), będzie jakiś
| nowszy i wtedy zakupmy go. Combino będzie wtedy już starą konstrukcją.
| Najlepiej chyba spisuje się łódzki Citek, skoro nawet do Genewy go
| wypożyczono, bo Szwajcarzy bardzo się nim zainteresowali (w
przeciwieństwie do
| Simensa...).

Tak tak. Szwajcarzy zainteresowali sie znacznie wczesniej Siemensem niz
Cityrunnerem, co widac w Bazylei i Bernie. Ale ze Citki jezdza dobrze, to
raczej jest bezsporne. Jakosci wagonu nie powinno sie mierzyc tylko iloscia
zamowionych wagonow lub miast ktore go wybraly. Niemniej jednak te liczby
cos mowia. Orientacyjnie liczba zamowionych wagonow to 600:100 dla Siemensa,
a ilosc miast to chyba cos 15:4, o ile dobrze pamietam...


co do 3 szyny - no nie przesadzajmy, jak sie zrobi porzadnie ,to moze to troche
podziala ;]

a co do pojazdow... ja mam dokladne informacje, ale sa pol-jawne, udostepniane
kontrachentom wiec nie moge napisac ile dokladnie siemens juz sprzedal, jedynie
tyle, ze nie pomyliles sie wiele. na razie w nic konkretnego sie nie
angazujemy, bo jezeli pierwszy tramwaj wyjedzie w 2007-2008 roku, to do wtedy
bedzie taniej i nowoczesniej. ale trzeba juz z kims na ten temat wogole
rozmawiac chyba, co nie? np. pod wzgledem wstepnych wymagan, np. drzwi z dwoch
stron, sterowka z dwoch stron itd itp. ostatnio sie zorientowalem ze to
rozwiazanie jest w bardzo wielu miejscach na zachodzie stosowane!!! :)))))

pozdro,

:: mcmaxim of the dark hell ::
:: mcmaxim@//nospam//boo.pl ::
::

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: KZK GOP: zmiany od 11.11.2004


Jakub wrote:

Cholera, wytłumaczcie mi o co chodzi - układanie wozów na tych trasach jest
proste jak budowa młotka - po 4 wozy na 12 i 13 wchodzą w  takt 14-minutowy
lub 15-minutowy, po 3 wozy - 20-minutowy, po 2 wozy - 28-minutowy lub
30-minutowy.


Dzieki "koordynacji" z linia 13, 12-tka musi jezdzic na trzy pociagi
(hint: wozy to w autobusach sa) w takcie 28-minutowym. Choc oczywiscie
takie ulozenie rozkladu zeby poc. 123 nie byl potrzebny tez jest mozliwe.

 Ach - sorry że zapomniałem o tym kretyństwie z puszczaniem 13


na Chorzów Rynek. Teraz dzień w dzień przez Załęże i Chorzów przetaczają się
stadka w układzie : tramwaj pełny, pustawy, pustawy... dziura czasowa...
stadko (tak wygląda praktyka)


Zgadza sie. Zwykle tym pierwszym tramwajem jest solowka na 13-tce.


W każdym razie system ten system na 12/13 działał dobrze przez
dziesięciolecia - jaki zatem problem nagle zaistniał, bo w technicznie  nic
się chyba nie zmieniło?


No zmienila sie czestotliwosc na "trudniejsza" w ogarnieciu wzrokiem :-)

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Wa-wa tramwaje - tylko cena się liczy?
http://www.rynek-kolejowy.pl/
Nowe tramwaje raczej nie z Alstomu

Ogromna część stołecznych tramwajów nadaje się do wymiany. Najstarsze mają już
ponad 40 lat. Szefom Tramwajów Warszawskich od kilku lat nie wychodzą jednak
przetargi na nowe wagony. Liczą na to, że teraz się uda. Wczoraj po raz drugi
otworzyli oferty firm, które chcą sprzedać stolicy 30 wysokopodłogowych
wagonów. Zgłosiło się trzech producentów: Zakłady Cegielskiego z Poznania,
Pojazdy Szynowe PESA i Alstom-Konstal z Chorzowa - pisze Gazeta Wyborcza.

Na wygraną praktycznie nie ma już szans ostatnia firma. Przy wyborze decydująca
będzie cena, a Alstom za 30 wagonów chce aż 86 mln zł, czyli o ok. 25 mln zł
więcej niż pozostali producenci. Przedstawiciele Alstomu już godzą się z
porażką, ale uważają, że nie mogli dać niższej ceny. Sugerują zaś, że
konkurencja, która ma prawie zerowe doświadczenie przy w produkcji tramwajów,
może sobie nie poradzić z zamówieniem.

-Jeśli wygramy, to na pewno dostarczymy dobre tramwaje i to na pewno w
ustalonym terminie - zapewnia Jan Stępniewski z Cegielskiego, który na razie
wyprodukował jedynie dziesięć tramwajów dla Poznania. Pewni jakości swoich
produktów są także przedstawiciele bydgoskiej PESA.

O tym, kto dostarczy tramwaje dla stolicy, najprawdopodobniej przekonamy się w
przyszłym tygodniu. Pierwsze tramwaje z nowej dostawy mają dotrzeć na początku
2006 r., ostatnie - rok później.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Tramwajem za darmo
http://tinyurl.com/yxev3j

Na tą informację czekało wielu elblążan. W czwartek o godz. 12.00 z pętli
tramwajowej przy ul. Fromborskiej nową trasą oficjalnie ruszy pierwszy
tramwaj. Tego dnia będzie okazja aby po raz pierwszy przejechać sie nowym
zielonym 121N, o którym pisaliśmy w materiale "Już jest" (link:
http://tinyurl.com/yx6o9s) i "Zielone cacko za 5 mln" (link:
http://tinyurl.com/y98qqu).

W związku z tym wydarzeniem, jak przekazała na dzisiejszej konferencji
rzeczniczka prezydenta Agnieszka Staszewska, od godziny 12.00 do końca dnia
mieszkańcy Elbląga będą mogli jeździć wszystkimi liniami tramwajowymi za darmo.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: [pr] Siemens wyznaczył datę powrotu Combino
http://www.glos.com/2005/index.php?id=28549&news_id=732

Siemens wyznaczył datę powrotu Combino
Pod koniec lutego do Poznania ma wrócić pierwszy tramwaj Combino,
zmodernizowany przez firmę Siemens. Prace nad pojazdem, w którym wykryto
poważną wadę konstrukcyjną, trwały od jesieni 2004 roku. - Zakończono już
obliczenia wytrzymałościowe przebudowanego tramwaju - mówi Jan Firlik,
dyrektor przewozów tramwajowych MPK. - Na ukończeniu są próby na torowisku.
Modernizacja czeka wszystkie z 14 zakupionych przez Poznań tramwajów. MPK
nie zabraknie jednak taboru. Wszystkie Combino mają być przebudowane do
wiosny 2007 roku.
- Niemcy maksymalnie mogą zabrać pięć tramwajów - tłumaczy J. Firlik.
Przewoźnik nie zamierza już kupować taboru z demobilu.
- Myślimy o przetargu na nowe tramwaje, ale to plan na odległą przyszłość -
mówi J. Firlik. bart

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: [pr] Nowy tramwaj jest już we Wrocławiu

Marcin Rutkowski napisał(a):


http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,3823294.html

Nowy tramwaj jest już we Wrocławiu
Marek Szempliński
2007-01-01, ostatnia aktualizacja 2007-01-01 19:20
Pierwszy tramwaj wyprodukowany dla Wrocławia przez czeską firmę Skoda
Transportation jest już w naszym mieście.
(...)


Mogłoby się wydawać, że dziennikarze Wyborczej są na bakier z
aktualnością, tramwaj przybył do Wrocławia już 22. grudnia 2006.
Widać, że pozamykali czym prędzej wydania przedświąteczne, a
między Bożym Narodzeniem a Sylwestrem pracowali na pół gwizdka. Ale
to już offtopic :)

Pozdrawiam,
Marek Pałach-Rydzy

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Katowice: wypadek na Warszawskiej
Dziś o 16.50 miał miejsce w Katowicach na ul. Warszawskiej między skrzyżowaniem
z Damrota a Francuska dosyć spory i nieciekawie wygladający karambol.

Tramwaje w obu kierunkach nie kursują. Rozbitych jest ok. sześć samochodów i to
dosyć poważnie na nitce do centrum. Musiały działać jakieś duże siły, ponieważ
jedno auto jest na torach. Przy okazji wygięło ono mocno barieki między
torowiskiem, przez co tramwaje nie kursują do Zawodzia. Jeden samochód można
powiedzieć, że nie ma boku. W karambolu uczestniczył też Ik280 autobus #1586 na
linii 18 z PKM Sosnowiec, ale nie jest wydaje mi się specjalnie uszkodzony. Z
układu wraków nie wiem jak to mogło wyglądać. Pełno szkła, lakieru, blach,
karetki i policja.

Od strony Centrum stoja następujące tramwaje 161(7?), 224(40?), 571(14), 554+555
(40), 225(7). Kolejne już zjeżdały na pętle objazdowe w kolejności 734(23), 228
(40), 241(14).

Od strony Zawodzia przywiózł mnie pierwszy tramwaj zablokowany 726+727 (15) a
motorniczy wysadził pasażerów w samym centrum wydarzeń, potem dojechała jakaś
stodwójka w zakładowych i w sumie chyba stoi 8-9 tramwajów z tamtej strony.

Komunikat o zablowowaniu trasy z jednoczesnymi przeprosinami podawany jest
przez głosniki.

ff

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Zamieszanie po burzy - 31.V.2005
Użytkownik Łukasz napisał:
| Pl. Wróblewskiego - Księże Małe (do czasu przywrócenia ruchu)
| 3 &#8211; ulega zawieszeniu

a dzisiaj pierwszy tramwaj który widzałem to była właśnie 3 - na Kowale czy
Księże już działa?

Michał

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Będzie nowy przystanek na Sikorskiego
"Gazeta Wyborcza":

Będzie nowy przystanek na Sikorskiego

 dawo (15-07-02 18:45)

W nocy z wtorku na środę zostaną wycięte trzy klony w okolicach ronda przy
ul. Sikorskiego. W końcu będzie można uruchomić znajdujący się tam
przystanek tramwajowy.

Drzew nie można było ruszyć przez osiem miesięcy (tyle czasu funkcjonuje już
rondo w okolicach Sikorskiego). - Projektant nie przewidział, że mogą one
przeszkadzać - wyjaśnia Przemysław Borowiecki z biura prasowego Urzędu
Miejskiego w Szczecinie. - Zimą był okres ochronny.

Swoje uwagi miała też policja. Jej zdaniem zatrzymywanie się tam tramwaju
mogło zagrażać bezpieczeństwu pasażerów.

Ekipy z piłami ruszą do boju tuż przed północą we wtorek i skończą w środę
około godziny piątej nad ranem. Ale wycięcie drzew nie oznacza, że od razu
będą się tam zatrzymywać tramwaje. - Trzeba będzie odebrać przystanki i
opracować rozkłady jazdy - wyjaśnia Marek Banaszek, dyrektor Zarządu Dróg i
Transportu Miejskiego. - To potrwa jakiś czas.

Dyrektor nie potrafił powiedzieć, kiedy pierwszy tramwaj zatrzyma się na
nowym przystanku.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Będzie nowy przystanek na Sikorskiego

Użytkownik Kajetan Szmuciński <kajeta@go2.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:agv1vu$ed@news.tpi.pl...


"Gazeta Wyborcza":
W nocy z wtorku na środę zostaną wycięte trzy klony w okolicach ronda przy
ul. Sikorskiego.


Trzeba tam być.


Drzew nie można było ruszyć przez osiem miesięcy (tyle czasu funkcjonuje
już
rondo w okolicach Sikorskiego). - Projektant nie przewidział, że mogą one
przeszkadzać - wyjaśnia Przemysław Borowiecki z biura prasowego Urzędu
Miejskiego w Szczecinie. - Zimą był okres ochronny.


D...a, a nie projektant. Takie rzeczy szanujący się projektant wie.


Swoje uwagi miała też policja. Jej zdaniem zatrzymywanie się tam tramwaju
mogło zagrażać bezpieczeństwu pasażerów.


Niech lepiej tępią przekraczających prędkości na al. WP i innych.


Ekipy z piłami ruszą do boju tuż przed północą we wtorek i skończą w środę
około godziny piątej nad ranem. Ale wycięcie drzew nie oznacza, że od razu
będą się tam zatrzymywać tramwaje. - Trzeba będzie odebrać przystanki i
opracować rozkłady jazdy - wyjaśnia Marek Banaszek, dyrektor Zarządu Dróg
i
Transportu Miejskiego. - To potrwa jakiś czas.


Kto w nocy przychodzi???


Dyrektor nie potrafił powiedzieć, kiedy pierwszy tramwaj zatrzyma się na
nowym przystanku.


W 100% za rok.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Pierwszy tramwaj na trasie do Silwany
Dzis(tj. 29.08.2005) ok. godz. 15:00 po 5 miesiącach robót w ciągu ul.
Podmiejskiej  przejechały pierwsze tramwaje. Pierwszym składem był 2x105Na
135+136, następnie 6EGTW 264 a na końcu 2x 105Na 117+118. Po zawróceniu na pętli
Silwana wagony wróciły do zajezdni ok. godz 15:45 a skład 117+118 wrócił dopiero
ok 17:30.
Tramwaje na tej trasie nie zagoszcza jednak na długo gdyz od stycznia(?) zacznie
sie remont torowiska od skrzyż Walczaka/Pomorska do Czereśniowej, połączony z
budową nowego ronda oraz nowej drogi przez park im. Simieradzkiego.
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Tramwajem po Barcelonie 1908
http://www.liveleak.com/view?i=702_1237999631

Warto zobaczyć :) Zastanawiająca jest bardzo mała prędkość tramwaju z
którego kręcono te ujęcia - podobnie wolno poruszają się jadące z przeciwka
tramwaje - myślałem że pierwsze tramwaje elektryczne jeździły mimo wszystko
szybciej niż rowerzyści ;)

Zastanawiają mnie też ci ludzie - sporo macha rękami, sporo biegnie przed
tramwajem - czyżby widzieli kamerę?

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Tramwajem po Barcelonie 1908


http://www.liveleak.com/view?i=702_1237999631

Warto zobaczyć :) Zastanawiająca jest bardzo mała prędkość tramwaju z
którego kręcono te ujęcia - podobnie wolno poruszają się jadące z
przeciwka tramwaje - myślałem że pierwsze tramwaje elektryczne
jeździły mimo wszystko szybciej niż rowerzyści ;)


Ja przypuszczam, że raczej nie chcieli ryzykować, że tłum, jeszcze nie
obeznany dostatecznie z nowinką.... aby ktoś z tego tłumu nie zechciał
się nagle wpakować pod koła...
Ale też... w scence, gdzie tramy się mijały, tj. nasz jechał prosto, a
ten z przodu naprzeciwko, przez zwrotnicę, to miałem w pewnym momencie
wrażenie, że się wytramwai, tak nim trząchnęło... widać, ze pudła
wysokie i nienajstabilniejsze... może dlatego?


Zastanawiają mnie też ci ludzie - sporo macha rękami, sporo biegnie
przed tramwajem - czyżby widzieli kamerę?


Możliwe... albo witali nowinkę...

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Tramwajem po Barcelonie 1908


http://www.liveleak.com/view?i=702_1237999631

Warto zobaczyć :) Zastanawiająca jest bardzo mała prędkość tramwaju z
którego kręcono te ujęcia - podobnie wolno poruszają się jadące z przeciwka
tramwaje - myślałem że pierwsze tramwaje elektryczne jeździły mimo wszystko
szybciej niż rowerzyści ;)


Tak było - w niektórych miastach było ograniczenie do 12 km/h w terenie
zabudowanym, a same wagony dużo więcej niż 25 km/h nie były w
stanie "wyciągnąć".


Zastanawiają mnie też ci ludzie - sporo macha rękami, sporo biegnie przed
tramwajem - czyżby widzieli kamerę?


Zdecydowanie standard - wtedy fotograf był czymś bardzo niezwykłym, na wielu
pocztówkach przypadkowi ludzie specjalnie ładują sie w kadr;)

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Wagon #2029, ampery, wolty, kilowatogodziny...
Z racji pobytu w stolicy miałem dziś okazję przejechać się wagonem 105N
#2029, oklejonym reklamowymi nalepkami (wilekości A0...) firmy EBG Elin,
informującymi o tym że to pierwszy tramwaj z napedem 3-fazowym w .pl.
W środku tram wyróżnia się nieco zakręconym układem siedzeń, mianowicie
siedzenie przy pierwszych drzwiach umieszczone jest tyłem do kierunku jazdy.
Niespodzianki czekają za to w kabinie motormana, gdzie można dostrzec
dżojstikowaty sterownik jazdy oraz centralnie umieszczony szybkościomierz
wyposażony w licznik zużycia energii elektrycznej (!). W lewej części
pulpitu jest za to wyświetlacz wskazujący nakięcie  i prąd (!).
Spostrzeżenia z jazdy na odcinku Pl. Zawiszy - Płocka (linia 8) są
nastepujące:
-wagon pochłonął 3kWh.
-napiecie waha się od 660 do 740V.
-prad przy rozruchu do 333A
-prąd przy hamowaniu do -270A (ciekawe czy ten wagon ma hamowanie
rekuperacyjne).

BTW, jest takich wagonów więcej (poza #2029, z którym 2028 był sprzęgnięty w
pociąg)?

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: [pr] Przesiadka na helmuty

Użytkownik JacekSo <jace@euro26.org.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b05lql$k5@news.onet.pl...
a niemieckie 30-letnie wozy są w bardzo dobrym stanie
technicznym,


są tańsze w eksploatacji, tańsze są do nich części, zapewniają
większy
komfort podróży, są cieplejsze i cichsze


Ja tam za nimi nie przepadam wole 105tki.
Trzeba jednak przyznac, ze sa trwale.


To już ostatnia tak duża wymiana taboru na tramwaje serii
6GTW. Nie wiadomo,
kiedy wreszcie Gorzów doczeka się pierwszego tramwaju


niskopodłogowego.

Swojego czasu byla mowa o zakupie bulw bo na niskopodlogowce MZK
nie ma kasy.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • klimatyzatory.htw.pl



  • Strona 1 z 4 • Zostało wyszukane 330 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4