Widzisz odpowiedzi znalezione dla zapytania: pierwszy silnik spalinowy
Temat: Głowica 1600 PILNIE!!!
A moje subiektywne zdanie jest takie, że gaz to morderca w silniku
bez wtrysku i tyle. Jeżeli coś nie jest do końca zbadane tzn. że nie
wiadomo
czy jest dobre a jak sami mówicie (patrz. wcześniejsze dyskusja) nikt nie
udowodnił szkodliwości (a co za ty idzie NIKT TEŻ NIE UDOWODNIŁ BRAKU
SZKODLIWOŚCI!!!) używania gazu jako paliwa. Dla mnie, jeżeli coś wiąże się
z
ryzykiem, to jest do d...y. Lubię dobrze sprawdzone i działające
rozwiązania. Dlatego benzynka (poza tym ten smrodek buueeee!).
Pragnalbym zwrocic drobna uwage, ze pierwsze silniki spalinowe konstruowane
byly na gaz wlasnie... swietlny bo swietlny ale jednak gaz... poza tym jako
alternatywne paliwko do garbusa byl przewidziany gaz drzewny a ten to
dopiero jest morderca...
BROD@CZ
Temat: Głowica 1600 PILNIE!!!
Pragnalbym zwrocic drobna uwage, ze pierwsze silniki spalinowe
konstruowane
byly na gaz wlasnie... swietlny bo swietlny ale jednak gaz... poza tym
jako
alternatywne paliwko do garbusa byl przewidziany gaz drzewny a ten to
dopiero jest morderca...
A ja myslałem, że chcecie dla swoich pociech jak najlepiej :-)))
Tak podchodząc do sprawy to alternatywą dla garbusa jest dełuuuuuuu albo
inny Fiut (fuj, co ja gadam)... A może to Alternatywy 4?:-))) Holzgas to
pewnie masz rację, że killer ale smrodek mniej dokuczliwy :-))))
pzdr
PETER
Temat: sprowadzanie aut z DE
FUCK - GAZ
To ja odpowiem tak:
Gdyby nie klopoty z przechowywaniem gazu w ilosciach wystarczajacych to
pierwsze samochody juz jezdzilyby na gaz i pewnie nic by sie do tej pory nie
zmienilo... Pierwsze silniki spalinowe o praktycznym zastosowaniu byly
napedzane gazem. Poniewaz jednak XIX-to wieczne technologie nie umozliwialy
skonstruowania bezpiecznego zbiornika gazowego do zastosowania w pojazdach,
zaczeto szukac innych rozwiazan i zwrocono uwage na benzyne. Poza tym silnik
garbusowy byl odrazu projektowany tak, aby mozna bylo stosowac w nim
holtzgas. Tak wiec troche spokojniej w temacie gaz bo nie wiecei o czym
piszecie.
BROD@CZ
Temat: jeep grand chereokee 4.7 V8 - czy warto dać LPG?
ale tak poza tym, to ty chociaż wierzysz w to co piszesz???
chcesz mi _wyliczyć_ wady zasilania benzyną w silniku przeznaczonym do
benzyny????
to się nazywa chyba "tworczy optymizm".
Widzisz moon, ty jesteś gównowiedzacym ograniczonym palantem, który nawet
nie zna historii i ciągle pieprzy banialuki o silniku benzynowym i że to
jedyne słuszne paliwo. Jakbyś nie był tak ograniczony to byś wiedział, że
pierwsze silniki spalinowe z 1836 r. były zasilane gazem - wodorem.
Następnie ewoluowany, pojawił się gaz ziemny jako napęd, a także gaz
świetlny. Dopiero potem pojawiły się silniki zasilane naftą, benzyną, a w
między czasie także pyłem węglowym. Silnik spalinowy może być zasilany
czymkolwiek byle się spalało wybuchowo.
Ale za to tylko ty twierdzisz, że benzyna jest the best, a ludzie na całym
świecie stosujący LPG czy gaz ziemny to banda palantów, a swoje
doświadczenia czerpiesz z prehistorycznych wynalazków taksówkarzy.
W ogóle dziwię się, że ktoś ci jeszcze odpisuje, bo takie barany jak ty są
niereformowalne.
Temat: rosyjska mysl, polska nazwa
No nie wiem, czy tak słabo nasi inżynierowie pracowali ... W czasach zaborów
obszar Polski zagarnięty przez Rosję był najbardziej nowoczesnym regionem
ówczesnego imperium. To właściwie dzięki Polakom Rosja, która do niedawna
znajdowała się jeszcze w głębokim średniowieczu (jeszcze na początku XIX
wieku!), zobaczyła takie zjawisko jak rewolucja przemysłowa. To np. dzięki
firmie Ursus (właśnie tej) w Rosji pojawiły się pierwsze silniki spalinowe.
Takie przykłady można mnożyć. Nawet w dziedzinie wydobycia ropy najbardziej
prominentnym inżynierem i przemysłowcem był Polak - Witold Zglenicki z powiatu
kutnowskiego.
Pozdrawiam
Keep Rockin'
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Niemcy chcą stałego miejsca w RB ONZ
Popieram
de_oakville napisał:
> Moim zdaniem Niemcy powinny zasiadac w Radzie Bezpieczenstwa. To, ze ich tam
> nie ma obecnie (podobnie jak Japonii) to rezultat rozdania kart po wojnie, a
> nie odzwierciedlenie waznosci kraju oraz jego wkladu do skarbnicy osiagniec
> ludzkosci.
Masz rację. Przecież Niemcy dali nam tak wybitną postać, jak Adolf H.
(wprawdzie to Austriak, ale czuł się Niemcem). Przecież mieli ogromny wkład "do
skarbnicy osiagniec ludzkosci" w postaci nowatorskiego sposobu szybkiej i dość
taniej likwidacji milionów ludzi, itd., itd.
> Wprowadzenie lokomotywy parowej trzeba bezsprzecznie przypisac na konto
> Anglii. Ale trakcja elektryczna to zasluga Niemiec (pierwszy pojazd Wernera
> Siemensa, elektryczny tramwaj itd.). Rowniez pierwszy silnik spalinowy,
> silnik wysokoprezny (Diesel) i pierwszy samolot odrzutowy.
Zapomniałeś dodać jeszcze Mikołaja Kopernika - wielkiego Niemca, który jak
wiadomo "wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię, niemieckie wydało go plemię" (chociaż
niektórzy uważają, że "polskie wydało go plemię").
;] Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: KONKURS-ZAGADKI MOTORYZACYJNE! II
instruktor-zalogowany napisał:
> Matra Murena
> ..............................................................................
> Jaim paliwem byl zasilany i ile mial suwow pierwszy silnik SPALINOWY,1856
> skonstruowany przez Eugenio Bersanti i Felice Matteucci
Jeszcze taka ciekawostka:
1836 Niemiecki konstruktor Brackenburg skonstruował pierwszy samochód z
silnikiem spalinowym. Silnik spalał mieszaninę wodoru z czystym tlenem. W
przeciwieństwie do powszechnie stosowanych silników parowych, nie miał on
żadnych zauważalnych zalet. Nie wytwarzał spalin, gdyż w procesie spalania
wydzielała się czysta woda, jednak podczas produkcji wodoru powstawały odpady
szkodliwe dla środowiska. Korzystanie z samochodu z silnikiem wodorowym było
również bardziej niebezpieczne. Awaria kotła parowego nie była tak groźna w
skutkach jak awaria zbiornika wodoru silnika spalinowego. Samochód ten nie
został upowszechniony. Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Dlaczego niebiorą się za produkcję silników na LPG
troche wycinku z historii:
- E. Lenoir (1822–1900), mechanik francuski; w 1860r. zbudował pierwszy
użyteczny silnik spalinowy dwusuwowy, jednocylindrowy, pracujący na mieszance
gazu ziemnego i powietrza, o zapłonie iskrowym i mocy 8,8 kW.
- W 1876r. N.A.Otto i E.Langen zbudowali ekonomiczny i działający niezawodnie
czterosuwowy silnik gazowy.
- W latach 1878-79 C.Benz skonstruował pierwszy silnik spalinowy benzynowy
dwusuwowy.
- W 1893r. R.Diesel opatentował pierwszy silnik spalinowy o zapłonie samoczynnym
Smiem przypuszczac ze to iz najpopularniejszym silnikiem jest silnik zasilany
benzyna wynika stad ze zastosowanie tego paliwa stwarzalo najmniej problemow.
Obecnie nawet widac ze technika poszla do przodu co umozliwilo szybki postep w
budowie silnika o zaplonie samoczynnym. Zapewne jak technologia bedzie
postępowała dalej to i silniki na LPG czy CNG tez wroca do lask. A jak pisza
forumowicze wyzej gdzies tam sie je powszechnie stosuje.
Pozdrawiam Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: radiowozy będą na LPG/CNG - przyszłość
fransise napisała:
a tego nie wymyśliłem tylko chcę poinformować forumowiczów że
> silniki Skody O i Frodów M znoszą pracę na alternatywnym paliwie.
Dlaczego gaz nazywasz paliwem alternatywnym. Pierwsze silniki spalinowe były
zasilane gazem. To benzyna była alternatywą dla gazu, nie odwrotnie. Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Czym imponują wam faceci?
naonja81 napisała:
> a teraz pytanie dla Ciebie...
> kiedy po raz pierwszy użyto czołgów i gdzie? (ps bądź szczery i nie
> sprawdzaj w necie. jak nie wiesz to przyznaj sie ze ten temat jest
> dla Ciebie "za trudny")
To już raczej ciekawostka niż elementarna wiedza. Wiem, że podczas I wojny
światowej używano czołgów, natomiast pierwszy silnik spalinowy powstał pod
koniec XIX wieku. Stawiałbym zatem na I pierwszą wojnę światową, ale dokładnie w
którym roku to nie wiem :)
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Czym imponują wam faceci?
jan_hus_na_stosie napisał:
> naonja81 napisała:
>
> > a teraz pytanie dla Ciebie...
> > kiedy po raz pierwszy użyto czołgów i gdzie? (ps bądź szczery i
nie
> > sprawdzaj w necie. jak nie wiesz to przyznaj sie ze ten temat
jest
> > dla Ciebie "za trudny")
>
> To już raczej ciekawostka niż elementarna wiedza. Wiem, że podczas
I wojny
> światowej używano czołgów, natomiast pierwszy silnik spalinowy
powstał pod
> koniec XIX wieku. Stawiałbym zatem na I pierwszą wojnę światową,
ale dokładnie
> w
> którym roku to nie wiem :)
dla każdego co innego jest ciekawostką. dla mnie np to pytanie było
podstawowe. uczyli mnie tego na historii w liceum. wałkowaliśmy I
wojne światową porządnie i ręczę za każdą osobę z mojej byłej klasy,
że będą wiedzili, że czołgi po raz pierwszy zastosowali Brytjczycy w
bitwie nad Sommą w 1916.
najwazniejsze żeby dobrać się pod wzgledem wspolnych zainteresowan.
facetowi z zamiłowaniami ekonomicznymi cięzko będzie dogadać się ze
stylistką która wszystko wie o modzie, ale nic na temat WIGu.
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: No to mam kosiarkę!
Good Choice!
Eeee tam....
Ja to mam "Good Choice"!
Zweryfikowany w praktyce!
Jako miłośnik oldtimerów nie planuję zakupu nowego trawojada, bo stary działa
bez istotnych zarzutów. Od 19 lat!
Panonja 500F, Made in Yugoslavia, kupiona w czerwcu 1986 roku, gdy byłem w IV
klasie. Pamiętam dobrze, bo to był mój pierwszy silnik spalinowy na 4 kółkach.
Co prawda, żeby jeździł, trzeba było pchać, ale pyrkotał rasowo, emitował
wspaniałe zapachy ;-) i miał fajny pomarańczowy kolor.
No i nauczył dbałości o sprzęt. Skutecznie.
Dzisiaj widzę mankamenty mojego trawojada (obowiązkowe stopery w uszy przed
odpaleniem, smog nad okolicą przy bezwietrznej pogodzie - dwusuw 1:25, czasem
trzeba trochę przy nim podziubać, żeberka z suchej trawy wyczyścić).
No ale to przecież prawdziwy "żywy" dinozaur. Sprzęt z wymarłego gatunku
niezniszczalny - idiotoodporny (kilku operatorów usilnie próbowało niwelować
nim nierówności na trawniku, nożem rżnąc glebę).
Parę lat temu zrobiłem kontrolną rozbiórkę silnika, bo moc systematycznie
spadała. Spodziewałem się remontu, a wystarczyło wydrapać nagar z okna
wydechowego. Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Coś dla antygaziarzy.
lexus400 napisał:
> ...ale czytałeś SH różne wątki na ten temat i przyznasz co napisałem.
> Pzdr.
>
Oczywisice, choc faktem jest, ze niektore silniki po prostu "nie lubia" gazu i do nich nie powinno sie gazu zakladac - przede wszystkim wyskoobrotowe, wysilone i turbodoladowane (ostroznie podchodzac do "lekkiego" turbo, gdzie gaz mozna zaakceptowac).
Jako ciekawostke dodam jeszcze, ze pierwsze silniki spalinowe pracowaly nie na benzynie, lecz na gazie - co prawda nie LPG, ale od poczatku bylo wiadomo, ze korzystniejsze jest mieszanie gazu z powietrzem niz tworzenie "aerozolu" (rozpylonej cieczy w powietrzu)
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Coraz biediejsze Niemcy
nie chce mi sie twoich dyrdymalow czytac, za duzo tego szkoda oczu,
ale po przeczytaniu dwoch linijek moga sie domyslic lo czym piszesz.
jestes po prostu zazdrosnym poloczkiem i dobrze wiesz ze niemcy zawsze
gorowali w europie i to bez pomocy amerykonow.
pierwszo bomba atomowo skonstruowali- niemcy,
pierwszy komputer -niemcy,
pierwszy telefon- niemcy,
pierwsze rakiety - niemcy,
pierwszy silnik spalinowy- niemcy
i tak bych mogl pisac i pisac ale wto by to miol czytac , ale jak pomysla lo
polokach to mi jakos nic do gowy nie przychodzi , poza kopernikusem kiery
urodzil sie w toruniu za niemca i mariom curie kiero szybko uciekla z polski
do francji bo widziala ze u wos niczego sie nie dorobi. Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Coraz biediejsze Niemcy
hahahah zgadzam sie ale...
-pierwsze obozy smierci na skale przemyslowoa - Niemcy
-pierwsze mordy zydow na masowa skale - Niemcy
-najwieksze zniszczenia w historii - Niemcy
sorry
Gość portalu: oberschlesier napisał(a):
> nie chce mi sie twoich dyrdymalow czytac, za duzo tego szkoda oczu,
> ale po przeczytaniu dwoch linijek moga sie domyslic lo czym piszesz.
> jestes po prostu zazdrosnym poloczkiem i dobrze wiesz ze niemcy zawsze
> gorowali w europie i to bez pomocy amerykonow.
> pierwszo bomba atomowo skonstruowali- niemcy,
> pierwszy komputer -niemcy,
> pierwszy telefon- niemcy,
> pierwsze rakiety - niemcy,
> pierwszy silnik spalinowy- niemcy
> i tak bych mogl pisac i pisac ale wto by to miol czytac , ale jak pomysla lo
> polokach to mi jakos nic do gowy nie przychodzi , poza kopernikusem kiery
> urodzil sie w toruniu za niemca i mariom curie kiero szybko uciekla z polski
> do francji bo widziala ze u wos niczego sie nie dorobi.
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Coraz biediejsze Niemcy
Gość portalu: oberschlesier napisał(a):
> nie chce mi sie twoich dyrdymalow czytac, za duzo tego szkoda oczu,
> ale po przeczytaniu dwoch linijek moga sie domyslic lo czym piszesz.
> jestes po prostu zazdrosnym poloczkiem i dobrze wiesz ze niemcy zawsze
> gorowali w europie i to bez pomocy amerykonow.
> pierwszo bomba atomowo skonstruowali- niemcy,
> pierwszy komputer -niemcy,
> pierwszy telefon- niemcy,
> pierwsze rakiety - niemcy,
> pierwszy silnik spalinowy- niemcy
> i tak bych mogl pisac i pisac ale wto by to miol czytac , ale jak pomysla lo
> polokach to mi jakos nic do gowy nie przychodzi , poza kopernikusem kiery
> urodzil sie w toruniu za niemca i mariom curie kiero szybko uciekla z polski
> do francji bo widziala ze u wos niczego sie nie dorobi.
Naukowcy,ktorzy skonstruowali bombe atomowa wyznawali judaizm i szybko uciekli
z Niemiec ,a co do Kopernika to rozczaruje cie Torun nalezal wtedy do Polski
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Benzyna, co lac ?
"harom z krainy kangurow"
Kolejna kwestia, ktora mnie zastanawia sa biobaliwa. W regionie gdzie
mieszkam jest dostepna benzyna z 10% dodatkiem Etanolu. Czasami sie
smieje, ze gdyby tu bylo wiecej Polakow, to na pewno znalezliby jakis
sposob by ten alkohol wydestylowac z paliwa :) Co sadzicie o takim
paliwie dla garbusa? Wszak to cos zupelnie innego niz polskie
biopaliwa z komponentami z oleju rzepakowego. Cena tego
proekologicznego paliwa jest konkurencyjna, wiec jest pokusa by je
zaczac tankowac. Tylko czy garbaty na tym nie ucierpi ?
Siemanko Harom,
Nawet bym sie nie zastanawial, tylko juz dawno bym przetestowal ten
wynalazek. Zaloze sie, ze Garb bedzie normalnie na tym hulal, nie poczujesz
wiekszej róznicy. 10% dodatku to pikus, Garb na czystym alkoholu tez
pojedzie. W 1872 gdy Otto opracowal pierwszy silnik spalinowy, nie znano
jeszcze ropy naftowej i technologii jej rafinacji. Dlatego paliwem dla jego
silnika byl wlasnie spirytus. Silnik forda T przewidziany byl do pracy na
benzynie, spirytusie lub ich mieszance. Podobnie pierwszy silnik Rudolfa
Diesla byl zaprojektowany do spalania oleju roslinnego.
Jedyna wada alkoholu jest jego mniejsza kalorycznosc w stosunku do benzyny
(alkohol ma ok. 60% wartosci opalowej benzyny). Alkohol ma za to np.
mniejsza sklonnosc do spalania stukowego (podobnie jak benzyna
wysokooktanowa) i nadaje sie do zasilania (wysilonych) silników o wyzszym
stopniu sprezania. Gdybys chcial jezdzic na samym alkoholu to mozna by
nieco przeregulowac gaznik wzbogacajac mieszanke (zalozyc wieksze dysze
paliwa), poniewaz do spalania alkoholu potrzeba mniej powietrza - czasteczka
alkoholu etylowego zawiera jeden atom tlenu. Do tego wypadaloby leciutko
wyprzedzic zaplon (jak na benzynie wysokooktanowej). Inna cecha alkoholu
jako paliwa jest wysokie cieplo parowania, przez co odparowanie alkoholu w
komorze spalania przed spaleniem skutecznie chlodzi silnik.
Wcale nie jest powiedziane, ze Garb ma mniej palic na paliwie
wysokooktanowym, czy tez miec wiecej mocy. Paliwo o wyzszej liczbie
oktanowej lagodniej sie spala i jest generalnie lepsze dla silnika, ale
lejac je do takiego silnika jak garbusowy, w niczym mu to nie pomoze (moc,
osiagi, spalanie). W Garbie silnik ma niski stopien sprezania i moze latac
na 91-okt. paliwku.
Pozdrawiam,
SPB
Temat: jeep grand chereokee 4.7 V8 - czy warto dać LPG?
On Thu, 3 May 2007 19:23:28 +0200, Boombastic wrote:
Widzisz moon, ty jesteś gównowiedzacym ograniczonym palantem, który nawet
nie zna historii i ciągle pieprzy banialuki o silniku benzynowym i że to
jedyne słuszne paliwo. Jakbyś nie był tak ograniczony to byś wiedział, że
pierwsze silniki spalinowe z 1836 r. były zasilane gazem - wodorem.
Następnie ewoluowany, pojawił się gaz ziemny jako napęd, a także gaz
świetlny. Dopiero potem pojawiły się silniki zasilane naftą, benzyną, a w
między czasie także pyłem węglowym. Silnik spalinowy może być zasilany
czymkolwiek byle się spalało wybuchowo.
Bombasticu - ale tych 170 lat historii dowodzi ze jedyne sluszne
paliwa to benzyna i ON. Inne samochody wyginely :-)
Dopiero braki ropy moga to zmienic .. lub postep w akumulatorach :-)
Ale za to tylko ty twierdzisz, że benzyna jest the best
Tak po prawdzie to nie potrafie wymienic wady silnika benzynowego
ktorych LPG nie ma. No chyba ze zwiekszone spalanie na zimnym silniku.
A jakby gaz kosztowal 80% ceny benzyny to zamontowal bys instalacje
LPG ? Albo jakby staly w salonie wersja benzynowa i lpg [tylko] w tej
samej cenie to ktory bys wybral ?
A wersje dwupaliwowa bys kupil, nawet jakby byla niewiele drozsza [ile
doplaty akceptujesz ?] ale wiadomo - bagaznik mniejszy ?
Hm, pare zalet dwupaliwowa ma, ale ma tez wady ..
Swoja droga .. da sie zrobic samochod tylko LPG ?
Powiedzmy ze wtrysk ciekly .. ale zapali przy -30 ?
Tak nawiasem mowiac .. czy dobrze mi sie wydaje ze LPG jest drogi,
chyba nawet drozszy od benzyny ? Przed opodatkowaniem oczywiscie.
J.
Temat: rosyjska mysl, polska nazwa
johnny-kalesony napisał:
> No nie wiem, czy tak słabo nasi inżynierowie pracowali ... W czasach zaborów
> obszar Polski zagarnięty przez Rosję był najbardziej nowoczesnym regionem
> ówczesnego imperium. To właściwie dzięki Polakom Rosja, która do niedawna
> znajdowała się jeszcze w głębokim średniowieczu (jeszcze na początku XIX
> wieku!), zobaczyła takie zjawisko jak rewolucja przemysłowa. To np. dzięki
> firmie Ursus (właśnie tej) w Rosji pojawiły się pierwsze silniki spalinowe.
> Takie przykłady można mnożyć. Nawet w dziedzinie wydobycia ropy najbardziej
> prominentnym inżynierem i przemysłowcem był Polak - Witold Zglenicki z powiatu
> kutnowskiego.
>
>
kalesony,a co to oznacza?ano to że Polak swój potencjał twórczy może tylko
rozwinąć pod czyjąś "opieką" gdzie nawet w takiej zacofanej,jak piszesz,Imperii
Rosyjskiej mógł tworzyć,odkrywać itp.
Zauważ że wszystkie znaczące odkrycia,wynalazki z Polskim rodowodem miały
miejsce pod zaborami czy na emigracji,to nie kwestia biednej gospodarki a czegoś
więcej co trudno wytłumaczyć,może tym że inni potrafią z nas wycisnąć maksimum
lub zmobilizować do efektywnego myślenia?Mimo jak piszesz przodującej myśli
technicznej w Polskim wydaniu pod zaborami to po odzyskaniu niepodległości ta
myśl się cudownie ulotniła?czy też popadła w śpiączkę?Po 89 niczym konkretnym
nie zadziwiliśmy świat za to z powodzeniem eksploatujemy wygodną wymówkę,nas 45
lat okupowali!!!jak długo jeszcze można będzie się chować za tym parawanem?co
później,na gwałt potrzebna będzie kolejna okupacja bo kwarantanna się skończy?
Raczej jednak inni potrafili nas wykształcić i zrobić z naszych rodaków
osobistości znane w świecie,nawet w czasach komuny(qasi)nasi
specjaliści,naukowcy coś znaczyli w świecie pod tak "ciężkim butem
okupanta"(większej bredni nie udało mi się słyszeć).
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Niemcy chcą stałego miejsca w RB ONZ
Moim zdaniem Niemcy powinny zasiadac w Radzie Bezpieczenstwa. To, ze ich tam nie ma
obecnie (podobnie jak Japonii) to rezultat rozdania kart po wojnie, a nie odzwierciedlenie
waznosci kraju oraz jego wkladu do skarbnicy osiagniec ludzkosci. Z pewnoscia, bardzo wazne
sa panstwa o duzym potencjale ludnosciowym (Chiny, Indie) lub politycznym (Rosja), ktorym
z tego tytulu nalezy sie stale miejsce w radzie. Takie natomiast kraje jak Francja lub
Wielka Brytania odegraly w przeszlosci ogromna role i mialy wielki wplyw na przebieg dziejow
ludzkosci, rozwoj swiatowej polityki i kultury. Ich prestiz do dzisiejszego dnia jest
znacznie wiekszy niz winikaloby to z ich liczby ludnosci. Francja jest i powinna pozostac
w radzie, chociazby dlatego, ze polowa ludnosci czarnej Afryki mowi po francusku. A Niemcy?
To jeden ze swiatowych gigantow w dziedzinie techniki, kultury i gospodarki. Wezmy chociazby
kolejnictwo (jedynie dla przykladu). Wprowadzenie lokomotywy parowej trzeba bezsprzecznie
przypisac na konto Anglii. Ale trakcja elektryczna to zasluga Niemiec (pierwszy pojazd
Wernera Siemensa, elektryczny tramwaj itd.). Rowniez pierwszy silnik spalinowy, silnik
wysokoprezny (Diesel) i pierwszy samolot odrzutowy. To tylko wycinek. Pod wzgledem ilosci
laureatow Nagrody Nobla, Niemcy zajmuja III miejsce na swiecie. W wielu dzidzinach zajmuja
pierwsze miejsce.
Laureaci Nagrody Nobla (do 1999) (niektore kraje)
USA - 242
Wielka Brytania - 85
Niemcy - 73
Francja - 42
Holandia - 15
Rosja - 15
Wlochy - 15
Kanada - 12
Austria - 7
Japonia - 7
Polska - 7
Paradoksem jest, ze rozne ogolnoswiatowe publikacje (np. techniczne) wydawane sa w 3
jezykach, po angielsku, francusku i rosyjsku. Nie sa wydawane np. po chinsku (wieksza
liczba ludnosci od 1,2,3) lub po niemiecku (wiekszy wklad od 2,3). To zdecydowanie
rezultat ukladu sil po II wojnie swiatowej, ktory juz dzisiaj jest nieaktualny.
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: KONKURS-ZAGADKI MOTORYZACYJNE! II
Matra Murena
..............................................................................
Jaim paliwem byl zasilany i ile mial suwow pierwszy silnik SPALINOWY,1856
skonstruowany przez Eugenio Bersanti i Felice Matteucci Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Proszę o informację
nazimno napisał:
> Chodzi o KONSTRUOWANIE silnikow, wiedze w tej dziedzinie i tradycje.
>
Nikt Niemcom zasług w tej dziedzinie nie odbiera, co nie zmienia faktu że pierwsze silniki spalinowe były napędane gazem świetlnym i nie zbudował ich Niemiec. Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Coraz biediejsze Niemcy
niklot_swarozyc napisał:
> Gość portalu: oberschlesier napisał(a):
>
> > nie chce mi sie twoich dyrdymalow czytac, za duzo tego szkoda oczu,
> > ale po przeczytaniu dwoch linijek moga sie domyslic lo czym piszesz.
> > jestes po prostu zazdrosnym poloczkiem i dobrze wiesz ze niemcy zawsze
> > gorowali w europie i to bez pomocy amerykonow.
> > pierwszo bomba atomowo skonstruowali- niemcy,
> > pierwszy komputer -niemcy,
> > pierwszy telefon- niemcy,
> > pierwsze rakiety - niemcy,
> > pierwszy silnik spalinowy- niemcy
> > i tak bych mogl pisac i pisac ale wto by to miol czytac , ale jak pomysla
> lo
> > polokach to mi jakos nic do gowy nie przychodzi , poza kopernikusem kiery
> > urodzil sie w toruniu za niemca i mariom curie kiero szybko uciekla z pols
> ki
> > do francji bo widziala ze u wos niczego sie nie dorobi.
>
> Naukowcy,ktorzy skonstruowali bombe atomowa wyznawali judaizm i szybko uciekli
> z Niemiec ,a co do Kopernika to rozczaruje cie Torun nalezal wtedy do Polski
A jak Polak ucieknie z powodu przesladowan politycznych albo jest przegoniony
z Polski jako Zyd to nie jest juz wiecej Polakiem???A jak sie sytuacja w Polsce zmienila,ci ludzie nie moga juz do Polski powrocic,gdyz nie sa Polakami??
I Polak ktory wyznaje judaizm nie jest Polakiem.A ten Ari Fisher od Busha to
oceniajac po nazwisku Zyd i Niemiec.A jest Amerykaninem....
Torun nalezal wtedy do Polski,ale wiekszosc obywateli to byli Niemcy.
Bolzano czyli Bozen w Tyrolu (wloskim)jest zamieszkaly przez niemieckojezyczna
ludnosc.Sa to obywatele wloscy ale Niemcy.I gdyby jakis pisarz niemieckojezyczny z Bolzano otrzymal nagrode Nobla,kto by byl bardziej dumny?Niemcy (dokladniej Austryjacy) czy Wlosi?Bo Milosz mimo Amerykanin nagrode otrzymal jako Polak i jest na liscie laureatow 2 razy.Dla USA i dla Polski.
I kto z niego dumny?Amerykanie czy Polacy?
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: takie małe NTG ale koncepcja inna niż w prasie :)
| Wez sobie chlopie sprawdz co to takiego "ogniwo paliwowe",
| sprawdz w ktorym roku zostalo po raz pierwszy uzyte, a potem
| zastanow sie po jaka cholere jezdzimy jeszcze na ropie.
Widac nie nadaje sie one do zastosowan na wieksza skale. "Cudownych"
silnikow to bylo juz pare, dzialaly w malej skali prototypu,
a w duzej cos nie chcialy.
A na ksiezyc, to chlopaki z Apolla pedalowaly na piechote?
Albo koszt ich wdrozenia na wielka skale byl za kosmiczny.
Pierwsze silniki spalinowe nie byly ani tanie, ani male,
a przede wszystkim diablo malo wydajne.
Zatem - kolejna bajka dla niegrzecznych dzieci. A odpowiedzi
typu "bo Oni cos-tam-cos tam" sa szalenie zabawne... Takim stylem
myslenia udowodnisz wszystko... doslownie wszystko.
Plumkasz... Gdzie ja napisalem "bo Oni cos-tam"?
Gdzie ja sie staram udowodnic, ze CIA wywoluje trzesienia ziemi
w Ameryce poludniowej? ;)
| Wiesz co by sie stalo, gdyby nagle okazalo sie, ze nie potrzebny
nam
| Irak z jego zlozami? Ze najwieksze firmy energetyczne na swiecie
nie
| maja od jutra co robic?
Znowu "oni"... Wyciagnij konsekwencje z takiego stylu myslenia i
sprobuj
sobie wyobrazic swiat, w ktorym jest ono konsekwentnie realizowane,
po czym porownaj to sobie z rzeczywistoscia.
Hmmm... "Teoria Spisku" z Gibbsonem bardzo mi sie podobala,
ale na codzien nie doszukuje sie "onych". Nie rob ze mnie, prosze,
wariata.
Uparcie jednak twierdze, ze tam, gdzie w gre wchodza pieniadze,
zwlaszcza takie, jakie spotyka sie w przemysle energetycznym
(nie, nie mam na mysli elektrocieplowni Zeran) mozna sie spodziewac
pewnych... hmm... prob nacisku.
Skoro w Polsce mozna sobie kupic podpisy, czy tez od razu cala
ustawe, to czemu u licha nie mozna tego zrobic gdzie indziej
na swiecie?
Poza tym swiatowa gospodarka opiera sie na paliwach kopalnych.
Chcesz tego, czy nie, tak jest.
Ponawiam pytanie - co by sie stalo, gdyby ktos opatentowal tansze,
czystrze i wydajniejsze zrodlo latwo dostepnej energii?
Podpowiem: ktos juz tu slusznie zauwazyl, ropa wydobywana w Iraku
stanowi niewielki odsetek dzisiejszej produkcji. Wiec dla czego
u licha sama grozba wybuchu wojny w tym rejonie spowodowala wzrost
cen paliw?
Spisek? "Oni"? :D
A moze po prostu reakcja swiatowej gospodarki?
Zdrooweczka,
Vtuniu.
PS:
jakim cudem doszlismy od Columbii do "Onych"?
I to na grupie Atarowej? Moze by tak EOT? ;)
Temat: Pozdrawiam wszystkich ekspertow od dykty i sklejki
liroj napisal:
>Jakies konkretne przyklady?
Nie wyssalem tego z palca, poniewaz sam przez krotki czas w takiej firmie
pracowalem. Urzadzenia przez nia produkowne sa uzywane w panstwowych
laboratoriach pomiarowych na calym swiecie. Mozesz sie udac np. do
szwajcarskiego urzedu miar i wag (www.metas.ch) i zapytac ich czy maja cos "Made
in Canada". Do innych podobnych urzedow, we wszystkich liczacych sie krajach
swiata (rowniez RP). Chociaz niejeden "szary czlowiek" nie znajacego sprawy
moze powiedziec Ci, ze sa to urzadzenia "amerykanskie".
A tak na marginesie to Kanada byla kiedys posiadloscia brytyjska, czyli kraju, w
ktorym w 19-tym wieku dokonala sie pierwsza rewolucja przemyslowa. Rewolucja ta
zwiekszyla sile fizyczna jaka dysponowali ludzie, poniewaz maszyna parowa
zwielokrotnila sile miesni czlowieka i konia. Kanada ma rowniez wiele cech
wspolnych ze Stanami Zjednoczonymi, krajem w ktorym dokonala sie druga rewolucja
przemyslowa, rewolucja elektroniczna, ktora zwiekszyla potencjal umyslowy
czlowieka (glownie szybkosc dokonywania obliczen) poprzez wprowadzenie
komputera. Krajem o najwiekszej na swiecie ilosci laureatow nagrody Nobla
pozostaja nadal Stany Zjednoczone, a na drugim miejscu jest Wielka Brytania.
Niemcy sa dopiero na trzecim miejscu, a maja przeciez o jedna trzecia wiecej
ludnosci niz Anglia. Dawniej kontynent europejski, glownie Niemcy i Francja,
staral sie dogonic Anglie, rozbudowywano koleje, budowano dworce na wzor dworcow
angielskich. Ale nawet najwieksze budowle tego typu na kontynencie (Leipzig,
Frankfurt) byly jednak dopiero na drugim miejscu za najwiekszymi dworcami
angielskimi (np. Waterloo Station w Londynie). Najwieksze miasta kontynentu
(Paryz, Berlin) mialy po 5-7 wielkich dworcow, podczas gdy Londyn mial ich
12-cie. Anglia miala tez solidniejsze i lepsze jakosciowo domy niz kontynent,
a samo slowo "kontynent" bylo uzywane tam jako synonim czegos troche gorszego i
to w stopniu znacznie wiekszym niz obecnie w Niemczech okreslenie "reszta
swiata", co jest zreszta w wiekszym odbiciem zadufania niz rzeczywistosci.
Ameryka poszla pod wzgledem budowy domow w zupelnie innym kierunku. Ale obecnie
nawet Anglicy nasladuja Ameryke i slyszalem, ze tam rowniez powstaja domy "ze
sklejki", ktore zreszta sa z zewnatrz i w srodku nie do odroznienia od domow
murowanych. O co zatam wam ludzie z kontynentu chodzi? Czy to leczenie jakichs
kompleksow? Czy pchacie "Eurosojuz" droga ZSRR i mowicie, ze wszystko wymyslil
kontynent europejski i ze jest we wszyskim najlepszy? Owszem, Europa ma
osiagniecia - pierwszy silnik spalinowy, silnik Diesla, silnik elektryczny,
silnik odrzutowy (wszysko Niemcy). Ale to jeszcze troche za malo, zeby uwazac
sie za "pepek ludzkosci" w dziedzinie techniki. Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu