Widzisz odpowiedzi znalezione dla zapytania: Pierwszy Urząd Skarbowy Łodzi
Temat: zwrot II VAT-u dla najemców mieszkań komunalnych
zwrot II VAT-u dla najemców mieszkań komunalnych
Rodzaj dokumentu postanowienie w sprawie interpretacji prawa
podatkowego
Sygnatura III/443-15/05/IG
Data 2005.04.14
Autor Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź-Górna
Temat Podatek od towarów i usług Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Podatki - ladne uzasadnienie z US
Za rada Northerna zajzalam na stronke sip.mf.gov.pl. Ze znalezionych informacji
wynika ze wymeldowanie nie jest konieczne. Wazne jest zeby przekonac US iz
"miejsce zamieszkania - centrum życiowe danej osoby" znajduje sie w Wielkiej
Brytanii a nie w Polsce.
Oto co wyskakuje na 1 miejscu po wpisaniu w wyszukiwarce zapytania o "Wielkiej
Brytanii":
"Rodzaj dokumentu postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura I USB XVI/415/1/05
Data 2005.05.04
Autor Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty
Temat Podatek dochodowy od osób fizycznych Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: to też dobrze wiedzieć
INTERPRETACJA ŁÓDZKIEGO URZĘDU SKARBOWEGO
Rodzaj dokumentu postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura I-412/11/05
Data 2005.03.18
Autor Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź-Górna
Temat Podatek dochodowy od osób fizycznych Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Nr. konta l-go Urzedu Skarbowego - gdzie znajde?
OT
Adres urzędu to chyba:
Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź-Górna
93-578 Łódź, ul. Wróblewskiego 10
Gość portalu: koko$ napisał(a):
> 1-go
Porponuję też poszukać słownika. Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: TESCO - czy warto?
"Rodzaj dokumentu postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura I USB XVI/415/1/05
Data 2005.05.04
Autor Pierwszy Urzad Skarbowy Lódz-Baluty
Temat Podatek dochodowy od osób fizycznych Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: CIT-8 dla wspólnot mieszkaniowych
serafin666 napisał:
> żadne zaliczki wpłacane przez członków wspólnot mieszkaniowych nie są
> przychodami w rozumieniu przepisów podatkowych ; sprawę tę już dawno wyjaśnił
> minister finansów ( pismo ministra finansów z dnia 30.06.1997 , znak: PO 3-IP-
> 722-429/97 , podpisane z upoważnienia MF przez podsekretarza stanu Waldemara
> Manugiewicza /ówczesnego szefa aparatu skarbowego/ ) ; to jest poważna dosyć
> sprawa ; dodam tylko, iż ostatnio dyrektor łódzkiej izby skarbowej cytowane
> przeze mnie stanowisko MF powtórzył w piśmie z dnia 25.02.04 ,
> sygnatura : PB/II-1/423-5/04/MD ; posiadam oba te pisma , ale nie mam
skanera ;
> sądzę , że nikt watpliwości już nie będzie miał
Ja mam w dalszym ciagu, Znalazlem takie oto wyjasnienie US w Lodzi, szczegolnie
interesujace jest kilka ostatnich linijek niniejszego pisma (po lektorze tego
pisma znowu pojawiaja sie watpliwosci ,co jest przychodem i kosztem!?):
Data odpowiedzi: 25.09.2003
Rodzaj podatku: CIT
Urząd odpowiadający: Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty
Nr pisma: I USB II/ 423/11 / 03
Temat: Obciążenie funduszu remontowego wydatkami poniesionymi na uporządkowanie
terenów zielonych należących do wspólnoty mieszkaniowej.
Pytanie Podatnika:
Czy wykonanie prac mających na celu wymiany starych nasadzeń na nowe można
zaliczyć do remontów, jakie właściciele wykonują w nieruchomości i czy koszty z
tym związane można zaliczyć w koszty funduszu remontowego. Zdaniem podatnika
zagospodarowanie terenów zielonych powinno być finansowane z utworzonego
funduszu remontowego.
Odpowiedź Urzędu:
Prawa i obowiązki właścicieli lokali w domach mieszkalnych normuje ustawa z
dnia 24.06.1994r. o własności lokali (Dz.U. z 2000r. Nr 80, poz.903 z
póżn.zm.). Zgodnie z art. 13 ust.1 w/ w ustawy właściciele ponoszą wydatki m.
in. na utrzymanie swoich lokali oraz uczestniczą w kosztach zarządu związanych
z utrzymaniem nieruchomości wspólnej. Koszty zarządu nieruchomości wspólnej
obejmują w myśl art.14 pkt 1 ustawy o własności lokali, m.in. wydatki na
remonty i bieżącą konserwację. Właściciele są zobowiązani do uiszczania
zaliczek na pokrycie kosztów zarządu . Ich wysokość określa uchwała
właścicieli. Z wpłat dokonywanych przez właścicieli lokali na rachunek bankowy,
którym dysponuje wspólnota mieszkaniowa , część środków pieniężnych
wyodrębnionych na funduszu remontowym przeznaczona jest wyłącznie na
finansowanie remontów nieruchomości wspólnej.
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16.08.1999r.
w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych (Dz.U. Nr 74,
poz.836) zawiera znaczenie określeń dot. remontu i konserwacji, i tak
- w § 3 pkt 2 – naprawa główna – remont polegający na wymianie co najmniej
jednego elementu budynku,
- w § 3 pkt 3 - naprawa bieżąca – okresowy remont elementów budynku , który ma
na celu
zapobieganie skutkom zużycia tych elementów i utrzymanie budynku we właściwym
stanie technicznym,
- w § 3 pkt 4 - konserwacja - wykonanie robót mających na celu utrzymanie
sprawności technicznej elementów budynku.
Definicję remontu regulują również przepisy Prawa budowlanego (ustawa z
07.07.1994 r.- Dz.U. z 2000r. Nr 106, poz.1126 ze zm.). Remontem w rozumieniu
przepisów art.3 ust.1 pkt 8 Prawa budowlanego jest wykonanie w istniejącym
obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu
pierwotnego, a nie stanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się
stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.
A zatem uporządkowanie terenów zielonych Wspólnoty Mieszkaniowej nie może być
finansowane z funduszu remontowego bowiem fundusz ten tworzony jest na
określony cel tj. remont, konserwację budynku..
Zgodnie z przepisami art.12 ust 1 pkt 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku
dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.)
przychodami wspólnoty mieszkaniowej są wnoszone przez właścicieli lokali opłaty
na pokrycie kosztów zarządu (w tym wpłaty na fundusz remontowy). Natomiast
przepisy art.15 ust.1 wyżej cytowanej ustawy uznają za koszt uzyskania
przychodu wydatki związane z kosztami zarządu nieruchomością wspólną (w tym
wydatki z funduszu remontowego ).
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Zmiany w CIT
Znalazlem takie oto wyjasnienie US w Lodzi, szczegolnie interesujace jest kilka
ostatnich linijek niniejszego pisma (po lektorze tego pisma znowu pojawiaja sie
watpliwosci ,co jest przychodem i kosztem!?):
Data odpowiedzi: 25.09.2003
Rodzaj podatku: CIT
Urząd odpowiadający: Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty
Nr pisma: I USB II/ 423/11 / 03
Temat: Obciążenie funduszu remontowego wydatkami poniesionymi na uporządkowanie
terenów zielonych należących do wspólnoty mieszkaniowej.
Pytanie Podatnika:
Czy wykonanie prac mających na celu wymiany starych nasadzeń na nowe można
zaliczyć do remontów, jakie właściciele wykonują w nieruchomości i czy koszty z
tym związane można zaliczyć w koszty funduszu remontowego. Zdaniem podatnika
zagospodarowanie terenów zielonych powinno być finansowane z utworzonego
funduszu remontowego.
Odpowiedź Urzędu:
Prawa i obowiązki właścicieli lokali w domach mieszkalnych normuje ustawa z
dnia 24.06.1994r. o własności lokali (Dz.U. z 2000r. Nr 80, poz.903 z
póżn.zm.). Zgodnie z art. 13 ust.1 w/ w ustawy właściciele ponoszą wydatki m.
in. na utrzymanie swoich lokali oraz uczestniczą w kosztach zarządu związanych
z utrzymaniem nieruchomości wspólnej. Koszty zarządu nieruchomości wspólnej
obejmują w myśl art.14 pkt 1 ustawy o własności lokali, m.in. wydatki na
remonty i bieżącą konserwację. Właściciele są zobowiązani do uiszczania
zaliczek na pokrycie kosztów zarządu . Ich wysokość określa uchwała
właścicieli. Z wpłat dokonywanych przez właścicieli lokali na rachunek bankowy,
którym dysponuje wspólnota mieszkaniowa , część środków pieniężnych
wyodrębnionych na funduszu remontowym przeznaczona jest wyłącznie na
finansowanie remontów nieruchomości wspólnej.
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16.08.1999r.
w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych (Dz.U. Nr 74,
poz.836) zawiera znaczenie określeń dot. remontu i konserwacji, i tak
- w § 3 pkt 2 – naprawa główna – remont polegający na wymianie co najmniej
jednego elementu budynku,
- w § 3 pkt 3 - naprawa bieżąca – okresowy remont elementów budynku , który ma
na celu
zapobieganie skutkom zużycia tych elementów i utrzymanie budynku we właściwym
stanie technicznym,
- w § 3 pkt 4 - konserwacja - wykonanie robót mających na celu utrzymanie
sprawności technicznej elementów budynku.
Definicję remontu regulują również przepisy Prawa budowlanego (ustawa z
07.07.1994 r.- Dz.U. z 2000r. Nr 106, poz.1126 ze zm.). Remontem w rozumieniu
przepisów art.3 ust.1 pkt 8 Prawa budowlanego jest wykonanie w istniejącym
obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu
pierwotnego, a nie stanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się
stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.
A zatem uporządkowanie terenów zielonych Wspólnoty Mieszkaniowej nie może być
finansowane z funduszu remontowego bowiem fundusz ten tworzony jest na
określony cel tj. remont, konserwację budynku..
Zgodnie z przepisami art.12 ust 1 pkt 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku
dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.)
przychodami wspólnoty mieszkaniowej są wnoszone przez właścicieli lokali opłaty
na pokrycie kosztów zarządu (w tym wpłaty na fundusz remontowy). Natomiast
przepisy art.15 ust.1 wyżej cytowanej ustawy uznają za koszt uzyskania
przychodu wydatki związane z kosztami zarządu nieruchomością wspólną (w tym
wydatki z funduszu remontowego ).
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Plac zabaw z funduszu remontowego
Data odpowiedzi: 25.09.2003
Rodzaj podatku: CIT
Urząd odpowiadający: Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty
Nr pisma: I USB II/ 423/11 / 03
Temat: Obciążenie funduszu remontowego wydatkami poniesionymi na
uporządkowanie terenów zielonych należących do wspólnoty mieszkaniowej.
Pytanie Podatnika:
Czy wykonanie prac mających na celu wymiany starych nasadzeń na nowe można
zaliczyć do remontów, jakie właściciele wykonują w nieruchomości i czy koszty z
tym związane można zaliczyć w koszty funduszu remontowego. Zdaniem podatnika
zagospodarowanie terenów zielonych powinno być finansowane z utworzonego
funduszu remontowego.
Odpowiedź Urzędu:
Prawa i obowiązki właścicieli lokali w domach mieszkalnych normuje ustawa z
dnia 24.06.1994r. o własności lokali (Dz.U. z 2000r. Nr 80, poz.903 z
póżn.zm.). Zgodnie z art. 13 ust.1 w/ w ustawy właściciele ponoszą wydatki m.
in. na utrzymanie swoich lokali oraz uczestniczą w kosztach zarządu związanych
z utrzymaniem nieruchomości wspólnej. Koszty zarządu nieruchomości wspólnej
obejmują w myśl art.14 pkt 1 ustawy o własności lokali, m.in. wydatki na
remonty i bieżącą konserwację. Właściciele są zobowiązani do uiszczania
zaliczek na pokrycie kosztów zarządu . Ich wysokość określa uchwała
właścicieli. Z wpłat dokonywanych przez właścicieli lokali na rachunek bankowy,
którym dysponuje wspólnota mieszkaniowa , część środków pieniężnych
wyodrębnionych na funduszu remontowym przeznaczona jest wyłącznie na
finansowanie remontów nieruchomości wspólnej.
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16.08.1999r.
w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych (Dz.U. Nr 74,
poz.836) zawiera znaczenie określeń dot. remontu i konserwacji, i tak
- w § 3 pkt 2 – naprawa główna – remont polegający na wymianie co najmniej
jednego elementu budynku,
- w § 3 pkt 3 - naprawa bieżąca – okresowy remont elementów budynku , który ma
na celu zapobieganie skutkom zużycia tych elementów i utrzymanie budynku we
właściwym stanie technicznym,
- w § 3 pkt 4 - konserwacja - wykonanie robót mających na celu utrzymanie
sprawności technicznej elementów budynku.
Definicję remontu regulują również przepisy Prawa budowlanego (ustawa z
07.07.1994 r.- Dz.U. z 2000r. Nr 106, poz.1126 ze zm.). Remontem w rozumieniu
przepisów art.3 ust.1 pkt 8 Prawa budowlanego jest wykonanie w istniejącym
obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu
pierwotnego, a nie stanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się
stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.
A zatem uporządkowanie terenów zielonych Wspólnoty Mieszkaniowej nie może być
finansowane z funduszu remontowego bowiem fundusz ten tworzony jest na
określony cel tj. remont, konserwację budynku..
Zgodnie z przepisami art.12 ust 1 pkt 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku
dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.)
przychodami wspólnoty mieszkaniowej są wnoszone przez właścicieli lokali opłaty
na pokrycie kosztów zarządu (w tym wpłaty na fundusz remontowy). Natomiast
przepisy art.15 ust.1 wyżej cytowanej ustawy uznają za koszt uzyskania
przychodu wydatki związane z kosztami zarządu nieruchomością wspólną (w tym
wydatki z funduszu remontowego ).
Myślę, że to wszystko na ten temat.
Pozdrawiam. Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu