Pierwszy Urzędy skarbowe Warszawa

Widzisz odpowiedzi znalezione dla zapytania: Pierwszy Urzędy skarbowe Warszawa





Temat: GDZIE? - urzad skarbowy dla wa-wa ochota
Pawel Nawrocki <pnawro@op.plpisze:


Wczoraj kupilem mieszkanie na ochocie, musze szybko zaniesc to i
tamto do urzedu skarbowego. Czy ktos moglby mi napisac adres pod jaki
mam sie udac? czy teraz Ochota nalezy teraz do Śródmieścia ?
Dziekuje, Pawel


http://www.abc.com.pl/serwis/zestawienia/us1.htm

Drugi Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście
02-013 Warszawa
ul. Lindleya 14
Centrala tel.: (022) 6280041; 8217100
Telefon bezp.: (022) 6217249
Faks: (022) 6255006

część gminy Warszawa - miasta na prawach powiatu obejmująca dzielnice: część
południowa Śródmieścia, Ochota.
Terytorialne zasięgi działania Pierwszego Urzędu Skarbowego
Warszawa-Śródmieście i Drugiego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście
rozgraniczają Al. Jerozolimskie. Strona północna Al. Jerozolimskich (numery
parzyste) objęta jest terytorialnym zasięgiem działania Pierwszego Urzędu
Skarbowego Warszawa-Śródmieście. Strona południowa Al. Jerozolimskich
(numery nieparzyste) objęta jest terytorialnym zasięgiem działania Drugiego
Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście. Dla podmiotów gospodarczych
nieobjętych systemem adresowym prowadzących działalność na terenie przejścia
podziemnego na skrzyżowaniu Al. Jerozolimskich i ul. Marszałkowskiej
właściwy jest Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście. Dla podmiotów
gospodarczych nieobjętych systemem adresowym prowadzących działalność na
terenie przejścia podziemnego przy Dworcu Centralnym właściwy jest Drugi
Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście.

Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Opodatkowanie akcji pracowniczych Banku Handlow...
Ja dzisiaj osobiście złożyłem pismo do:
Główny Inspektor
Ochrony Danych Osobowych
ul. Stawki 2
00-193 Warszawa

(Budynek Intraco II 11 piętro)

z wnioskiem o wszczęcie postępowania administracyjnego w związku z
udostępnieniem danych osobowych przez Dom Maklerski Banku Handlowego S.A
Naczelnikowi Pierwszego Urzędu Skarbowego Warszawa Śródmieście niezgodnie z
przepisami prawa, jak również w związku z naruszeniem przepisów ustawy o
ochronie danych osobowych przez Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego
Warszawa Śródmieście.

Zobaczymy jak na to zareagują.... Wiem że inne wnioski również wpłynęły.
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Urząd Skarbowy dla Ochoty
Wystarczy wpisać w google, oto wynik

www.podatki.egospodarka.pl/urzedy-skarbowe/Warszawa-urzad-skarbowy
US Lindleya 14, zasięg terytorialny:
część gminy Warszawa - miasta na prawach powiatu obejmująca dzielnice: część
południowa Śródmieścia, Ochota
Terytorialne zasięgi działania Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego
Warszawa-Śródmieście i Naczelnika Trzeciego Urzędu Skarbowego
Warszawa-Śródmieście rozgraniczają Al. Jerozolimskie. Strona północna Al.
Jerozolimskich (numery parzyste) objęta jest terytorialnym zasięgiem działania
Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście. Strona południowa
Al. Jerozolimskich (numery nieparzyste) objęta jest terytorialnym zasięgiem
działania Naczelnika Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście. Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Lista gwiazdkowa!
nie wiem, czy było przytaczane ( za "GPr" )
Czy wspólnota płaci CIT od czynszu
W naszej kamienicy wyodrębniono kilkanaście lokali, z których powstała
wspólnota mieszkaniowa. W jednym z lokali, który znalazł się w posiadaniu
wspólnoty, znajduje się sklep. Należy on do części wspólnej. Czynsz za lokal
najemca będzie przelewał bezpośrednio na rachunek wspólnoty. Czy wspólnota
będzie musiała od takiego dochodu płacić podatek dochodowy?
Jacek Wiśniewski doradca podatkowy, wspólnik spółki doradztwa podatkowego WGS
Consulting
NIE Obowiązujące do końca 2006 roku przepisy podatkowe zwalniają z
opodatkowania dochody wspólnot mieszkaniowych w części przeznaczonej na cele
związane z utrzymaniem zasobów mieszkaniowych oraz wydatkowanej na rzecz
członków wspólnoty.
Do końca 2003 roku powyższa regulacja wynikała z art. 17 ust. 1 pkt 4m ustawy o
CIT. Przepis ten został co prawda wykreślony z ustawy od 1 stycznia 2004 r.,
jednak na mocy art. 5 ustawy nowelizującej z dnia 12 listopada 2003 r.
zwolnienie obowiązuje nadal do 31 grudnia 2006 r.
Ponadto, wspólnoty mieszkaniowe, które osiągną dochód do końca 2006 r. i
przeznaczą go na wyżej wymienione cele, mimo że nie wydatkują go przed końcem
2006 roku, zachowają prawo do zwolnienia. Po rozwiązaniu tej łamigłówki
legislacyjnej należy uznać zatem, że dochody uzyskane przez wspólnotę
mieszkaniową do końca 2006 roku, bez względu na ich źródło, jednakże pod
warunkiem, iż przeznaczone zostaną na cele związane z utrzymaniem zasobów
mieszkaniowych, są wolne od opodatkowania CIT. Potwierdzają to interpretacje
urzędów skarbowych (np. interpretacja Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego
Warszawa-Śródmieście z 22 maja 2006 r., nr 1435/DP1/423-16/06/IS oraz
Naczelnika Urzędu Skarbowego w Kętrzynie z 3 lutego 2006 r., nr US.III/423-
1/06).
Od 1 stycznia 2007 r. sytuacja będzie bardziej skomplikowana. Zgodnie z punktem
44, dodanym do art. 17 ust. 1 ustawy o CIT, zwolnione z podatku będą dochody
wspólnot mieszkaniowych uzyskane z gospodarki zasobami mieszkaniowymi – w
części przeznaczonej na cele związane z utrzymaniem tych zasobów, z wyłączeniem
dochodów uzyskanych z innej działalności gospodarczej niż gospodarka zasobami
mieszkaniowymi. A zatem istotny dla zwolnienia z podatku będzie nie tylko cel,
na jaki ma być przeznaczony dochód (związany z utrzymaniem zasobów
mieszkaniowych), ale również źródło pochodzenia tego dochodu. Dochody zwolnione
mogą pochodzić wyłącznie z gospodarki zasobami mieszkaniowymi. Niestety w
obowiązujących przepisach nie znajdziemy definicji pojęć gospodarka zasobami
mieszkaniowymi czy zasoby mieszkaniowe, które są kluczowe dla interpretacji
nowej regulacji. Ogólnie można stwierdzić, iż powyższe zmiany mogą być
niekorzystne dla podatników.
Niektóre organy podatkowe (np. interpretacja dyrektora Izby Skarbowej w
Warszawie z 18 lipca 2005 r., nr 1401/PD-4230Z-25/05/MB) wyrażały na gruncie
obowiązujących obecnie przepisów pogląd, że zasobami mieszkaniowymi są
wyłącznie lokale mieszkalne i wyłączały z tego pojęcia np. lokale użytkowe.
Opierając się na takiej wykładni należałoby zatem przyjąć, że dochody, o
których mowa w pytaniu, pochodzą z innego źródła niż gospodarowanie zasobami
mieszkaniowymi, a zatem od 1 stycznia 2007 r. powinny podlegać opodatkowaniu.
Możliwa jest jednak również odmienna interpretacja przepisów. Naczelny Sąd
Administracyjny w wyroku z dnia 16 października 1995 r. (sygn. SA/Wr 152/95),
dotyczącym dochodów spółdzielni mieszkaniowych, wskazał, iż przez pojęcie
gospodarka zasobami mieszkaniowymi należy rozumieć działanie mające na celu
utrzymanie substancji lokalowej, tj. zarówno pomieszczeń mieszkalnychm jak i
użytkowych. Również niektóre organy podatkowe potwierdzają w interpretacjach
(np. interpretacja naczelnika Urzędu Skarbowego w Kętrzynie z 4 maja 2006 r.,
nr US.III/423-2/06), iż przez zasoby mieszkaniowe (spółdzielni mieszkaniowych)
należy rozumieć m.in. budynki handlowo-usługowe. Na gruncie powyższych
interpretacji dochody uzyskane z najmu lokali użytkowych, jako dochody uzyskane
z gospodarki zasobami mieszkaniowymi, byłyby zwolnione z opodatkowania (w
części przeznaczonej na cele związane z utrzymaniem tych zasobów) również na
gruncie nowych przepisów.
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu



Temat: Fiskus kontra pracownicy Banku Handlowego cd.
gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,52981,3087476.html
Sporu o podatek od akcji pracowniczych BH cd.


Piotr Skwirowski 28-12-2005 , ostatnia aktualizacja 28-12-2005 21:08

Pracownicy Banku Handlowego skierowali do prokuratury wniosek o wszczęcie
postępowania karnego wobec prezesa Domu Maklerskiego Banku Handlowego i
naczelnika pierwszego urzędu skarbowego Warszawa -Śródmieście.

Pod wnioskiem podpisało się założone przez pracowników Handlowego
Stowarzyszenie "Obrona praw obywateli - nabywców akcji pracowniczych Banku
Handlowego w Warszawie SA". Fiskus domaga się od nich zapłaty podatku od
uzyskanych kilka lat temu dochodów ze sprzedaży akcji pracowniczych banku.

Pracownicy tłumaczą, że kupując akcje, byli przekonani, iż nie będą musieli
płacić podatku od zysków z ich sprzedaży. Utwierdziły ich w tym prospekt
emisyjny, Komisja Papierów Wartościowych, resort skarbu państwa, a nawet
Ministerstwo Finansów, które nie miało zastrzeżeń do prospektu.

We wniosku do prokuratury zarzucają prezesowi Domu Maklerskiego Banku
Handlowego, że naruszył tajemnicę zawodową, przekazując w sierpniu 2005 r.
naczelnikowi pierwszego urzędu skarbowego Warszawa Śródmieście dane co najmniej
1403 pracowników, którzy kupili akcje banku. Naczelnik miał następnie przekazać
te dane naczelnikom innych urzędów skarbowych, czym - zdaniem stowarzyszenia -
naruszył tajemnicę skarbową.

W uzasadnieniu swojego wniosku do prokuratury stowarzyszenie dowodzi, że
naczelnik pierwszego urzędu skarbowego Warszawa Śródmieście miałby prawo
domagać się od DM Banku Handlowego danych o podatnikach, którzy kupili akcje
pracownicze banku, a następnie przekazać te dane naczelnikom innych urzędów
skarbowych, tylko gdyby wobec tych pracowników toczyło się postępowanie
podatkowe, postępowanie w sprawach o przestępstwa skarbowe lub wykroczenia
skarbowe albo trwała obejmująca ich kontrola skarbowa. Tymczasem, jak
zapewniają pracownicy Handlowego, ani w chwili występowania naczelnika urzędu
skarbowego ze Śródmieścia do DM, ani w czasie, gdy bank przekazywał
naczelnikowi te dane, takie postępowania i kontrole się nie toczyły. Fiskus
podjął je dopiero na podstawie danych uzyskanych z Domu Maklerskiego.

Zdaniem stowarzyszenia działanie naczelnika "stanowi jaskrawy przykład
nielegalnego działania polegającego na bezprawnym ominięciu zasad i trybu
ujawniania informacji o stanach i obrotach na rachunkach w domach maklerskich
osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej określonych w
ordynacji podatkowej". Co więcej, doszło tu też do naruszenia konstytucyjnych
praw do ochrony prywatności.

Determinacja, z jaką pracownicy Handlowego walczą z fiskusem, przynosi
pierwsze - korzystne z ich punktu widzenia - efekty. Niedawno Ministerstwo
Finansów "odpuściło" im odsetki od niezapłaconego w terminie podatku. Duża w
tym zasługa rzecznika praw obywatelskich, który wsparł pracowników banku, a w
liście do minister finansów Teresy Lubińskiej dowodził, że winę za ich kłopoty
ponosi skarb państwa, bo to jego organy akceptowały prospekt emisyjny, w którym
był zapis o zwolnieniu akcji pracowniczych z podatku. RPO powołał się przy tym
na pierwsze korzystne dla pracowników Handlowego wyroki sądów, które za
zaistniałą sytuację również obwiniały skarb państwa i nakazywały zwrot odsetek.
Teraz pracownicy Handlowego mogą już uzyskać umorzenie odsetek bez kierowania
sprawy do sądu. Wystarczy, że z wnioskiem w tej sprawie wystąpią do swoich
urzędów skarbowych.

W dalszym ciągu spór toczy się jednak o sam podatek. Resort finansów upiera
się, że pracownicy Handlowego powinni go zapłacić. Ci płacić nie chcą, bo - jak
twierdzą - przy zakupie akcji państwo obiecało im, że podatku nie będzie. Na
razie wywalczyli tyle, że w ich sprawie posłowie Artur Zawisza (PiS), Stanisław
Stec (SLD), Alfred Bunder (Samoobrona), Robert Strąk (LPR) i Jerzy Materna
(PiS) złożyli w Sejmie cztery interpelacje i jedno zapytanie poselskie.
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • klimatyzatory.htw.pl