Widzisz odpowiedzi znalezione dla zapytania: Pierwszy Urząd Skarbowy w
Temat: BePecH i przelew do Urzędu Skarbowego (PI T-37)
Właśnie wyszło mnie, ze pierwszy raz w życiu będę zasilał nasz system
podatkowy. W związku z tym mam kilka wątpliwości.
Wszedłem w stosowną linkę w sez@mie i wygenerowałem przelewik. Oto on na
liście "odroczonych":
Rachunek zobowiązanego:
Rachunek: 51-10600076-XXXXXXXXXXXXXX
Nazwa zobowiązanego: RAFAŁ JERZY WIŚNIEWSKI
Typ identyfikatora uzupełniającego: NIP
Identyfikator uzupełniający: 712-XXX-XX-XX
Odbiorca:
Nazwa org. podat.: Pierwszy Urząd Skarbowy Lublin PIT
Nr rach. org. podat.: 34101013390000392223000000
Dane przelewu:
Symbol formularza lub płatności: PIT-37
Identyfikator zobowiązania: Deklaracja PIT 37
Typ okresu: R - rok Numer okresu: --- Rok: 04
Kwota: XX.80 PLN
Notatki:
Data operacji (dd-mm-rrrr): 02-05-2005
Opcje zaawansowane:
Potwierdzenie przelewu zostanie przesłane:
Status zlecenia:
Oczekujący na realizację
I moje pytania:
1) Co powinno się wpisać w polu "Identyfikator zobowiązania". BePecH
monituje, aby to pole nie było puste
2) Czy skoro 30 IV i 1 V sa ustawowo wolne od pracy to data 2 V jest OK?
3) Co oznacza "Potwierdzenie przelewu zostanie przesłane:"
4) Czy widzicie jakies inne błędy?
Pozdrawiam, RW
Temat: czesciowe oddanie budynku i us
On Mon, 3 Mar 2003 11:56:20 +0100, "Tarnus" <tar@poczta.onet.pl
wrote:
Użytkownik rzuku <rzucimar.kropke_i_ten_tekst_wyt@poczta.onet.plw
wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:b3v37h$dh@news.onet.pl...
| Jednak aby dziecko otrzymało PESEL musi być zameldowane, a bez
| PESEL-u to nawet takie dziecko długo nie przeżyje, bo np. lekarz itp.
Kazdy lekarz ma obowiazek udzielic porady/leczenia kazdemu dziecku
niezaleznie od okolicznosci.
Zobowiazuje do tego Konstytucja RP.
A osoby nie posiadajace stalego meldunku na terytorium RP (a
posiadajace obywatelstwo polskie) numer PESEL jak i inne formalnosci
(dowod, paszport, rejestracje samochodow) zalatwiaja w Warszawie -
dzielnica Srodmiescie. Takoz podatii placa prze Pierwszy Urzad
Skarbowy Warszawa Srodmiescie - czyli na Lindleya...
Nie ma tak ze bez meldunki nie jest sie obywatelem RP.
Temat: gdzie jest?
justyna napisal:
Witam!
Mam pytanko, gdzie jest dokladnie Urzad Skarbowy Srodmiescie ( ulica,
numer). I czym dotrzec tam z metra ratusz.
info ze strony Ministerstwa Finansów:
Pierwszy Urząd Skarbowy
02-013 Warszawa Śródmieście
ul. Lindleya 14
centrala 821-71-25
bezpośredni 629-06-93
fax 621-69-44; 821-71-50
Drugi Urząd Skarbowy
02-013 Warszawa Śródmieście
ul. Lindleya 14
centrala 628-00-41; 821-71-00; 821-71-25
bezpośredni 621-72-49
fax 625-50-06
Info moje:
Musisz dojechać do Placu Starynkiewicza, najlepiej autobusem 127.
Tam przechodzisz na drugą stronę Al. Jerozolimskich. Urząd jest na rogu
Lindleya i Nowogrodzkiej.
Temat: GDZIE? - urzad skarbowy dla wa-wa ochota
Pawel Nawrocki <pnawro@op.plpisze:
Wczoraj kupilem mieszkanie na ochocie, musze szybko zaniesc to i
tamto do urzedu skarbowego. Czy ktos moglby mi napisac adres pod jaki
mam sie udac? czy teraz Ochota nalezy teraz do Śródmieścia ?
Dziekuje, Pawel
http://www.abc.com.pl/serwis/zestawienia/us1.htm
Drugi Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście
02-013 Warszawa
ul. Lindleya 14
Centrala tel.: (022) 6280041; 8217100
Telefon bezp.: (022) 6217249
Faks: (022) 6255006
część gminy Warszawa - miasta na prawach powiatu obejmująca dzielnice: część
południowa Śródmieścia, Ochota.
Terytorialne zasięgi działania Pierwszego Urzędu Skarbowego
Warszawa-Śródmieście i Drugiego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście
rozgraniczają Al. Jerozolimskie. Strona północna Al. Jerozolimskich (numery
parzyste) objęta jest terytorialnym zasięgiem działania Pierwszego Urzędu
Skarbowego Warszawa-Śródmieście. Strona południowa Al. Jerozolimskich
(numery nieparzyste) objęta jest terytorialnym zasięgiem działania Drugiego
Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście. Dla podmiotów gospodarczych
nieobjętych systemem adresowym prowadzących działalność na terenie przejścia
podziemnego na skrzyżowaniu Al. Jerozolimskich i ul. Marszałkowskiej
właściwy jest Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście. Dla podmiotów
gospodarczych nieobjętych systemem adresowym prowadzących działalność na
terenie przejścia podziemnego przy Dworcu Centralnym właściwy jest Drugi
Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście.
Temat: FVat za usługi telekomunikacyjne z 19grudnia płatna 2 stycznia: kiedy KUP w KPiR? kiedy odliczenie na kasowym VAT7K?
| Nie jestem jednak pewny, czy nie istniejć jakies inne regulacje, które
| zabraniajć uznawania za koszt 2007 roku faktury wystawionej w 2006 ale
| opś aconej w 2007 roku.
Musisz byc konsekwetny - jak do tej pory ksiegowales koszty?
Do tej pory księgowałem z chwilą zapłaty, ale DG zacząłem w październiku 2006
stąd nie mogę odpowiedzieć na pytanie "jak do tej pory traktowałem przełom
roku podatkowego, bo przełom roku zdarza mi się po raz pierwszy w mojej DG
Na stronie http://www.vat.pl/pages/i/1556.php znalazłem m.in. interpretacje:
Pierwszy Urząd Skarbowy w Lublinie , P-3-415-2/06
Urząd Skarbowy w Nowym Targu, OP/423/10/Int-47/06
Urząd Skarbowy w Płocku, 1419/UPO-415-PD-127/AM/06/1
ale nie rozwiały one wszystkich moich wątpliwości
pozdr
Aleksander
Temat: FVat za usługi telekomunikacyjne z 19grudnia płatna 2 stycznia: kiedy KUP w KPiR? kiedy odliczenie na kasowym VAT7K?
Dnia 02-12-2006 o 17:52:28 <skromnygeni@op.plnapisał(a):
| Nie jestem jednak pewny, czy nie istniejć⌠jakies inne regulacje,
| które
| zabraniajć⌠uznawania za koszt 2007 roku faktury wystawionej w 2006
| ale
| opśâaconej w 2007 roku.
| Musisz byc konsekwetny - jak do tej pory ksiegowales koszty?
Do tej pory księgowałem z chwilą zapłaty, ale DG zacząłem w październiku
2006
stąd nie mogę odpowiedzieć na pytanie "jak do tej pory traktowałem
przełom
roku podatkowego, bo przełom roku zdarza mi się po raz pierwszy w mojej
DG
Jeśli w momencie zapłaty to przydzielenie do roku podatkowego nie ma tutaj
znaczenia
IMHO(Art 22.4 stosujesz a nie 22.6).
Na stronie http://www.vat.pl/pages/i/1556.php znalazłem m.in.
interpretacje:
Pierwszy Urząd Skarbowy w Lublinie , P-3-415-2/06
Urząd Skarbowy w Nowym Targu, OP/423/10/Int-47/06
Urząd Skarbowy w Płocku, 1419/UPO-415-PD-127/AM/06/1
ale nie rozwiały one wszystkich moich wątpliwości
Jak tak poczytać te interpretacje to kilka jest sprzewcznych ze sobą
nawzajem.
pozdrawiam
t
Temat: laickie pytania o sp. j.
Dnia 26.09.2006 Przemyslaw Frasunek <veng@freebsd.lublin.plnapisał/a:
A jak zinterpretowac to?
I jeszcze jeden dziwolag:
"Zwolnienie nie obejmuje pożyczek udzielonych spółkom osobowym. Ponadto
urzędy skarbowe uznają, że takich pożyczek nie można uznać za pożyczki
na prowadzenie działalności gospodarczej. *Pożyczki udzielane spółce
cywilnej lub jawnej przez jej wspólnika w praktyce stanowią bowiem zmianę
umowy spółki, która jest opodatkowana PCC* (Urząd Skarbowy w Łukowie,
2 grudnia 2005r., PO/436/3/2005; Pierwszy Urząd Skarbowy w Bydgoszczy,
28 lipca 2005r., PM-436-4/05)."
Temat: Wyszukiwarka urzędów skarbowych?
Użytkownik "Bogdan Kwietniak" <dru@poczta.onet.plnapisał
Chodzi mi zwłaszcza o wyszukiwanie US na terenie Warszawy po nazwie ulicy,
Nazwa|Ulica|Przed|Telefon|Miasto
Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy|Stawki 2|TEL|8607160|00-193 Warszawa
Drugi Urząd Skarbowy Warszawa Śródmieście. Oddział|Mazowiecka
9|TEL|8275116|00-052 Warszawa
Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy|Mazowiecka 9|TEL|3433500|00-052 Warszawa
Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa Śródmieście|Lindleya 14|TEL|5846100|02-013
Warszawa
Trzeci Urząd Skarbowy Warszawa Śródmieście|Lindleya 14|TEL|5845100|02-013
Warszawa
Urząd Skarbowy Warszawa Bemowo|Białobrzeska 53a|TEL|5708803|02-325 Warszawa
Urząd Skarbowy Warszawa Bielany|Skalbmierska 5|TEL|5693200|01-844 Warszawa
Urząd Skarbowy Warszawa Mokotów|Kujawska 1|TEL|8486151|00-793 Warszawa
Urząd Skarbowy Warszawa Praga|Jagiellońska 15|TEL|5091800|03-719 Warszawa
Urząd Skarbowy Warszawa Targówek|Dąbrowszczaków 14|TEL|3133415|03-484
Warszawa
Urząd Skarbowy Warszawa Targówek|Dąbrowszczaków 14|TEL|3391200|03-484
Warszawa
Urząd Skarbowy Warszawa Ursynów i Mokotów|Wynalazek 3|TEL|5486800|02-677
Warszawa
Urząd Skarbowy Warszawa Wola|Powstańców Śląskich 2d|TEL|5336600|01-381
Warszawa
Pozdrawiam
fatrix
Temat: mandat karny-egzekucja
Witam,
Czy ktos juz przechodził postepowanie egzekucyjne za niezapłacony mandat
drogowy. O
ile większe od mandatu są koszta, po jakim czasie i w jaki sposób
nastepuje
egzekucja należnosci ? Zastanawiam sie co mi grozi (jeśli nie mam stałego
źródła wnagrodzenia) i ile mam czasu :) I czy US ma cos do tej sprawy?
Michał
Ja i to nie raz :)))))))))
a wiec tak sprawa bedzie wygladala nastepujaco.
Kiedy ty rano bedziesz jeszcze smacznie spal. Brualnie ze snu wyrwie cie
dzwonek twojego telefonu , w sluchawce uslyszysz nastepujaca formulke : -
Dzien dobry, z tej strony Jas Kowalski, pierwszy urzad skarbowy, dzial
windykacji naleznosci podatkowych ( w skrocie komornik) , Panie Michale
prosze sie do nas dzisiaj, najpozniej jutro zglosic do godizny 12.00, ja
dzwonie w sprawie nieoplaconego mandatu, prosze miec ze soba taka i taka
kwote, dziekuje i do widzenia"
i wsio cala sprawa
Lepiej idz i zaplac bez szemrania, bo jak juz komornik do ciebie sie do domu
pofatyguje to chlop dopiero wtedy "rzuci cie na koszta" i bedzie przykro
jeszcze bardziej.
Farciarz
Temat: Radwanice
Ja juz wszystko przerobiłem więc:
- meldunek - na podstawie aktu notarialnego lub papierka wydanego przez Milart -
w urzędzie gminy w Św Katarzynie - czynne od 7:10 - zawsze byłem tam ok 7:30 i
nie było ludzi. Tam też od razu składamy wniosek o dowód osobisty. Do
wyrobienia potrzebne są dwa _aktualne_ zdjęcia (nie moga byc takie same jak na
poprzednim dowodzie). Potrzebny jest tez dowód opłaty 30zł do nabycia w banku
spółdzielczym w Św. Katarzynie oraz zaświadczenie o wymeldowaniu spod adresu
widniejącego w starym dowodzie os. Jak ktoś ma stary papierowy dowód to jest
też potrzebny skrócony odpis aktu urodzenia zdaje się.
Z zaświadczeniem o zameldowaniu można sie udać zarejestrować pojazdy i wyrobić
nowe prawo jazdy: to już we Wrocławiu na Podwalu w starostwie się to załatwia -
idzie bardzo sprawnie - byliśmy tam o 12 i w 45 minut załatwiliśmy wszystko.
- trzeba jeszcze pamiętać że po zmianie zameldowania trzeba w ciągu 14 chyba
dni złożyć w urzędzie skarbowym NIP-3 o zmianie danych - nasz urząd to Pierwszy
Urząd Skarbowy we Wroc, na Klimasa. Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: FISKUS WYJAŚNIA
FISKUS WYJAŚNIA
Izba Skarbowa w Gdańsku, PI/005-262/04/CIP/03, 2005.03.30
Stan Faktyczny:
Wspólnota Mieszkaniowa wykonuje czynności zwykłego zarządu oraz pobiera
zaliczki od członków wspólnoty na poczet kosztów utrzymania i eksploatacji
nieruchomości wspólnej oraz z tytułu dostawy mediów do poszczególnych lokali.
Stanowisko Izby Skarbowej:
Wspólnota mieszkaniowa w przedmiotowej sprawie nie jest podmiotem prowadzącym
działalność gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 1 i 2 ustawy o podatku od
towarów i usług, zatem w ramach czynności zarządzania nieruchomością wspólną
i pobierania zaliczek od członków wspólnoty z tytułu dostawy mediów do
poszczególnych lokali, nie jest podatnikiem podatku od towarów i usług.
Pierwszy Urząd Skarbowy w Gliwicach, IUSIPD3/415/7/2005, 2005.03.31
Pytanie podatnika:
Czy można w całości odliczać od podatku wpłaty na fundusz remontowy dokonane
w kwotach wyższych, niż wynika to z uchwały wspólnoty mieszkaniowej?
Stanowisko urzędu:
...wydatki na fundusz remontowy wspólnoty mieszkaniowej poniesione w 2004 r.
i 2005 r. mogą być odliczone w zeznaniach składanych za te lata tylko do
wysokości kwoty uchwalonej przez tę wspólnotę i w granicach limitu odliczeń
obowiązującego w latach 2003-2005, nawet wówczas, gdy podatnik dysponował lub
dysponuje dowodem wpłaty wskazującym na dokonanie wyższej wpłaty.
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: fundusz remontowy
jest taka interpretacja fiskusa :
Pierwszy Urząd Skarbowy w Gliwicach, IUSIPD3/415/7/2005, 2005.03.31
Pytanie podatnika: Czy można w całości odliczać od podatku wpłaty na fundusz
remontowy dokonane w kwotach wyższych, niż wynika to z uchwały wspólnoty
mieszkaniowej? Stanowisko urzędu:
wydatki na fundusz remontowy wspólnoty mieszkaniowej poniesione w 2004 r. i
2005 r. mogą być odliczone w zeznaniach składanych za te lata tylko do
wysokości kwoty uchwalonej przez tę wspólnotę i w granicach limitu odliczeń
obowiązującego w latach 2003-2005, nawet wówczas, gdy podatnik dysponował lub
dysponuje dowodem wpłaty wskazującym na dokonanie wyższej wpłaty.
ja uważam, że treść jeszcze obowiązującego do końca 2005 roku przepisu art. 27A
u.o.p.d.o.o.f. pozwala na odliczenie 19% wpłat bez ograniczenia ich wysokości -
byleby wynikały one z uchwały podjętej przez wspólnotę mieszkaniową
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: VAT od wieczystej dzierżawy - kto u was płaci
VAT od wieczystej dzierżawy w ŁODZI
Po 9 miesiącach wędrówek po urzędach łódzkich udało mi się odzyskać niesłusznie
naliczony VAT do opłaty za wieczyte użytkowanie za rok 2005.
Odwiedziłam:
- Izbę Skarbową ( via Ministerstwo Finansów )
- Pierwszy Urząd Skarbowy
- Wydział Geodezji , Katastru i Inwentaryzacji UMŁ
- Wydział Finansowy UMŁ
- Biuro Audytu Wewnętrznego, Kontroli i Skarg UMŁ
- Wojewodę Łódzkiego
- Radę Miejską
Urząd Miasta Łodzi wydał na korespondencję ze mną w ciągu 9 miesięcy ok. 40 zł
publicznych środków, po to tylko żeby wypłacić mi mniejszą od w/w należność.
Komentarz chyba zbędny !!!!!!!!!!!
VAT jest jak na razie nienależny, Prezydent Miasta nie wszystkim wieczystym
użytkownikom - nawet tej samej działki- zmienił wartośc gruntu i opłatę za
wieczyte użytkowanie na rok 2006.
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: fundusz remontowy opłacony za 2 lata z góry
Pierwszy Urząd Skarbowy w Poznaniu , 2004.12.30 , SL-C/415/97/04 :
...w przypadku wpłat na wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni
mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej - na podstawie dowodu tej wpłaty. W
świetle powyższego uznać należy, że członkowi wspólnoty mieszkaniowej
przysługuje prawo do ulgi z tytułu dokonanych wpłat na fundusz remontowy
wspólnoty mieszkaniowej
Pierwszy Urząd Skarbowy w Częstochowie , 2004.08.30 , PBII/z/415/19/04
wyjaśnia :
Pytanie podatnika : Czy w zeznaniu za 2003 rok można było odliczyć wpłaty
dokonane na fundusz remontowy w kwotach wyższych niż przewiduje uchwała
wspólnoty mieszkaniowej?
... Z art. 22 ustawy o własności lokali wynika, że ustalenie wysokości opłat na
pokrycie kosztów zarządu (zawierających wpłaty na fundusz remontowy) jest
czynnością, która musi nastąpić w uchwale wspólnoty. Z tego względu wydatki na
fundusz remontowy wspólnoty mieszkaniowej mogły być odliczone od podatku w
zeznaniu za 2003 rok tylko do wysokości kwoty uchwalonej przez tę wspólnotę,
nawet wtedy gdy podatnik dysponował dowodem wpłaty opiewającym na wyższą kwotę.
I przestańcie ludzi wprowadzać w błąd ; swoją drogą dostęp do internetu pozwala
zagladać do interpretacji na stronach ministerstwa finansów – co polecam ,
zawsze jednak z ostrożnością i własnym zdrowym rozsądkiem.
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: zwrot II VAT-u dla najemców mieszkań komunalnych
zwrot II VAT-u dla najemców mieszkań komunalnych
Rodzaj dokumentu postanowienie w sprawie interpretacji prawa
podatkowego
Sygnatura III/443-15/05/IG
Data 2005.04.14
Autor Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź-Górna
Temat Podatek od towarów i usług Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Fiskus kontra pracownicy Banku Handlowego cd.
PODATKI Dane osobowe pracowników banku
Prokurator sprawdza skarbówkę
Prokuratura Rejonowa w Słupsku sprawdza, czy Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa
Śródmieście złamał prawo, przekazując listę byłych pracowników Banku Handlowego
innym urzędom w kraju.
Jak dowiedziała się "Rz", w połowie grudnia tego roku do Prokuratury Rejonowej
w Słupsku wpłynęło doniesienie o popełnieniu przestępstwa. Złożył je były
pracownik Banku Handlowego, twierdząc, iż Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa
Śródmieście naruszył przepisy ordynacji podatkowej, przetwarzając dane osobowe
1403 byłych pracowników banku.
Urząd ten, jako właściwy dla Domu Maklerskiego Banku Handlowego, uzyskał od
niego, a następnie rozpowszechnił po kraju listę byłychpracowników, którzy pod
koniec lat 90. nabyli akcje banku w ramach tzw. transzy pracowniczej. Lista
trafiła w ręce fiskusa w lutym tego roku, ale dopiero niedawno urzędy skarbowe
w kraju zaczęły wszczynać postępowania podatkowe w indywidualnych sprawach,
żądając należnego podatku od dochodów ze sprzedaży tych akcji razem z odsetkami
za zwłokę. Jak już pisaliśmy, urzędnicy się śpieszą, bo należności wobec skarbu
państwa przedawnią się z końcem roku.- Zawiadomienie zostało przesłane na
policję z poleceniem sprawdzenia okoliczności. Jeżeli się one potwierdzą, to
zostanie wydane postanowienie o wszczęciu postępowania przygotowawczego -
powiedziała "Rz" prokurator Beata Szafrańska, rzecznik prasowy Prokuratury
Okręgowej w Słupsku
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Czy ktoś już się zameldował?
A wiec jesli chodzi o dokumenty to tak jesli chcesz sie zameldowac to potrzebne sa:
1. akt notarialny lub umowa najmu lub zgoda wlasciciela i on wtedy akt,
2. w przypadku gdy jestes mezatka to skrocony odpis aktu malzenstwa z usc gdzie
byl wydany, jesli nie jestes mezatka to skrocony odpis aktu urodzenia,
3. w przypadku mezczyzn zarowno do wymeldowania jak i zameldowania ksiazeczka
wojskowa,
4. najpierw trzeba sie wymeldowac z dotyczczasowego miejsca i pozniej w urzedzie
w mosinie trzeba wypelnic druczek zameldowania i mozna od razu zlozyc wniosek o
nowy dowod (30 zl + 2 zdjecia).
I w sumie to wszytko, prosciej jest jesli tylko zmienia sie miejsce
zamieszkania, ale pewnie chccecie sie zameldowac. na dowod czeka sie miesiac.
acha i w ciagu 48 dni od zmiany meldunku nalezy zglosic te zmiane formularzem
NIP-3 w urzedzie skarbowym dla czapur jest to pierwszy urzad skarbowy w poznaniu
przy ul.chlapowskiego, bo tu w gminie oni tego nie robia, wiec trzeba samemu
jechac do urzedu.
w razie jeszcze jakis pytan to pisz bo nie wiem czy czegos nie pominelam.
pozdrawiam
sasiadka z malinowej Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: VAT czyli droga przez mękę !!!!
VAT czyli droga przez mękę !!!!
Podatek VAT naliczony nienależnie w 2005 r. od opłaty za wieczyte użytkowanie
gruntu wreszcie urzędnicy łódzccy zdecydowali się wypłacić wraz z należnymi
odsetkami. Ta "akcja" kosztowała 9 miesięcy wędrówek po następujacych
urzędach miejskich:
- Izba Skarbowa ( via Ministerstwo Finansów )
- Pierwszy Urząd Skarbowy
- Wydział Geodezji , Katastru i Inwentaryzacji UMŁ
- Wydział Finansowy UMŁ
- Biuro Audytu Wewnętrznego, Kontroli i Skarg UMŁ
- Wojewoda Łódzki
- Rada Miejska
Urząd Miasta Łodzi wydał na korespondencję ze skarżącym w ciągu 9 miesięcy
ok. 40 zł publicznych środków, po to tylko żeby wypłacić mniejszą od w/w
należność.
Prezydent Miasta w roku bieżącym niektórym tylko wieczystym użytkownikom
podwyższył wartość gruntu i podwyższył opłatę roczną doliczając ponownie
nienależny podatek VAT. Innym użytkownikom tej samej działki , ale innego
budynku nie zmienił opłaty od 2003 r.
KTO NAMI RZĄDZI ???? Komentarz chyba zbędny !!!!!!!!!!!
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Szef skarbówki jeszcze posiedzi
Popieram Panią Monike Jaremko- Siarską. Uważam , że bardzo łagodnie napisała o
Naczelniku Zielińskim. Z Pierwszym Urzędem Skarbowym w Częstochowie walczę już
3 rok , tylko dlatego , że urzędniczki stosowały wobec mnie przepisy prawne do
kwestionowania odliczeń a z tych przepisów jasno wynika prawo do odliczeń.
24 listopada 2003 r nie znały jeszcze przepisów prawnych , wprowadzonych ustawą
z dnia 12.09.2002 a obowiązujących od 01.01.2003 r.Według tych urzędniczek lek
robiony nie jest lekiem i nie podlega odliczeniu ale pojemnik plastikowy na
mocz jest lekiem i podlega odliczeniu.Nie dziwię się , że nie podjęli się
egzekucji wobec firmy , bo nie potrafią sobie nawet zgodnie z prawem potrącić
zaległości podatkowych z nadpłaty. Mnie 3 razy zajmowali konto bankowe ,
którego nie posiadam i nigdy nie miałem założonego.Nie potrafią nawet zgodnie z
prawem wezwać do zapłaty opłaty skarbowej w kwocie 5 zl. Prawdopodobnie ktoś z
tych urzędników tak się wychwala jaki to porządny ten Pierwszy Urząd
Skarbowy ,należy do najlepszych w kraju.Jeżeli nasz Pierwszy Urząd Skarbowy
należy do najlepszych to jest to tylko opinia Pana Jana Pipiera , który był
przełożonym Zielińskiego i też pójdzie do paki , kwestia czasu. Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Chirurdzy z Jurasza składają wymówienia
jest wyjście:
No więc tak:
1. Pierwszy Urząd Skarbowy w Bydgoszczy, ul. Fordońska 77, 85-950
Bydgoszcz
2. Drugi Urząd Skarbowy w Bydgoszczy, ul. Wojska Polskiego 20B, 85-
822 Bydgoszcz
3. Trzeci Urząd Skarbowy w Bydgoszczy, ul. Tadeusza Rejtana 5, 85-
032 Bydgoszcz
Jesteś zainteresowany Osielskiem, to właściwym miejscow jest
Pierwszy US. Przeslij zawiadomienie lub donos, wskazując konkretny
dom i jego właściciela-lekarza. I oczywiście jak najwięcej dowodów
wskazujących na to, że właściciel uchyla(-ł) się od opodatkowania,
ew. posiada przychody ze źródeł nieujawnionych. W urzędzie
pracownicy sprawdzą twoje informacje, porównają je z bazami danych i
jeśli się potwierdzą, zostanie wszczęte postępowanie.
Jeśli będziesz miał na tyle odwagi, by ujawnić swoje imię i nazwisko
i adres do korespondencji, na pewno zostaniesz poinformowany o
sposobie załatwienia sprawy.
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Ewakuacja pacjentów nieunikniona?
Obywatele brońmy się i likwidujmy patologie.
Nazwa Urzędu Drugi Urząd Skarbowy w Rzeszowie
Siedziba 35-234 Rzeszów
ul. Siemieńskiego 18
Telefony 0-17 862-73-33
Fax 0-17 852-18-85
Nazwa Urzędu Pierwszy Urząd Skarbowy w Rzeszowie
Siedziba 35-309 Rzeszów
ul. Podwisłocze 42
Telefony 0-17 852-52-77
Fax 0-17 852-66-08
Nazwa Urzędu Podkarpacki Urząd Skarbowy
Siedziba 35-959 Rzeszów
ul. Geodetów 1
Telefony 0-17 860-30-40
Fax 0-17 864-21-52
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: NIK skontrolowała Pierwszy Urząd Skarbowy w Bia...
NIK skontrolowała Pierwszy Urząd Skarbowy w Bia...
SUPER - tylko pozazdrościć!
Ciekawy kraj.Żyć nie umierać , aby tylko być przy pompie
ssąco - tłoczącej pieniążki.
Z budżetu całego państawa 20% ( conajmniej) idzie na
różnorakich biurokratów.Nic dziwnego więć , że coraz
więcej ludzi szuka swojej porcji "akcyzy" na śmietnikach.
Tak to demokracja sięgnęła bruku.
Niedługo masy bruk ten wezmą w swoje ręce..... Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: 60 lat Kuriera Szczecinskiego
Tak. Kurier jest jedyną w chwili obecnej znaczącą gazetą w Szczecinie, o
której z czystym sumieniem można powiedzieć, że jest szczecińską bez
zająknienia.
Wskazać tu można zarówno skład właścicielski ale również proporcje w treści.
Samo w sobie nie znaczy to wszytskiego ale ....
Sprzedaje się dobrze o czym świadczą badania i mam nadzieję, że dziennikarze
Kuriera będą mądrzejsi od krótkowzrocznych z "Głosu Szczecińskiego" , którzy
oddali ster właścicielski ORKLI i żałują dziś, że wzięli te kilkadziesiąt
tysięcy złotych ze strachem zresztą kto będzie pierwszy Urząd Skarbowy czy
termin przedawnienia :-) Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Pod który urząd skarbowy podlegam?
Pod który urząd skarbowy podlegam?
Hej,
do tej pory miałem urząd skarbowy w Słuspku - jest tam tylko jeden więc
sprawa była prosta.
Obecnie zamieszkałem na Golisza w Szczecinie i chcę przepisać się do
Szczecina - tylko pod który urząd podlegam?
Poniżej lista szczecińskich urzędów:
Izba Skarbowa
ul. Roosevelta 1-2
70-525 Szczecin
tel. (0-91) 480-36-00
fax. (0-91) 480-36-56
pn.-pt. 07.00-15.00
www.izba-skarbowa.szczecin.pl
Pierwszy Urząd Skarbowy
ul. Drzymały 5
70-217 Szczecin
tel. (0-91) 480-75-00
fax. (0-91) 448-01-97
Drugi Urząd Skarbowy
ul. Felczaka 19
71-417 Szczecin
tel. (0-91) 455-40-37
tel. (0-91) 455-36-25
fax. (0-91) 455-44-05
Trzeci Urząd Skarbowy
ul. Rydla 65
70-783 Szczecin
tel. (0-91) 810-34-00
tel. (0-91) 810-34-31
fax. (0-91) 810-34-36
Zachodniopomorski Urząd Skarbowy
ul. Mieszka I 33
71-011 Szczecin
tel. (0-91) 810-96-19
fax. (0-91) 810-96-04
Z góry dziękuję za pomoc,
Pozdrawiam,
Szymon.
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Kolejne "nie" kuratora dla likwidacji szkół
Podstawowe dochody od mieszkańców miasto uzyskuje z PIT-u - tak więc jeżeli
ktoś mieszka w gminach ościennych to zasila głównie budżety takich gmin jak
Dobra, Police. Niestety anulka to że Pierwszy Urząd Skarbowy w Szczecinie
rozlicza PIT mieszkańców gminy Dobra wcale nie jest równoznaczne że te
pieniążki trfiają do budżetu Gminy Szczecin. Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Podatki - ladne uzasadnienie z US
Za rada Northerna zajzalam na stronke sip.mf.gov.pl. Ze znalezionych informacji
wynika ze wymeldowanie nie jest konieczne. Wazne jest zeby przekonac US iz
"miejsce zamieszkania - centrum życiowe danej osoby" znajduje sie w Wielkiej
Brytanii a nie w Polsce.
Oto co wyskakuje na 1 miejscu po wpisaniu w wyszukiwarce zapytania o "Wielkiej
Brytanii":
"Rodzaj dokumentu postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura I USB XVI/415/1/05
Data 2005.05.04
Autor Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty
Temat Podatek dochodowy od osób fizycznych Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: wymeldowanie
Nie zgadzam sie z Twoja wypowiedzią.Kilka dni temu udałem się do UM w celu
wymeldowania się z Rzeczypospolitej.
Urzędniczka wydała odpowiedni blankiet w którym to wypisałem podstawowe
informacje.Po sprawdzeniu informacji z moimi danymi z dowodu,ksiązeczki
wojskowej oraz z danymi które posiadała w komputerze została wbita pieczątak o
następującej tresci;
"wymeldowany z pobytu stałego (ulica.nr)i data.
pod pieczątak widnieje napis (za granicę)
Podobnie trzeba postąpic z wojskiem oraz Urzędem skarbowym.Z tym drugim juz jest
gorzej ponieważ musisz wypisać druk NIP-3
(identyfikacyjne/aktualizacyjne osoby fizycznej nieprowadzacej samodzielnie
działalnosci gospodarczej) nastepnie zmuszony jestes poprosić Urzedniczkę o
adres i numery telefonów do odpowiedniego Urzedu Skarbowego.
Urzędem tym jest;
Pierwszy Urząd Skarbowy
02-013 Warszawa Śródmieście
ul. Lindleya 14
58-46-100
58-46-250
Tylko w tym urzędzie możesz zgłosic fakt wymeldowania się,osobiście jak i drogą
pocztową.
Gdy chcesz zadzwonić to od razu pytaj o wydział dla obcokrajowców.
Dziwne to trochę,jestem polakiem,mam obywatelstwo Polskie a traktuja mnie jako
obcokrajowca! Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: 22%-owy VAT + wieczyste użytkowanie gruntu
Droga przez MĘKĘ !!!!
No ,jak szybko !!!!!!!!! Pański artykuł, Panie Redaktorze w portalu GW z 20
listopada 2005 r. przydał się !!!
Wreszcie urzędnicy zdecydowali się wypłacić wszystkie należności i przysłać
przekazem pocztowym ( nadpłata podatku za 2005 r. + odsetki )Ta "akcja"
kosztowała mnie 9 miesięcy wędrówek po następujacych urzędach miejskich:
- Izba Skarbowa ( via Ministerstwo Finansów )
- Pierwszy Urząd Skarbowy
- Wydział Geodezji , Katastru i Inwentaryzacji UMŁ
- Wydział Finansowy UMŁ
- Biuro Audytu Wewnętrznego, Kontroli i Skarg UMŁ
- Wojewoda Łódzki
- Rada Miejska
Urząd Miasta Łodzi wydał na korespondencję ze mną w ciągu 9 miesięcy ok. 40 zł
publicznych środków, po to tylko żeby wypłacić mi mniejszą od w/w należność.
Komentarz chyba zbędny !!!!!!!!!!! Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Czy moge odliczyc do podatku
tu Ci znalazłam intrepretacje skarbówek:
filtr
Rodzaj dokumentu informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura SL-B/415/6/04
Data 2004.03.31
Autor Pierwszy Urząd Skarbowy w Poznaniu
Temat Podatek dochodowy od osób fizycznych Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Czy samotna mama rozlicza się z alimentów ??
Ministerstwo Finansow wyjasnia
Rodzaj dokumentu informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura L.IUS.XVII/415/28/04
Data 2004.04.26
Autor Pierwszy Urząd Skarbowy w Rzeszowie
Temat Podatek dochodowy od osób fizycznych Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: vat w kup
Gotfryd Smolik news napisał(a):
On Thu, 14 Feb 2008, marjek wrote:
| Teraz po zakończonym roku mogę wyliczyć właściwą proporcję i
| odpowiednio skorygować vat za 2007 - tak zrobię (w kwietniu bo
| rozliczam się kwartalnie).
| Czy wtedy (kwieceń 2008) mogę wrzucić ten nieodliczony vat w kup,
IMO nie, bo koszty trzeba przypisać do właściwego roku!!
Kolejna ustawa tu:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-dochodowym-od-osob...
Nie widzę przeszkód, żeby dopisać je do KPiR za 2007 rok....
Datarłem do 2 pism, które opisują taki problem (Pismo z dnia 2 czerwca
2006 r. Pierwszy Urząd Skarbowy w Gdyni I-2/423-0002/06 Skutki rocznej
korekty VAT oraz Pismo z dnia 18 kwietnia 2006 r. Pierwszy Urząd
Skarbowy w Tarnowie PD 1-4/423-2/06/GŁ Skutki rocznej korekty VAT).
Otóż wynika z nich, że "Deklarację VAT za styczeń składa się do dnia 25
lutego, a zatem korekty VAT dokonuje się w lutym, tj. w deklaracji
składanej w lutym. Deklarację CIT składa się natomiast do dnia 20
następnego miesiąca, a zatem korekta VAT dokonana w lutym powinna być
wykazana w deklaracji CIT za miesiąc luty składanej w marcu. Jeżeli
podatnik dokonuje korekty odliczonego podatku od towarów i usług w
deklaracji VAT składanej w lutym, to przychody i koszty podatkowe
wynikające z korekty powinien wykazać w deklaracji CIT-2 za miesiąc luty
składanej do 20 marca.".
Więc wychodzi na to, że:
- każdy zakup związany ze sprzedażą opodatkowaną i zwolnioną należy
wpisać do kpir w cenie netto+vat niepodlegający odliczeniu (zgodnie z
proporcją)
- po zakończonym roku w deklaracji VAT-7 dokonać korekty (do 25 lutego
gdy rozliczmy się miesięcznie, do 25 kwietnia jak kwartalnie) i w dacie
złożenia deklaracji wpisać do kpir skorygowany vat jako koszt (lub
przychód - zależy co wyszło) zaliczając go do roku bieżącego.
Jeśli się mylę - korygujcie.
Jak nie - niech zostaje w googlach dla potomności ;)
Pozdrawiam,
Marek.
Temat: Nowe inwestycje o Rydzyka
Rozumiem, że masz niedosyt, ale jeśli chcesz pozyskać więcej informacji,
to zapytaj o nie Pierwszy Urząd Skarbowy w Toruniu ul. Sz. Chełmińska 34/36
87-100 w Toruniu.
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Właściciel administruje osobiście
Właściciel administruje osobiście
Właściciel administruje osobiście
Kto jako współwłaściciel nieruchomości uzyskuje wynagrodzenie za pełnienie
obowiązków administratora, nie musi rozliczać się jak osoba prowadząca
działalność gospodarczą.
Są to przychody z działalności wykonywanej osobiście. Taką decyzję wydała 30
czerwca 2006 r. Izba Skarbowa w Kielcach (nr PD2-4151-85/06). Podatnik
zwrócił się z pytaniem, według jakich zasad powinien rozliczać podatek
dochodowy od uzyskiwanych przychodów za prowadzenie spraw administracyjnych
związanych z najmem lokali. Znajdują się one w budynku, który jest
współwłasnością pięciu osób, w tym podatnika.
Pierwszy Urząd Skarbowy w Kielcach wskazał, że otrzymywanie co miesiąc
wynagrodzenia ma charakter ciągły. W związku z tym podatnik powinien zgłosić
działalność gospodarczą w zakresie zarządzania nieruchomościami, opodatkować
ją na zasadach ogólnych i prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów.
Izba Skarbowa w Kielcach uznała tę interpretację za wydaną z rażącym
naruszeniem prawa. Jej zdaniem podatnik wykonuje umowny zarząd nieruchomością
wspólną i z tego tytułu otrzymuje wynagrodzenie.
Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych kwalifikuje tego rodzaju
przychody jako uzyskiwane z działalności wykonywanej osobiście (art. 13 pkt 8
lit. b ustawy o PIT).
Powierzenie podatnikowi obowiązków administrowania wspólną nieruchomością
należy zakwalifikować jako umowę-zlecenie zawartą pomiędzy współwłaścicielami
nieruchomości, w której lokale są wynajmowane. Wskazano, że usługa ta jest
przez podatnika wykonywana wyłącznie na potrzeby tej nieruchomości, w ramach
zarządu rzeczą wspólną.
Osobie rozliczającej się w ten sposób przysługują 20-proc. koszty uzyskania
przychodu. Powinna ona w trakcie roku wpłacać zaliczki na podatek dochodowy.
Wynoszą one 19 proc. dochodu. W terminach płatności zaliczek (czyli do 20.
dnia następnego miesiąca) podatnicy muszą składać w urzędzie skarbowym
deklaracje PIT-53.
z archiwum "Rz" Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: to też dobrze wiedzieć
INTERPRETACJA ŁÓDZKIEGO URZĘDU SKARBOWEGO
Rodzaj dokumentu postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura I-412/11/05
Data 2005.03.18
Autor Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź-Górna
Temat Podatek dochodowy od osób fizycznych Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Nr. konta l-go Urzedu Skarbowego - gdzie znajde?
OT
Adres urzędu to chyba:
Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź-Górna
93-578 Łódź, ul. Wróblewskiego 10
Gość portalu: koko$ napisał(a):
> 1-go
Porponuję też poszukać słownika. Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Spór o parkowanie na Tysiącleciu
ŁYSI Z PeBol ATAKUJĄ NA DZIKIM PARKINGU PRZY ULICY OBROŃCÓW POCZTY GDAŃSKIEJ
(ZA SKLEPEM "lux")
NIŻEJ (LISTA)TO KLIENCI FIRMY PeBol - ul. Poświatowskiej 5a w Częstochowie.
Klienci Ci powinni doceniać opinię swoich klientów na temat tej firmy
sprzątaczy. A klientom tych firm (lista niżej ci sprzątacze nie podobają się -
mają do nich zastrzeżenia - PAMIĘTAJCIE PAŃSTWO Z LISTY O TYM, ŻE JEŻELI NIE
CHCECIE MIEĆ PAŃSTWO SWOICH DOBRYCH KLIENTÓW WOLĄC USŁUGI TAKICH SPRZĄTACZY TO
ZROZUMIEMY I TEŻ BĘDZIE OK!)- sprzątacze Ci to miszkańcy bloku Obr. Poczty
Gdańskiej 6, to około siedem pojazdów rodziny firmy sprzątaczy PeBol na dzikim
parkingu przy ul. Obr. Poczty Gdańskiej 6. (o czym powinna wiedzieć
osóbka "biegająca po bruku" z GAZETKI WYBORCZEJ podpisująca się "B", a
prawdopodobnie koleżanka "łysych sprzątaczy z PeBol).
Klienci PeBol w Częstochowie to:
Bank Pekao S.A. I/O ul. Kopernika 17/19 wraz z filiami,
Bank Handlowy w Warszawie O/Cz-wa ul. Jasnogórska 75,
Bank P.K.O. B.P. S.A. I/O ul. Kościuszki 2/4 wraz z Ekspozyturami,
Bank P.K.O. B.P. S.A. II/O Al. NMP 19 wraz z Ekspozyturami,
Bank P.K.O. B.P. S.A. III/O ul. Westerplatte 21,
Bank P.K.O. B.P. S.A. IV/O Al. Pokoju 9,
Bank P.K.O. B.P. S.A. O/Blachownia ul. Bankowa 1,
Bank Ochrony Środowiska O/Cz-wa ul. Krakowska 26,
Pierwszy Urząd Skarbowy w Cz-wie ul. Rolnicza 33,
Izba Skarbowa w Cz-wie ul. Jagiellońska 1,
Urząd Skarbowy w Kłobucku ul. Rynek 13,
Zakład Transportu Energetyki "elauto" sp. z o.o. ul. Jagiellońska 75,
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego O.R. w Cz-wie,
Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie ROYAL PBK S.A.,
TFA Poland Sp. z o.o. ul. Drogowców 33/35.
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: TRW przejmie budynek od fiskusa
de.rerum.natura napisała:
> Tak obserwuję sprawę TRW (dotyczącą Centrum Badawczego) i nie ukrywam, iż mam
> coraz bardziej mieszane odczucia. Nie chodzi tu bynajmniej o korzyści jakie
> Miasto jako społecznośc może odnieść, a raczej o sposób w jaki ku owym
> potencjalnym pożytkom wiedzie droga. W imię niedookreślonych korzyści , gdzies
> tam w przyszłości, obserwujemy ciekawe zjawisko.
>
> Argumentację czy i w jakim zakresie Magistrat powinien mieć swój udział w
> tworzeniu owego Centrum zawarłem w swej polemice z Iksem. Nie ukrywam, że
> przynajmniej w świetle doniesień prasowych nie zdarzyło się nic , co
zmieniłoby
> moje nastawienie.
>
> Pozwolę sobie wypunktować swoje uwagi:
> 1. W naszym Mieście lokuje swą siedzibę prężna Firma z branży motoryzacyjnej.
> 2. Po zadomowieniu Firmy na częstochowskim rynku, Zarząd Firmy wpada na pomysł
> stworzenia Centrum Badawczego.
>
> Do tej pory wszystko raczej zasługuje na poklask niż przyganę.
>
> 3. Firmie wpada w oko sąsiadujący z nim budynek - z punktu widzenia interesu
> firmy wszystko jest jak najbardziej OK. Dogodne sąsiedztwo, łatwość rozbudowy,
> minimalizacja nakładów.
> 4. Pech chce, że budynek który jest w oku Zarządu Firmy stanowi siedzibę
organu
> administracji publicznej, służącej zaspokajaniu potrzeb społeczeństwa.
Niesamowite sformułowanie , czy ktoś poza urzędnikami tam zatrudnionymi uważa,
żę URZĄD SKARBOWY zaspakaja jego potrzeby?
Jeśli rzeczywiście autor tego sformułowania - Karus -de.rerum.natura, ma takie
potrzeby to oddaję mu moje przywileje uczęszczania do tego urzędu i uiszczania
wpłat , a jeśli zechce to taką chęć deklaruje także całe grono moich przyjaciół
i znajomych.
A wracając do sedna to Pierwszy Urząd Skarbowy tak czy inaczej planował
przeprowadzkę do nowej,lepszej siedziby.
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Koncertowa gra Radomiaka
Powiedz to lepiej tym panom co w ich czasach powstawał dług i
obecnie piszą oraz skarżą się gdzie się tylko da.
To co zrobił Radomiak 1910 SA nie jest niczym nowym, bo jest to ta
sama droga i ten sam precedens GKS-u Katowice oraz Pogoni Szczecin.
Boli Cię najbardziej, że jest to aż 4 liga, a nie B klasa.
Nawet gdyby była B klasa, to i tak długu przecież nikt by nie
spłacił.
Chyba trochę oleju w głowie masz, więc boli Cię najbardziej sam
fakt gry Radomiaka w 4 lidze jako nowego podmiotu bez długów.
Kibice Radomiaka nie ponoszą też odpowiedzialności za 3 milionowy
dług o którym tak teraz zacietrzewiony piszesz, a osoby, które
wtedy zarządzały Radomiakiem są znane z imienia i nazwiska Urzędowi
Skarbowemi i ZUS-owi. To sprawa teraz tych urzędów, Ty też możesz
się w to zaangażować.
Nie naszą jest winą również, że Urząd Skarbowy, po zmianie
przepisów w czerwcu 2007 roku nie może podpisywać jakichkolwiek
ugód lub porozumień z podmiotami, jak stare stowarzyszenie
Radomiak, bo jest uznawany w świetle tych przepisów za podmiot tzw.
zagrożony.
Na tę bezduszność przepisów i ich nielogiczność nikt nie ma w
Polsce wpływu, bo Urząd Skarbowy stosuje je wprost, nie ma innych,
dozwolonych do stosowania w praktyce interpretacji.
Udaj się zatem do Pierwszego Urzędu Skarnoego w Radomiu, który
obsługuje stowarzyszenie Radomiak i zapytaj się o ewentualną
możliwość podpisania ugody z tzw. zagrożonym podmiotem i podaj
przykład Radomiaka dlaczego tak się stało i czy nie mogło potoczyć
się to inaczej.
Ścieżka "Pierwszy Urząd Skarbowy w Radomiu- stowarzyszenie
Radomiak" jest lepiej wydeptana niż droga niejednego kibica Broni
idącego na jego mecz przy Narutowicza 9. Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Pierwszy Urząd Skarbowy ułatwi życie petentom
Pierwszy Urząd Skarbowy ułatwi życie petentom
w III Urzedzie na rejtana jest tak samo Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: TESCO - czy warto?
"Rodzaj dokumentu postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura I USB XVI/415/1/05
Data 2005.05.04
Autor Pierwszy Urzad Skarbowy Lódz-Baluty
Temat Podatek dochodowy od osób fizycznych Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: PIT36 / PIT37 (przych. z tyt. zakazu konkurencji)
interpretacja2
Rodzaj dokumentu postanowienie w sprawie interpretacji prawa
podatkowego
Sygnatura PD-2-415/288/06
Data 2007.01.18
Autor Pierwszy Urząd Skarbowy w Poznaniu
Temat Podatek dochodowy od osób fizycznych Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: rozliczenie a rodzina zastepcza
intepretacja 5
Rodzaj dokumentu postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura PD III/415-32/05
Data 2005.04.27
Autor Pierwszy Urząd Skarbowy w Katowicach
Temat Podatek dochodowy od osób fizycznych Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: rozliczenie a rodzina zastepcza
interpretacja 7
Rodzaj dokumentu postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura PD III/415-32/05
Data 2005.04.27
Autor Pierwszy Urząd Skarbowy w Katowicach
Temat Podatek dochodowy od osób fizycznych Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: rozliczenie a rodzina zastepcza
interpretacja 8
Rodzaj dokumentu postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura IUSIPD1/415/27/05
Data 2005.04.28
Autor Pierwszy Urząd Skarbowy w Gliwicach
Temat Podatek dochodowy od osób fizycznych Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Szukam Gazety Praca z Wyborczej z 30 czerwca
Naczelnik
poszukuje kandydatów na stanowisko
od referent do inspektora
na Stanowisku obsługi i monitoringu korespondencji KK
liczba lub wymiar etatu: 1
miejsce wykonywania pracy: Szczecin
Główne obowiązki:
– przyjmowanie i wysyłanie korespondencji,
– nadzór nad obiegiem dokumentów,
– kontrolowanie terminów załatwiania spraw,
– przyjmowanie ustnych skarg i wniosków do protokołów
Wykształcenie: średnie
Wymagania konieczne:
– znajomość ustawy o służbie cywilnej,
– podstawowa znajomość Ordynacji podatkowej,
– bardzo dobra umiejętność obsługi komputera,
– umiejętność pracy w zespole,
– rzetelność, komunikatywność,dokładność i odpowiedzialność
Wymagania pożądane:
- znajomość języka obcego,
- obsługa programów POLTAX i Biblioteka Akt
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
– kopia pierwszych trzech stron dowodu osobistego lub oświadczenie o posiadaniu
obywatelstwa polskiego,
– kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
– oświadczenia kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności
za przestępstwo popełnione umyślnie,
– oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo skarbowe popełnione
umyślnie,
– oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do
celów rekrutacji,
– życiorys i list motywacyjny,
Dokumenty należy przesłać lub złożyć w terminie do : 7- 07-2007 r.
pod adresem:
Pierwszy Urząd Skarbowy w Szczecinie
ul. M. Drzymały 5
70 – 217 Szczecin
Inne informacje:
Umowa na czas określony.
Mile widziane osoby z lekkim stopniem niepełnosprawnośc Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Faktury sprzed rejestracji można rozliczać
Ciekawa wykladnia izby skarbowej na temat mozliwosci odlczenia VAT z faktury
przed rejestracja jako platnik VAT:
za Rzeczpospolita:
"Przedsiębiorca ma prawo odliczyć VAT wynikający z faktur otrzymanych przed
zarejestrowaniem się jako podatnik VAT czynny.
Potwierdziła to Izba Skarbowa w Białymstoku w decyzji z 19 grudnia 2006 r.
(nr PPII/4430-681/RL/06), zmieniającej wcześniejszą, niekorzystną dla
podatnika interpretację urzędu skarbowego.
Podatnik prowadzi działalność gospodarczą polegającą na wynajmie lokali
użytkowych znajdujących się w budynku, którego jest współwłaścicielem. Jest
to działalność opodatkowana VAT. Przedsiębiorca złożył więc 11 stycznia 2006
r. zgłoszenie rejestracyjne VAT-R, rezygnując ze zwolnienia podmiotowego.
Wybrał kwartalny sposób rozliczeń. Wcześniej, w latach 2004 - 2005, ponosił
wydatki związane m.in. z adaptacją i wykończeniem budynku oraz licznych
lokali użytkowych. Podatek naliczony wynikający z tych faktur wykazał w
deklaracji VAT-7 złożonej za I kwartał 2006 r. Jednocześnie zwrócił się do
urzędu skarbowego z pytaniem, czy VAT wynikający z faktur otrzymanych przed
złożeniem zgłoszenia VAT-R został prawidłowo odliczony.
Pierwszy Urząd Skarbowy w Białymstoku w postanowieniu z 28 września 2006 r.
(nr RO-XV/443/VAT-347/452/BDŚ/06) uznał deklarację za błędną. Stwierdził, że
podatek wynikający z faktur dokumentującychwydatki sprzed rejestracji na
potrzeby VAT nie pomniejsza podatku należnego. Przedsiębiorca nie zgodził
się z tym twierdzeniem i złożył zażalenie do izby skarbowej.
Ta uznała, że rozliczenie podatnika było prawidłowe. Wskazała, że w tym
wypadku podstawowe znaczenie ma art. 86 ustawy o VAT. Wmyśl ust.1 tego
przepisu podatnik ma prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku
naliczonego w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do
wykonywania czynności opodatkowanych. Prawo to wynika z samej konstrukcji
VAT i zapewnia jego neutralność. Zasada potrącalności podatku naliczonego
powinna więc być pojmowana jak najszerzej, a wszelkie jej ograniczenia mogą
wynikać jedynie z wyraźnych przepisów ustawy. Artykuł 88 ust.4 ustawy o
VAT -na który powoływał się urząd skarbowy -jedynie dookreśla status
podatnika, umożliwiający realizowanie prawa do odliczenia. Stanowi on, że
obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku nie stosuje się do
przedsiębiorców, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni. Nie
wynika jednak z niego, aby do nabycia uprawnienia do obniżenia kwoty podatku
należnego o kwotę podatku naliczonego konieczne było posiadanie tego statusu
w momencie otrzymania faktury. Jest on wymagany dopiero do realizacji prawa
do odliczenia VAT."
Temat: Faktury sprzed rejestracji można rozliczać
Ciekawa wykladnia izby skarbowej na temat mozliwosci odlczenia VAT z
faktury przed rejestracja jako platnik VAT:
za Rzeczpospolita:
"Przedsiębiorca ma prawo odliczyć VAT wynikający z faktur otrzymanych
przed zarejestrowaniem się jako podatnik VAT czynny.
Potwierdziła to Izba Skarbowa w Białymstoku w decyzji z 19 grudnia 2006 r.
(nr PPII/4430-681/RL/06), zmieniającej wcześniejszą, niekorzystną dla
podatnika interpretację urzędu skarbowego.
Podatnik prowadzi działalność gospodarczą polegającą na wynajmie lokali
użytkowych znajdujących się w budynku, którego jest współwłaścicielem.
Jest to działalność opodatkowana VAT. Przedsiębiorca złożył więc 11
stycznia 2006 r. zgłoszenie rejestracyjne VAT-R, rezygnując ze zwolnienia
podmiotowego. Wybrał kwartalny sposób rozliczeń. Wcześniej, w latach
2004 - 2005, ponosił wydatki związane m.in. z adaptacją i wykończeniem
budynku oraz licznych lokali użytkowych. Podatek naliczony wynikający z
tych faktur wykazał w deklaracji VAT-7 złożonej za I kwartał 2006 r.
Jednocześnie zwrócił się do urzędu skarbowego z pytaniem, czy VAT
wynikający z faktur otrzymanych przed złożeniem zgłoszenia VAT-R został
prawidłowo odliczony.
Pierwszy Urząd Skarbowy w Białymstoku w postanowieniu z 28 września 2006
r. (nr RO-XV/443/VAT-347/452/BDŚ/06) uznał deklarację za błędną.
Stwierdził, że podatek wynikający z faktur dokumentującychwydatki sprzed
rejestracji na potrzeby VAT nie pomniejsza podatku należnego.
Przedsiębiorca nie zgodził się z tym twierdzeniem i złożył zażalenie do
izby skarbowej.
Ta uznała, że rozliczenie podatnika było prawidłowe. Wskazała, że w tym
wypadku podstawowe znaczenie ma art. 86 ustawy o VAT. Wmyśl ust.1 tego
przepisu podatnik ma prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku
naliczonego w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do
wykonywania czynności opodatkowanych. Prawo to wynika z samej konstrukcji
VAT i zapewnia jego neutralność. Zasada potrącalności podatku naliczonego
powinna więc być pojmowana jak najszerzej, a wszelkie jej ograniczenia
mogą wynikać jedynie z wyraźnych przepisów ustawy. Artykuł 88 ust.4 ustawy
o VAT -na który powoływał się urząd skarbowy -jedynie dookreśla status
podatnika, umożliwiający realizowanie prawa do odliczenia. Stanowi on, że
obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku nie stosuje się do
przedsiębiorców, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.
Nie wynika jednak z niego, aby do nabycia uprawnienia do obniżenia kwoty
podatku należnego o kwotę podatku naliczonego konieczne było posiadanie
tego statusu w momencie otrzymania faktury. Jest on wymagany dopiero do
realizacji prawa do odliczenia VAT."
Hmm
Mój urząd skarbowy twierdził tak już rawie rok temu, ale oni dlatego że:
1. Polskie przepisy nie zezwalaja na odlicznie VAT sprzed rejestracji.
2. Prawo unijne zezwala
3 w zwiazku z tym interpretacja jest taka, żeby tego temtu podczas kontroli
"nie dotykać" (kilka przegranych procesów)
:) Co kraj to obyczaj
Arek
Temat: CIT-8 dla wspólnot mieszkaniowych
serafin666 napisał:
> żadne zaliczki wpłacane przez członków wspólnot mieszkaniowych nie są
> przychodami w rozumieniu przepisów podatkowych ; sprawę tę już dawno wyjaśnił
> minister finansów ( pismo ministra finansów z dnia 30.06.1997 , znak: PO 3-IP-
> 722-429/97 , podpisane z upoważnienia MF przez podsekretarza stanu Waldemara
> Manugiewicza /ówczesnego szefa aparatu skarbowego/ ) ; to jest poważna dosyć
> sprawa ; dodam tylko, iż ostatnio dyrektor łódzkiej izby skarbowej cytowane
> przeze mnie stanowisko MF powtórzył w piśmie z dnia 25.02.04 ,
> sygnatura : PB/II-1/423-5/04/MD ; posiadam oba te pisma , ale nie mam
skanera ;
> sądzę , że nikt watpliwości już nie będzie miał
Ja mam w dalszym ciagu, Znalazlem takie oto wyjasnienie US w Lodzi, szczegolnie
interesujace jest kilka ostatnich linijek niniejszego pisma (po lektorze tego
pisma znowu pojawiaja sie watpliwosci ,co jest przychodem i kosztem!?):
Data odpowiedzi: 25.09.2003
Rodzaj podatku: CIT
Urząd odpowiadający: Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty
Nr pisma: I USB II/ 423/11 / 03
Temat: Obciążenie funduszu remontowego wydatkami poniesionymi na uporządkowanie
terenów zielonych należących do wspólnoty mieszkaniowej.
Pytanie Podatnika:
Czy wykonanie prac mających na celu wymiany starych nasadzeń na nowe można
zaliczyć do remontów, jakie właściciele wykonują w nieruchomości i czy koszty z
tym związane można zaliczyć w koszty funduszu remontowego. Zdaniem podatnika
zagospodarowanie terenów zielonych powinno być finansowane z utworzonego
funduszu remontowego.
Odpowiedź Urzędu:
Prawa i obowiązki właścicieli lokali w domach mieszkalnych normuje ustawa z
dnia 24.06.1994r. o własności lokali (Dz.U. z 2000r. Nr 80, poz.903 z
póżn.zm.). Zgodnie z art. 13 ust.1 w/ w ustawy właściciele ponoszą wydatki m.
in. na utrzymanie swoich lokali oraz uczestniczą w kosztach zarządu związanych
z utrzymaniem nieruchomości wspólnej. Koszty zarządu nieruchomości wspólnej
obejmują w myśl art.14 pkt 1 ustawy o własności lokali, m.in. wydatki na
remonty i bieżącą konserwację. Właściciele są zobowiązani do uiszczania
zaliczek na pokrycie kosztów zarządu . Ich wysokość określa uchwała
właścicieli. Z wpłat dokonywanych przez właścicieli lokali na rachunek bankowy,
którym dysponuje wspólnota mieszkaniowa , część środków pieniężnych
wyodrębnionych na funduszu remontowym przeznaczona jest wyłącznie na
finansowanie remontów nieruchomości wspólnej.
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16.08.1999r.
w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych (Dz.U. Nr 74,
poz.836) zawiera znaczenie określeń dot. remontu i konserwacji, i tak
- w § 3 pkt 2 – naprawa główna – remont polegający na wymianie co najmniej
jednego elementu budynku,
- w § 3 pkt 3 - naprawa bieżąca – okresowy remont elementów budynku , który ma
na celu
zapobieganie skutkom zużycia tych elementów i utrzymanie budynku we właściwym
stanie technicznym,
- w § 3 pkt 4 - konserwacja - wykonanie robót mających na celu utrzymanie
sprawności technicznej elementów budynku.
Definicję remontu regulują również przepisy Prawa budowlanego (ustawa z
07.07.1994 r.- Dz.U. z 2000r. Nr 106, poz.1126 ze zm.). Remontem w rozumieniu
przepisów art.3 ust.1 pkt 8 Prawa budowlanego jest wykonanie w istniejącym
obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu
pierwotnego, a nie stanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się
stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.
A zatem uporządkowanie terenów zielonych Wspólnoty Mieszkaniowej nie może być
finansowane z funduszu remontowego bowiem fundusz ten tworzony jest na
określony cel tj. remont, konserwację budynku..
Zgodnie z przepisami art.12 ust 1 pkt 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku
dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.)
przychodami wspólnoty mieszkaniowej są wnoszone przez właścicieli lokali opłaty
na pokrycie kosztów zarządu (w tym wpłaty na fundusz remontowy). Natomiast
przepisy art.15 ust.1 wyżej cytowanej ustawy uznają za koszt uzyskania
przychodu wydatki związane z kosztami zarządu nieruchomością wspólną (w tym
wydatki z funduszu remontowego ).
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Zmiany w CIT
Znalazlem takie oto wyjasnienie US w Lodzi, szczegolnie interesujace jest kilka
ostatnich linijek niniejszego pisma (po lektorze tego pisma znowu pojawiaja sie
watpliwosci ,co jest przychodem i kosztem!?):
Data odpowiedzi: 25.09.2003
Rodzaj podatku: CIT
Urząd odpowiadający: Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty
Nr pisma: I USB II/ 423/11 / 03
Temat: Obciążenie funduszu remontowego wydatkami poniesionymi na uporządkowanie
terenów zielonych należących do wspólnoty mieszkaniowej.
Pytanie Podatnika:
Czy wykonanie prac mających na celu wymiany starych nasadzeń na nowe można
zaliczyć do remontów, jakie właściciele wykonują w nieruchomości i czy koszty z
tym związane można zaliczyć w koszty funduszu remontowego. Zdaniem podatnika
zagospodarowanie terenów zielonych powinno być finansowane z utworzonego
funduszu remontowego.
Odpowiedź Urzędu:
Prawa i obowiązki właścicieli lokali w domach mieszkalnych normuje ustawa z
dnia 24.06.1994r. o własności lokali (Dz.U. z 2000r. Nr 80, poz.903 z
póżn.zm.). Zgodnie z art. 13 ust.1 w/ w ustawy właściciele ponoszą wydatki m.
in. na utrzymanie swoich lokali oraz uczestniczą w kosztach zarządu związanych
z utrzymaniem nieruchomości wspólnej. Koszty zarządu nieruchomości wspólnej
obejmują w myśl art.14 pkt 1 ustawy o własności lokali, m.in. wydatki na
remonty i bieżącą konserwację. Właściciele są zobowiązani do uiszczania
zaliczek na pokrycie kosztów zarządu . Ich wysokość określa uchwała
właścicieli. Z wpłat dokonywanych przez właścicieli lokali na rachunek bankowy,
którym dysponuje wspólnota mieszkaniowa , część środków pieniężnych
wyodrębnionych na funduszu remontowym przeznaczona jest wyłącznie na
finansowanie remontów nieruchomości wspólnej.
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16.08.1999r.
w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych (Dz.U. Nr 74,
poz.836) zawiera znaczenie określeń dot. remontu i konserwacji, i tak
- w § 3 pkt 2 – naprawa główna – remont polegający na wymianie co najmniej
jednego elementu budynku,
- w § 3 pkt 3 - naprawa bieżąca – okresowy remont elementów budynku , który ma
na celu
zapobieganie skutkom zużycia tych elementów i utrzymanie budynku we właściwym
stanie technicznym,
- w § 3 pkt 4 - konserwacja - wykonanie robót mających na celu utrzymanie
sprawności technicznej elementów budynku.
Definicję remontu regulują również przepisy Prawa budowlanego (ustawa z
07.07.1994 r.- Dz.U. z 2000r. Nr 106, poz.1126 ze zm.). Remontem w rozumieniu
przepisów art.3 ust.1 pkt 8 Prawa budowlanego jest wykonanie w istniejącym
obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu
pierwotnego, a nie stanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się
stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.
A zatem uporządkowanie terenów zielonych Wspólnoty Mieszkaniowej nie może być
finansowane z funduszu remontowego bowiem fundusz ten tworzony jest na
określony cel tj. remont, konserwację budynku..
Zgodnie z przepisami art.12 ust 1 pkt 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku
dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.)
przychodami wspólnoty mieszkaniowej są wnoszone przez właścicieli lokali opłaty
na pokrycie kosztów zarządu (w tym wpłaty na fundusz remontowy). Natomiast
przepisy art.15 ust.1 wyżej cytowanej ustawy uznają za koszt uzyskania
przychodu wydatki związane z kosztami zarządu nieruchomością wspólną (w tym
wydatki z funduszu remontowego ).
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Plac zabaw z funduszu remontowego
Data odpowiedzi: 25.09.2003
Rodzaj podatku: CIT
Urząd odpowiadający: Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź-Bałuty
Nr pisma: I USB II/ 423/11 / 03
Temat: Obciążenie funduszu remontowego wydatkami poniesionymi na
uporządkowanie terenów zielonych należących do wspólnoty mieszkaniowej.
Pytanie Podatnika:
Czy wykonanie prac mających na celu wymiany starych nasadzeń na nowe można
zaliczyć do remontów, jakie właściciele wykonują w nieruchomości i czy koszty z
tym związane można zaliczyć w koszty funduszu remontowego. Zdaniem podatnika
zagospodarowanie terenów zielonych powinno być finansowane z utworzonego
funduszu remontowego.
Odpowiedź Urzędu:
Prawa i obowiązki właścicieli lokali w domach mieszkalnych normuje ustawa z
dnia 24.06.1994r. o własności lokali (Dz.U. z 2000r. Nr 80, poz.903 z
póżn.zm.). Zgodnie z art. 13 ust.1 w/ w ustawy właściciele ponoszą wydatki m.
in. na utrzymanie swoich lokali oraz uczestniczą w kosztach zarządu związanych
z utrzymaniem nieruchomości wspólnej. Koszty zarządu nieruchomości wspólnej
obejmują w myśl art.14 pkt 1 ustawy o własności lokali, m.in. wydatki na
remonty i bieżącą konserwację. Właściciele są zobowiązani do uiszczania
zaliczek na pokrycie kosztów zarządu . Ich wysokość określa uchwała
właścicieli. Z wpłat dokonywanych przez właścicieli lokali na rachunek bankowy,
którym dysponuje wspólnota mieszkaniowa , część środków pieniężnych
wyodrębnionych na funduszu remontowym przeznaczona jest wyłącznie na
finansowanie remontów nieruchomości wspólnej.
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16.08.1999r.
w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych (Dz.U. Nr 74,
poz.836) zawiera znaczenie określeń dot. remontu i konserwacji, i tak
- w § 3 pkt 2 – naprawa główna – remont polegający na wymianie co najmniej
jednego elementu budynku,
- w § 3 pkt 3 - naprawa bieżąca – okresowy remont elementów budynku , który ma
na celu zapobieganie skutkom zużycia tych elementów i utrzymanie budynku we
właściwym stanie technicznym,
- w § 3 pkt 4 - konserwacja - wykonanie robót mających na celu utrzymanie
sprawności technicznej elementów budynku.
Definicję remontu regulują również przepisy Prawa budowlanego (ustawa z
07.07.1994 r.- Dz.U. z 2000r. Nr 106, poz.1126 ze zm.). Remontem w rozumieniu
przepisów art.3 ust.1 pkt 8 Prawa budowlanego jest wykonanie w istniejącym
obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu
pierwotnego, a nie stanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się
stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.
A zatem uporządkowanie terenów zielonych Wspólnoty Mieszkaniowej nie może być
finansowane z funduszu remontowego bowiem fundusz ten tworzony jest na
określony cel tj. remont, konserwację budynku..
Zgodnie z przepisami art.12 ust 1 pkt 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku
dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.)
przychodami wspólnoty mieszkaniowej są wnoszone przez właścicieli lokali opłaty
na pokrycie kosztów zarządu (w tym wpłaty na fundusz remontowy). Natomiast
przepisy art.15 ust.1 wyżej cytowanej ustawy uznają za koszt uzyskania
przychodu wydatki związane z kosztami zarządu nieruchomością wspólną (w tym
wydatki z funduszu remontowego ).
Myślę, że to wszystko na ten temat.
Pozdrawiam. Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Poradnik: PIT-ujemy, aż miło
Poradnik: PIT-ujemy, aż miło
Panie Piotrze, pisze Pan, że aby małżonkowie mogli rozliczać się
wspólnie musieli przez cały rok mieć wspólnotę majątkową. Kiedy
wcześniej próbowałam zbadać temat natknęłam się na taki artykuł:
Musi być wspólność majątkowa w dacie złożenia zeznania
czwartek, 17 marzec 2005, 11:51
źródło: Przegląd prasy Taxonline.pl
Małżonkowie, którzy chcą wspólnie rozliczyć swoje dochody, nie muszą
być objęci małżeńską wspólnotą majątkową przez cały rok podatkowy,
ale w dacie składania wniosku muszą posiadać wspólność majątkową.
Artykuł pochodzi z "Podatkowego przeglądu prasy" przygotowanego
przez PricewaterhouseCoopers
Gazeta Prawna
Małżonkowie, którzy chcą wspólnie rozliczyć swoje dochody, nie muszą
być objęci małżeńską wspólnotą majątkową przez cały rok podatkowy,
ale w dacie składania wniosku muszą posiadać wspólność majątkową.
Interpretacje urzędów skarbowych oraz stanowiska ekspertów
podatkowych nie wskazują na rozbieżne rozumienie przez urzędy
skarbowe art. 6 ust. 2 ustawy o PIT.
Włączając się do rozważań prowadzonych w artykule pt. "Czy konieczny
rok wspólności" ("GP" z 9 lutego 2005) na temat wspólnego
rozliczenia małżonków należy zauważyć, że zaprezentowane przez
autora fragmenty interpretacji urzędów skarbowych oraz stanowiska
ekspertów podatkowych (poza opinią Dariusza M. Malinowskiego), wbrew
temu, co sugeruje autor, nie wskazują na rozbieżne rozumienie przez
urzędy skarbowe art. 6 ust. 2 ustawy o PIT.
Na podstawie tego przepisu, małżonkowie podlegający obowiązkowi
podatkowemu (...) między którymi istnieje wspólność majątkowa,
pozostający w związku małżeńskim przez cały rok podatkowy, mogą być
(...) na wniosek wyrażony we wspólnym zeznaniu rocznym opodatkowani
łącznie (...). Przepis ten odnosi się wprost do samej czynności
złożenia zeznania podatkowego i wymaga istnienia wspólności
majątkowej między małżonkami na dzień, w którym wyrazili oni we
wniosku wolę wspólnego rozliczenia.
Z trzech przytoczonych przez autora opinii, dwie wskazują na to, że
warunek istnienia wspólności majątkowej jest związany z czynnością
dokonania rozliczenia. Zdaniem Anny Wyrzykowskiej ustawowy okres
roku podatkowego nie odnosi się do okresu istnienia wspólności
majątkowej, zaś Grzegorz Maślanko, posługując się wykładnią
językową, stwierdza, że "(...) wymóg pozostawania we wspólności
majątkowej odnosi się jedynie do momentu składania wniosku o wspólne
rozliczenie, wyrażonego w zeznaniu rocznym".(...)
W piśmie Urzędu Skarbowego w Dąbrowie Górniczej odmówiono podatnikom
prawa do wspólnego rozliczenia za rok 2003, ponieważ od dnia 22 maja
2002 r. pozostawali w rozdzielności majątkowej. Z tak opisanej przez
autora sytuacji wynika, że rozdzielność istniała także w czasie, w
którym małżonkowie chcieli dokonać rozliczenia za rok 2003, a więc w
roku 2004. Stąd negatywne stanowisko organu podatkowego.
Pismo wydane przez Pierwszy Urząd Skarbowy w Bielsku-Białej dotyczy
uznania prawa do wspólnego rozliczenia za rok 2003 małżonków,
których związek trwał przez cały rok podatkowy, zaś rozdzielność
majątkowa została zniesiona we wrześniu 2003 r. Urząd skarbowy
wskazał, że warunek czasowy wynikający z art. 6 ust. 2 ustawy o PIT
odnosi się do pozostawania w związku małżeńskim, zaś konkluzja
dalszej części stanowiska urzędu oznacza, że zniesienie
rozdzielności majątkowej między małżonkami usunęło przeszkodę do
wspólnego rozliczenia.
Z kolei Urząd Skarbowy w Kole stwierdził, że "małżonkowie, którzy
chcą wspólnie rozliczyć swoje dochody, nie muszą być objęci
małżeńską wspólnotą majątkową przez cały rok podatkowy, ale w dacie
składania ww. wniosku muszą posiadać wspólność majątkową".(...)
Autor jest Kierownikiem Referatu w Urzędzie Skarbowym w Gnieźnie
Sławomir Jakubowski
Gazeta Prawna
Czy to już jest nieaktualne? Czy może sprawa została rozstrzygnięta
ostatecznie? Czekam na Pańską opinię. Pozdrawiam! Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Telefon komórkowy dla członka zarządu
Jedną mamy Polskę i jedno Prawo
Przykład na niespójność prawa:
1/. Wydatki związane z zasobami mieszkaniowymi poniesione przez członków Zarządu nie są opodatkowane
Interpretacje podatkowe 18.05.2007.
Sygnatura OG/005/146A/PD I/423-4/2006
Data 2006.10.12 Pierwszy Urząd Skarbowy w Kielcach
Pytanie podatnika
Czy wypłacane członkom zarządu wspólnoty zwroty poniesionych kosztów za rozmowy telefoniczne, bilety komunikacji miejskiej stanowią dochód wolny od podatku zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 14 ustawy z dnia 15.02.1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tj. Dz. U. Nr 54 z 2000 r., poz. 654 ze zm.) ?
Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Kielcach działając na podstawie art. 216, art. 14 a § 1 oraz § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. Nr 8 z 2005 r., poz. 60 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku Wspólnoty Mieszkaniowej bez znaku z dnia 14.07.2006 r., uzupełnionego pismem bez znaku z dnia 13.09.2006 r. o interpretację w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych w sprawie zaliczenia do dochodów wolnych od podatku wypłaconych członkom zarządu wspólnoty kosztów rozmów telefonicznych i biletów komunikacji miejskiej stwierdza, iż przedstawione we wniosku stanowisko jest prawidłowe.
Uchwałą właścicieli nieruchomości członkowie Wspólnoty Mieszkaniowej wyrazili zgodę na zwrot zarządowi wspólnoty kosztów związanych z pełnieniem funkcji społecznych z opłat bieżących. Członkom zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej zwracane są koszty rozmów telefonicznych z prywatnych telefonów i przejazdów środkami komunikacji miejskiej związane z bieżącą działalnością Wspólnoty.
Zdaniem Strony zwrot wydatków poniesionych przez członków zarządu Wspólnoty nie zalicza się do kosztów uzyskania przychodów, stanowią one natomiast dochody wolne od podatku, jako wydatki związane z utrzymaniem zasobów mieszkaniowych.
Zgodnie z przepisem zawartym w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tj. Dz. U. Nr 54 z 2000 r., poz. 654 ze zm.) kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1 w/w. ustawy.
Aby poniesione wydatki mogły być uznane za koszty uzyskania przychodów muszą być poniesione w celu ich uzyskania i muszą mieć bezpośredni związek z prowadzoną działalnością.
W przypadku podmiotu korzystającego ze zwolnienia od podatku zgodnie z art. 17 ust 1 cytowanej ustawy, a takim jest wspólnota mieszkaniowa, wszelkie wydatki powinny być analizowane pod kątem możliwości ich zaliczenia do wydatków przeznaczonych na działalność statutową.
Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 m ustawy o podatku dochodowym osób prawnych wolne od podatku są dochody wspólnot mieszkaniowych utworzonych zgodnie z odrębnymi przepisami - w części przeznaczonej na cele związane z utrzymaniem zasobów mieszkaniowych oraz wydatkowanej na rzecz członków wspólnoty.
W związku z powyższym równowartość wydatków przeznaczonych na zwrot poniesionych przez członków wspólnoty wydatków na rozmowy telefoniczne i bilety komunikacji miejskiej jako przeznaczonych na cele związane z utrzymaniem zasobów mieszkaniowych stanowi dochód wolny od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.
2/. Zwrot wydatków jest opodatkowany
Ostatnia aktualizacja: 2007-04-12
Autor: Łukasz Zalewski
Źródło: Gazeta Prawna
Członkom zarządu wspólnoty mieszkaniowej nie przysługuje zwolnienie podatkowe takie jak dla diet lub zwrotu kosztów.
Podatniczka została powołana do zarządu wspólnoty mieszkaniowej i sprawowała tę funkcję nieodpłatnie. Ponosiła jednak koszty związane z tą funkcją. Wspólnota przyjęła uchwałę o zwrocie tych kosztów w wysokości 900 zł. Podatniczka zwróciła się z pytaniem do naczelnika urzędu skarbowego, czy jako członek zarządu wspólnoty mieszkaniowej musi od zwróconych wydatków odprowadzić PIT. Jej zdaniem, powinna być zwolniona z podatku.
Ze stanowiskiem tym nie zgodził się naczelnik urzędu skarbowego, który powołał się na art. 9 ust. 1 ustawy o PIT i uznał, że podatniczka powinna odprowadzić podatek od przychodu.
Powołał się też na wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 25 listopada 1997 r. W tej sprawie wypowiedział się również dyrektor izby skarbowej. Powołał się na art. 21 ust. 1 pkt 17 ustawy o PIT i uzasadnił, że osobami wykonującymi czynności związane z pełnieniem obowiązków społecznych i obywatelskich są m.in. posłowie, senatorowie, sędziowie trybunału i inni.
Do tej grupy nie można zaliczyć członków zarządu wspólnot mieszkaniowych, a zatem nie mogą być oni zwolnieni z zapłaty podatku.
Wypłacane kwoty należy traktować jako przychody z innych źródeł, zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o PIT.
Sprawa trafiła do WSA, który oddalił skargę. Stwierdził, że kryteria rozumienia pojęć takich jak koszty lub dieta muszą mieć charakter pojęć ustawowych. Nie wystarczy więc nazwanie dietą lub kosztami wydatków przez zleceniobiorcę lub zleceniodawcę.
Ten warunek nie został spełniony w rozpatrywanej sprawie. W art. 28 ustawy nie ma więc mowy o możliwości uzyskania diety lub zwrotu kosztów. Przyczyny te powodują, że nie może mieć tu zastosowania art. 21 ust. 1 pkt 17 ustawy o PIT. Wyrok jest nieprawomocny.
Sygn. akt III SA/Wa 3536/06 Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Stawka podatku vat - wypoczynek dzieci
Stawka podatku vat - wypoczynek dzieci
Zamawiający ogłasza przetarg nieograniczony na zorganizowanie
kolonii letnich dla dzieci i młodzieży. Na podstawie art. 35 ust. 1
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U.
z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) zamawiający jest
zobowiązany dokonać ustalenia wartości zamówienia nie wcześniej niż
3 miesiące przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie
zamówienia. Zgodnie z art. 32 ust. 1 ww. ustawy podstawą ustalenia
wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenia
wykonawcy, bez podatku od towarów i usług (a więc kwota netto).
Zgodnie z definicją wykonawcy zawartą w ww. ustawie do przetargu
mogą przystąpić osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w
zakresie organizacji wypoczynku, osoby prawne (m. in. spółki z o.o. –
biura podróży, stowarzyszenia – organizacje pożytku publicznego)
oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.
W literaturze można spotkać się z interpretacjami instytucji
skarbowych, które są ze sobą sprzeczne. Poniżej przedstawiam tekst
będący odzwierciedleniem powyższej tezy.
Wysokość VAT zależy od formy organizacji wypoczynku
Biura podróży mają wątpliwości, co do wysokości stawki VAT przy
usłudze organizowania wypoczynku dla dzieci i młodzieży. Niepewność
jest tym większa, że organy podatkowe nie są zgodne w kwestii
opodatkowania kolonii.
"Organizowanie wypoczynku dla dzieci i młodzieży w formie kolonii,
obozów czy zimowisk to usługi sklasyfikowane w PKWiU 55.23.11.00.00,
czyli świadczone przez obozowiska dla dzieci. W związku z tym
dotyczy ich 7-proc. stawka podatku na podstawie art. 41 ust. 2
ustawy o VAT w związku z poz. 140 załącznika nr 3 do tej ustawy
(odwołującego się do PKWiU 55.23.11.00.00). Stwierdził tak w
interpretacji z 15 czerwca 2005 r. Urząd Skarbowy w Olsztynie (US-
IV/II/443-35/05). Niektóre organy podatkowe twierdzą również, że w
przypadku świadczenia usług polegających na organizowaniu kolonii,
obozów młodzieżowych, zimowisk dla dzieci i młodzieży
sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 55.23.11-00.00 podatnik ma prawo
do zastosowania preferencyjnej stawki podatku w wysokości 7 proc.,
bez względu na to, jaką stawką opodatkowane są poszczególne towary i
usługi składające się na ich zorganizowanie (np. Drugi Urząd
Skarbowy w Rzeszowie w interpretacji z 19 lutego 2007 r., II US II
443/4/2007, oraz Pierwszy Urząd Skarbowy w Gdyni w interpretacji z
10 czerwca 2005 r., XII-2/443-112/TZ-38/05/SL)" - czytamy
w "Rzeczpospolitej".
"Utożsamianie usług polegających na organizowaniu wypoczynku dla
dzieci i młodzieży w formie kolonii, obozów, zimowisk z usługami
sklasyfikowanymi jako PKWiU 55.23.11.00.00, czyli świadczonymi przez
obozowiska dla dzieci, jest kwestionowane zarówno przez organy
podatkowe (np. interpretacje Pierwszego Urzędu Skarbowego Łódź-Górna
z 24 czerwca 2005 r., III/443-28/05/IG, oraz Izby Skarbowej w
Warszawie z 3 lutego 2006 r., VO/006/14/110/05/EK), jak i w
orzecznictwie sądowym (np. w wyroku WSA w Warszawie z 16 marca 2007
r., III SA/Wa 211/07). I z powołanych interpretacji organów
podatkowych, i z orzecznictwa wynika, że opodatkowaniu 7-proc.
stawką VAT podlegają wyłącznie usługi świadczone przez obiekty
noclegowe turystyki i inne miejsca krótkotrwałego zakwaterowania" -
pisze "Rzeczpospolita".
W przypadku organizowania kolonii, obozów, zimowisk zastosowanie ma
art. 119 ustawy o VAT. Zatem usługa ta będzie objęta szczególną
procedurą opodatkowania marży i opodatkowana w całości stawką VAT 22
proc. Potwierdza to orzecznictwo, m.in. wspomniany wyrok WSA w
Warszawie z 16 marca 2007 r., a także interpretacje podatkowe, np.
Urzędu Skarbowego w Tarnobrzegu z 28 kwietnia 2006 r. (U.S.V-
443/4/06).
Biorąc po uwagę powyższe zwracam się z uprzejmą prośbą o zajęcie
stanowiska w przedmiotowej sprawie, tj. wskazanie nam właściwej
stawki podatku VAT przy szacowaniu wartości zamówienia publicznego
na zorganizowanie kolonii dla dzieci i młodzieży, oraz udzielenie
odpowiedzi na pytanie, jaką stawkę podatku VAT powinni uwzględnić w
ofertach wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia
publicznego (czy jest ona jednakowa dla wszystkich wykonawców bez
względu na ich formę organizacyjno-prawną oraz bez względu na to,
jaką stawką są opodatkowane poszczególne towary i usługi składające
się na zorganizowanie kolonii, czy może jest ona różna dla
poszczególnych wykonawców - jeżeli tak, to jaka to powinna być
stawka i od czego to zróżnicowanie jest uzależnione). Pytanie o tyle
istotne, ponieważ żądaliśmy, aby w formularzu ofertowym wykonawcy
przedstawili tylko cenę brutto. Problem pojawia się w momencie
przekazania ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, czy w momencie
przekazania rocznego sprawozdania do UZP, gdyż trzeba tam podawać
kwoty netto. Zaznaczę tylko, iż zamawiający dopuścił możliwość
składania ofert częściowych. Mieliśmy kilu wykonawców, z których
każdy tak na dobrą sprawę może podlegać pod inną stawkę podatku vat
(a np. organizacje pożytku publicznego są w tym przypadku w ogóle
zwolnione z VAT-u)!
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu