Widzisz odpowiedzi znalezione dla zapytania: Pierwszy tramwaj
Temat: Tramwaje w Poznaniu.. pytanie.
Witam.
Mam pytatnie apropo funkcjonowania komunikacji miejskiej w Poznaniu.
Czy to prawda, że tramwaje które przyjadą na przystanek końcow z dużym
opóźnieniem nie wyjeżdzają na trasę??
Tak, do konca dnia stoja na petli ;-)
W przypadku duzego wstrzymania, na trase wyjezdzaja pierwsze tramwaje ktore
z tego wstrzymania sie wyrwa. A nastepne brygady sa puszczane zeby
zoptymalizowac komunikacje na odcinku dotychczas wylaczonym. Niektore nie
jada liniowo - jada na skroty, a pasazerow zabieraja np. od polowy trasy.
Chodzi o to, zeby w miare szybko przywrocic normalna komunikacje na calej
linii - i zeby wszystkie brygady trafily w swoje plany.
Mi osobiście wydaje się to nieprawdopodobne, ale chce mieć na dowód
wypowiedź Poznaniaka :-)
Czy bardziej prawdopodobne wydaje Ci sie wypuszczenie na trase pieciu brygad
w odstepach jednominutowych, zeby do konca dnia jezdzily stadem ? ;-)
pzdr
zul
Temat: [pr] Goniac tramwaj
Użytkownik Paweł Więcek <co@vmh.netw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:arku9e$h7@hekate.rlyeh.org...
| Instrukcja dla sluzby ruchu wyraznie okresla miejsce zatrzymania
tramwaju na
| przystanku i uzaleznia je od polozenia slupka przystankowego, a nie
wiaty:
No i tam pewnie jest tak samo. W całym artykule chodziło przecież o to,
że "biedni pasażerowie" muszą taki straszny kawał drogi do tramwaju
podchodzić bo on tak strasznie w przodzie staje. A staje tam, gdzie ma
stawać.
No tak, tylko ze widocznie w Bydgoszczy slupki ustawiane sa blizej siebie.
Albo sam juz nie wiem co. U nas sa ustawione tak, ze pierwszy tramwaj
zatrzymuje sie na wysokosci pierwszego slupka. Zreszta tylko na nim wisi
rozklad, wiec i tak ludzie wiedza, ze tam zatrzyma sie tramwaj. Na drugim
slupku zamiast rozkladu jest tabliczka z napisem "przystanek podwojny,
tramwaj zatrzymuje sie tylko raz". Narod i tak nie wie o co chodzi z ta
tabliczka, wiec traktuje go jako ciekawostke przyrodnicza i tak czy siak
stoi przy pierwszym. Jakos nigdy nie widzialem na naszych przystankach
podwojnych jakichs poscigow za tramwajem - ludzie po prostu wiedza gdzie sie
zatrzyma i tam czekaja...
WILQ
Temat: Łuk Kołłątaja->Piłsudskiego.
A, czyli mowisz o czasach tych starszych nocek :)
Remont tamtego rejonu zakonczyl sie przed 2001 rokiem, kiedy wycofano
105N(a) z nocek. A badanie skrajni, jesli przy uzyciu tramwajow liniowych,
odbywalo sie zapewne tuz po otwarciu - nie uwazasz? :] Chociaz imho powinno
sie odbyc chyba zanim wjechal tam pierwszy tramwaj liniowy..
p,
wg
Temat: Łuk Kołłątaja->Piłsudskiego.
Remont tamtego rejonu zakonczyl sie przed 2001 rokiem, kiedy wycofano
105N(a) z nocek. A badanie skrajni, jesli przy uzyciu tramwajow liniowych,
odbywalo sie zapewne tuz po otwarciu - nie uwazasz? :] Chociaz imho powinno
sie odbyc chyba zanim wjechal tam pierwszy tramwaj liniowy..
Ja wiem, że z racji wieku można mnie posądzać o skleroze :) ale nie jest
tak źle. Kursowały jeszcze "stare" nocki, już było po remoncie a próby
przed oddaniem do ruchu robi się jednym wagonem.
Temat: [pr] Kulą w autobus, Plaga kolizji
Dnia 06-05-18 08:14, Użytkownik Marcin Rutkowski napisał:
Dyżurny dyspozytor MPK zanotował niecodzienne zdarzenie: o godz. 13.39 na
dworcu Śródka, w stojącym na peronie autobusie linii 70 przy peronie rozbiła
się górna część bocznej szyby. Jeden z pasażerów wręczył zaraz potem
kierowcy kulkę stalową o średnicy 15 mm. Ktoś rzucił nią w autobus, nikomu
na szczęście nic się nie stało.
I takie kulki mniejwiecej jakis idiota powkladal w rowek szyny na luku
jakis czas temu. I pierwszy tramwaj jadacy tym odcinkiem wylecial,
wyrywajac 30cm szyny, uszkadzajac przekladnie I osi, zrywajac
piasecznice. A zatrzymal sie okolo 70-90 metrow dalej.
warzywko
Temat: [pr] Kulą w autobus, Plaga kolizji
I takie kulki mniejwiecej jakis idiota powkladal w rowek szyny na luku
jakis czas temu. I pierwszy tramwaj jadacy tym odcinkiem wylecial,
wyrywajac 30cm szyny, uszkadzajac przekladnie I osi, zrywajac piasecznice.
A zatrzymal sie okolo 70-90 metrow dalej.
btw: jak zachowuje się tramwaj przy (podczas) wykolejeniu?
jak to czuć w środku?
szarpie? rzuca wozem czy raz tylko, jedno "uderzenie"?
wiąże się to z gwałtowną utratą szybkości, "towar na bagażniku" się wywraca?
nigdy nie miałem okazji, nie zdarzyło się na mojej trasie
i trochę czarnowidzenia:
czy wóz może daleko odjechać od toru? - tu pytam mając na myśli np. wiadukt
pst - czy wskutek wykolejenia tram mógłby spaść z nasypu?
KNS
Temat: (Po) 602 wytramwaił się
Użytkownik "Grzegorz W. Fedorynski" <alo@zodiac.mimuw.edu.plnapisał w
wiadomości
| To sie zaczyna robic podejrzane... Ja rozumiem nekrofilie komunikacyjna
w
| Warszawce uprawiac, ale nie musial naszego helmusia wykolejac ;-P
Z nim tak zawsze - wystarczy, że do Wrocławia pojechaliśmy i od razu
stopiątka zaliczyła tira.
Kurde, cos w tym jest, bo pierwszym tramwajem do ktorego rano wsiedlismy na
Gwarnej w celu "przewietrzenia organizmu" :)) byl... wlasnie #602 na 3 -
buhahaha ;-P
Temat: Na początku grudnia combino wyjadą na ulice Poznania
http://www1.gazeta.pl/poznan/1,36001,1674624.html
Dokładnie 4 grudnia na trasie linii 14 lub 15 pierwszy z 14 zakupionych
przez miasto tramwajów Combino zacznie wozić pasażerów. Jedenaście dni
później po mieście będą już jeździły dwie takie bimby.
Do Poznania pierwszy combino tak naprawdę przyjedzie nieco wcześniej -
prawdopodobnie już na początku listopada. - W umowie zapisano, że 4 grudnia
jest terminem oddania pierwszego tramwaju do normalnej eksploatacji - mówi
Jan Firlik, wicedyrektor MPK odpowiedzialny za tramwaje. - Zanim wyruszy na
ulice, musi przecież jeszcze przejść badania homologacyjne - dodaje.
Do końca roku do naszego miasta trafi jeszcze jeden taki wóz. Dwanaście
pozostałych dotrze do Poznania do końca kwietnia 2004 r.
Wiadomo już dokładnie, na jakich trasach Combino będą wozić poznaniaków. -
Nowe bimby będą kursować na trasie "Pestki" na liniach 14 i 15 - mówi
Firlik. - Generalnie mogłyby jeździć na wszystkich liniach, ale te modele
mają bardzo niską podłogę i szkoda byłoby puszczać je na trasy, na których
podwoziem szorowałyby po kamieniach - dodaje. Zarówno trasa linii 14, jak i
15 są w tej chwili w bardzo dobrym stanie. W ubiegłym roku wyremontowano
bowiem torowisko na ul. Głogowskiej, a w tym - na ul. Grunwaldzkiej.
Combino ma 29,4 m długości, ale dzięki temu, że całe nadwozie zbudowane jest
z aluminium, waży tylko 34 t. Tramwaj może się rozpędzić do 70 km/godz. Ma
siedzenia dla 59 osób. Producent przewiduje, że powinien służyć przez 30
lat.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Temat: [pr] Olsztynskie tramwaje
Pierwszy tramwaj wyjechał na ulice Olsztyna 14 grudnia 1907 r., czyli
wcześniej niż w Warszawie.
ZONK - pierwszy tramwaj, to uruchomiono w Warszawie juz w 1866 roku! ;-)
Największy wypadek przydarzył się w lipcu 1940 r., kiedy to w tramwaju
jadącym w dół obecnej ul. Grunwaldzkiej zepsuły się hamulce. Pojazd wypadł
z
szyn, przebił barierki mostu św. Jana i wpadł do Łyny. Wszyscy pasażerowie
przeżyli.
Lomatko! Ale to musialo wygladac ;)
Temat: [pr] Olsztynskie tramwaje
Użytkownik Lipton <lipto@poczta.onet.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b2bsab$1i@atlantis.news.tpi.pl...
| Pierwszy tramwaj wyjechał na ulice Olsztyna 14 grudnia 1907 r., czyli
| wcześniej niż w Warszawie.
ZONK - pierwszy tramwaj, to uruchomiono w Warszawie juz w 1866 roku! ;-)
Ale z elektrycznymi to juz wam zdaje sie tak szybko nie poszlo? ;-PPP
WILQ
Temat: [pr] Olsztynskie tramwaje
Użytkownik "Jakub 'Wilq' Wilczek" <wilczekk@NO_SPAM.ae.katowice.plnapisał
w wiadomości
| ZONK - pierwszy tramwaj, to uruchomiono w Warszawie juz w 1866 roku! ;-)
Ale z elektrycznymi to juz wam zdaje sie tak szybko nie poszlo? ;-PPP
O elektrycznych nic nie pisali ;-P
Temat: [MPK] Żużlowe Grand Prix - dodatkowa komunikacja
Użytkownik [MD]Cinek <md_ci@tlen.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:f21adn$l7@atlantis.news.tpi.pl...
Użytkownik Paweł Więcek <co@vmh.netw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4p5ch4-fo6.@lilith.rlyeh.org...
| Thus wrote [MD]Cinek <md_ci@tlen.pl:
| Fajnie, bed? cofaae tramwaje od ty?u przez petle :-).
| Nie będą.
Będą cofać aż od Mickiewicza?
Uwaga:
Po zrealizowaniu kursów związanych z przywózką kibiców postój na ul.
Różyckiego i Paderewskiego. Dojazd do miejsca postoju z Sępolna ul.
Mickiewicza za skrzyżowanie z ul. Paderewskiego i tam przy pomocy
pracowników Centrali Ruchu tramwaje zostaną wycofane na miejsca postoju.
Postój pierwszego tramwaju w kierunku centrum na wysokości przystanku przy
bramie głównej Stadionu Olimpijskiego.
Temat: [pr] 110 lat po szynach
110 lat po szynach
Dzisiaj mija 110 lat, od kiedy pierwszy tramwaj elektryczny wyjechał na
ulice Elbląga. Mamy jedną z najstarszych trakcji tramwajowych w Polsce,
zaraz po Wrocławiu.
Pierwsza, dzisiaj już nieistniejąca elbląska linia tramwajowa wiodła od
obecnego dworca kolejowego na Stare Miasto, a tory biegły m.in. pod Bramą
Targową.
Dziś w Elblągu jest pięć linii tramwajowych, ostatnie dwie zbudowano kilka
lat temu. Łączą centrum miasta i dwiema dzielnicami mieszkaniowymi Zawadą i
Nad Jarem. - Miasto inwestuje w rozwój sieci tramwajowej - podkreśla
rzecznik prezydenta Elbląga Agnieszka Staszewska - tramwaje mają być
alternatywą dla zatłoczonych ulic i - przypomnę, na czym nam najbardziej
zależy - nie szkodzą środowisku.
Za rok w mieście pojawi się sześć supernowoczesnych, niskopodłogowych
tramwajów. Zostaną pomalowane - zgodnie z życzeniem mieszkańców - na zielono
i nie będzie na nich reklam. Każdy wagon kosztuje około 5 milionów zł.
Zakupy taboru współfinansuje Unia Europejska.
http://www.portel.pl/artykul.php3?id_akt=16011&id_dz=1
Temat: Linia tramwajowa 1 obsługiwana przez autobusy
O 7.19 podałem info o zatramwajach na "1". Oto szczegóły:
Zaobserwowałem dwa zatramwaje z PKMu Gliwice: #132 i #1526 kursujące na
trasie Chebzie - Lompy.
Na Pętli o 7.40 stał star sieciowy i #506 (1_06). Z podsłuchu dowiedziałem
się o awarii podstacji. Naprawa miała się skończyć koło 4. Motorniczy na
Skargi poprosił pasażerów o "skorzystanie w miare możliwości z komunikacji
autobusowej" bo tramwaj pekał w szwach Mówił tez o "nieregularnym
kursowaniu tramwajów". Tam też minęły nas #744+#460 (dwie 5) oraz dwa
przystanki dalej #588 (też 5 - z pasażerami). Koło Gazobudowy (zjadz na
Pawliczka) stały #401 (1), #461+#613 (5 i 1). Dalej jechał (już z
pasażerami) #608 (5_08). Zjazd pod most zakończył sie klęską. 7.52 zabrakło
napięcia, zatrzymanie na skrzyżowaniu - 1_06 - #506 oraz (w druga stronę)
pociągi 3_01 oraz 4ka. Pantografy w dół.
7.54 podano informację o włączeniu prądu. 3ka dostała nakaz zjazdu na pętlę
Lompy.
7.55 pasażerowie otwarli drzwi i wysiedli.
7.58 - już w 840 popędziłem na zajęcia. Pierwszy tramwaj zauważyłem dopiero
na moście (Towarowa).
W Giwicach koło 8.20 widziałem #649+650 (4_01) jadącego w stronę Zabrza.
Koło godziny 10 sytuacja wyglądała juz lepiej.
Temat: Licytacja trama
Lipton wrote:
Wlasnie sister mi doniosla, ze slyszala gdzies w radiu, ze we Wrocku
WOSP bedzie tramwaja licytowac... Podobno do niedawna jezdzil na
linii 7 :) Wiec jedyna mysl jaka przychodzi mi do glowy, to
skreslone ostatnio 102-ki. Wie ktos cos wiecej? :) Aha, podobno maja
go na Rynek zataszczyc ;-))
Wowww, to będzie pierwszy tramwaj na wrocławskim Rynku od 1978 roku :) Gdyby
zostawili chociaż trochę torów w 1996 roku to mieliby go nawet na czym
postawić :))
Temat: Licytacja trama
In <news:cqu6td$4rm$1@news.dialog.net.pl, Neo[EZN] wrote:
Wowww, to będzie pierwszy tramwaj na wrocławskim Rynku od 1978 roku :) Gdyby
zostawili chociaż trochę torów w 1996 roku to mieliby go nawet na czym
postawić :))
Ja liczę na to, że przywiozą też jakiś prosty odcinek torów na
drewnianych podkładach i na tym ustawią tramwaj.
Laweta to będzie obciach :-/
Ktoś wie jaki nr ?
Temat: Licytacja trama
| Wlasnie sister mi doniosla, ze slyszala gdzies w radiu, ze we Wrocku
| WOSP bedzie tramwaja licytowac... Podobno do niedawna jezdzil na
| linii 7 :) Wiec jedyna mysl jaka przychodzi mi do glowy, to
| skreslone ostatnio 102-ki. Wie ktos cos wiecej? :) Aha, podobno maja
| go na Rynek zataszczyc ;-))
Wowww, to będzie pierwszy tramwaj na wrocławskim Rynku od 1978 roku :)
Gdyby
zostawili chociaż trochę torów w 1996 roku to mieliby go nawet na czym
postawić :))
No niestety nie zostawili ;-( Ale fot nie zapomnijcie porobic ;p
Temat: Listopadowe trojak i nie tylko
W grudniowej aktualizacji zdjeciowej w galerii tramwajowej zdjecia dodatkow
cmentarnych z listopada 2005 r oraz pierwsze tramwaje puszczone ul.
Krzywoustego (ktora ciagle jest w budowie). Goraco zapraszam!
UWAGA! Od wczoraj nie dziala alias 'statystyki.z.pl' :( Kiedy zacznie
ponownie dzialac - nie wiem, nie jest to ode mnie uzaleznione. Na razie
zapraszam do korzystania z bezposredniego adresu -
http://infoludek.pl/~mpaw/
Temat: Listopadowe trojak i nie tylko
W grudniowej aktualizacji zdjeciowej w galerii tramwajowej zdjecia dodatkow
cmentarnych z listopada 2005 r oraz pierwsze tramwaje puszczone ul.
Krzywoustego (ktora ciagle jest w budowie). Goraco zapraszam!
U mnie w galerii są jak na razie zdjęcia miasta Poznania z:
1. 1 listopada 2005 r.,
2. 20 lecia trasy GTR,
3. Hetmuty GT8 "O",
4. Kolizji GT6 601 z Fiatem Punto na skrzyzowaniu ulic 27 Grudnia i Kantaka.
MR
http://www.icpnet.pl/~rutki
Zamierzam jeszcze rozszerzyć o:
1. Tramwaje na Towarowej,
2. Trasę planowanego tramwaju przez most św. Rocha.
Temat: [GOP radio]
Witam,
Ze strony: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,53600,2105054.html
13 osób zostało rannych w wyniku zderzenia dwóch tramwajów, do którego
doszło we wtorek w rejonie Wesołego Miasteczka przy ul. Chorzowskiej w
Katowicach - poinformował Piotr Bieniak z zespołu prasowego śląskiej policji
Z nieustalonych dotychczas przyczyn w rejonie przystanku na tramwaj linii nr
6 najechał drugi, linii nr 33. Ranni, wśród których jest motorniczy
pierwszego tramwaju, zostali przewiezieni do szpitala, ale ze wstępnych
oględzin wynika, że nie odnieśli poważniejszych obrażeń.
Okoliczności wypadku wyjaśniają katowiccy policjanci. W związku z wypadkiem
ruch tramwajów na odcinku Rondo - Wesołe Miasteczko został wstrzymany.
---
pzdr,
michal
Temat: Grudzień miesiącem zmian (jakich?)
bystrzak2000 napisał(a):
| W styczniu przyszłego roku, z ulicą Skłodowskiej chyba się nie wyrobią.
A ja sądzę, że się wyrobią :-)
Pierwszy tramwaj przez rondo Ronalda Reagana może nie przejedzie 15
grudnia, ale napewno jeszcze w tym roku.
Temat: [pr] MPK testuje system komputerowy w tramwajach
Użytkownik JacekSo <jace@strong-pc.comw wiadomo¶ci do grup
dyskusyjnych napisał:b7kk5o$v@news.onet.pl...
| Most Teatralny - informuje miły kobiecy głos pasażerów
"czternastki". Dziwi?
| I słusznie, bo to pierwszy tramwaj typu 105N jeżdż±cy po
Poznaniu, w którym
| można usłyszeć zapowiedzi przystankowe.
Nie do końca pierwszy. Skład 115+116 po modernizacji w FPS tez
posiadał gło¶niki i system zapowiadania przystanków odtwarzany
ta¶my. Niestety chyba nigdy system ten nie był używany.
Te zapowiadania były juz. To były chyba lata 95-97 nie wiem dokładnie. Ile
składów to miało to też nie wiem. Ale zapowiedź brzmiała: "Przystanek Most
Teatralny, następny Rondo Kaponiera" Czy był to system sterowany komputerem
to też nie wiem:) Ale występował tylko w modernizacjach, nie tylko 115+116
Temat: Gdańsk - wrażenia
| I jeszcze jedno. Kto u was sprawdza bilety?? Bo gdyby nie kierowca 179 na
| Osowej, to nie bym byl w ogole sprawdzany...
Nie chcę robić flame'a, ale zapraszam do Wrocławia. Cisza, spokój,
żadnych kontroli.
..hehe, no cisza to może rzeczywiście jest, wkrótce napiszę relację z mojego
pobytu we Wrocławiu i wrażeń stamtąd, ale napomknę tylko że ledwo wsiadłem do
pierwszego tramwaju i już miałem kontrolę :oP
pzdr
krzysiek
Temat: Zgadnijcie co znalazlem!!! ;-)
Na stronie www.um.zabrze.pl znalazlem kalendarium. A w nim dwa rodzynki:
4 lipca 1934 - uruchomiono linię tramwajową łączącą centrum Zabrza z
Mikulczycami. Koszt przejazdu na całej trasie (od ul. Dworcowej w Zabrzu do
dworca kolejowego w Mikulczycach) wynosił 25 fenigów. Pierwszy tramwaj z
Zabrza wyjeżdżał o godzinie 5.15, ostatni z Mikulczyc - o 23.19. 23 lutego
1936 r. linie tę przedłużono do ówczesnej kopalni "Guido", a 1 maja 1952 r.
do kopalni "Makoszowy". Linia, której pierwsze projekty powstały już w 1912
r., otrzymała nr "3".
/w monografii nie ma dokladnej daty uruchomienia/
1 marca 1926 - do obsługi linii autobusowych w Zabrzu powołano "Städtische
Kraftwagenverkehr Hindenburg" (Miejską Komunikację Samochodową) z siedzibą w
gazowni miejskiej. Na początek utworzono 6 linii: Nr 1 Zabrze - Sośnica; Nr
2 Zabrze - Mikulczyce - Grzybowice - Rokitnica; Nr 3 Zabrze - Osiedle Gagfa,
Zabrze - Granica Państwa, Zabrze - Kopalnia "Delbrück" (Makoszowy); Nr 4, 5
i 6 Zabrze - Zaborze. W latach 30. trasy linii nr 3, 4 i 5 zmieniono, zaś po
otwarciu Kąpieliska Leśnego w Maciejowie uruchomiono doń linię sezonową.
/to jest bomba - o komunikacji autobusowej na terenach niemieckich na prawde
nie wiele bylo wiadomo... /
Jest tez pare innych informacji o tramwajach, niektore z bledami (linia 33
do Wieszowej), ale generalnie jestem pod wrazeniem ;-)
WILQ
Temat: Tramwaje w Dabrowie G. odkopane
Gazeta Wyborcza, 4 stycznia 2002 roku
Tramwaje w Dąbrowie Górniczej odkopane
W czwartek po północy ruszył w stronę Huty Katowice pierwszy tramwaj.
Po Dąbrowie Górniczej, w której w środę śnieg zasypał torowisko
tramwajowe, przez cały dzień nie kursowały tramwaje.
Tramwaje kursują już na wszystkich liniach. Ostatnia została
odśnieżona trasa do Huty Katowice, po której tramwaj przejechał w
czwartek kilka minut po północy.
O szóstej rano zaczęły po całej trasie kursować tramwaje linii nr 25,
a nr. 21, 22 i 28 do huty całą trasę zaczęły przejeżdżać dopiero w
czwartek po północy. Problemów nie ma już także na liniach nr 12 i 13,
na których zaczęły kursować w środę w nocy, podobnie jak linia nr 14
do Mysłowic.
Na razie na trasach nie ma Karlików, które w środę rano zostały
wycofane z obsługi linii nr 6 i 41. Niskopodłogowe Karliki zostaną do
odwołania w zajezdni, bo na zlodowaciałych i zaśnieżonych torowiskach
po prostu się zawieszały.
purz
----------------------
Andrzej 'ASO' Soczówka
"W o l n o ś ć to skrzypce z których dźwięków cud potrafi
wyczarować mistrza trud, lecz kiedy zagra na nich
słaby gracz, to słychać będzie tylko pisk, zgrzyt, płacz."
Temat: Przed chwilą w tv...
From: "Jakub Jackiewicz" <memp@pkt.katowice.pl
Niby
nic niezwykłego, gdyby nie to, że tenże człowiek woził się po całym Śląsku
wagonem nauki jazdy 105N-2.
Jak to nic niezwyklego. To chyba pierwszy tramwaj dwusystemowy w Polsce.
Bo jak po calym Slasku to pewno i o Opole, Wroclaw, Legnice, Walbrzych,
Jelenia Gore, Glogow i Zielona Gore zahaczyl :-)
Temat: Bialystom-tramwaj konny
Czy moze ktos wie jak przebiegala w Bialymstoku linia/linie tramwaju
konnego
i gdzie byla zajezdnia.
Z tego co znalazlem to biegla trasa:
Dworzec-Kolejowa-Dabrowskiego-Lipowa-Kilinskiego-Palacowa-Warszawska - ???
Jedno ze zrodel podaje nawet, ze byly 3 linie.
Witam
Nie wiem czy korzystales ze zrodla pt. Swiat Kolei 1/98, ale wg tego pisma
oraz artykule pt. "Kresowe tramwaje" autorstwa R. Hubisza, str. 30-32, w
pazdzierniku 1895 r. wyjechaly pierwsze tramwaje konne. W rok pozniej
uruchomiona zostala regularna komunikacja. Zajezdnia znajdaowala sie w
rejonie ulic Swietojanska-Akademicka w miejscu obecnych plant.
Istnieja rozbieznosci co do ilosci i przebiegu linii i ich numeracji i
oznaczen. Wg nazw z roku 1997 byly to ulice: Kolejowa, Dabrowskiego, Lipowa,
rynek Kosciuszki, Sienkiewicza, Kilinskiego, Palacowa, Warszawska,
Swietojanska i 11 listopada. Laczna dlugosc wynosila ok. 6,2 km. Byly to
trasy jednotorowe z mijankami za wyj. Sienkiewicza gdzie odcinek byl
dwutorowy. Kres tramwaju bialostockiego nastapil w 1915 r, po wkroczeniu
wojsk niemieckich. Juz nigdy pozniej nie pojawil sie na ulicach.
To taki skrot z dosc ciekawego artykulu na temat linii tramwajowych w
Bialymstoku, Wilnie i Kolomyji.
Temat: Strajk PKT
Dnia 27.01.99 (sroda) w godzinach 4.00-8.00 bedzie strajk ostrzegawczy.
Z zadnej z 5 zajezdni PKT nie wyjedzie ani jeden tramwaj.
(juz widze te tlumy w autobusach i korki na drogach)
no i po strajku...
godz. 8.01- pierwszy tramwaj jaki wyjechal po zakonczeniu protestu to bylo
105N linia 15 nr 671/672 (przynajmniej w Zawodziu, nie wiem jak w inncyh
zajezdniach-trudno byc w 5 miejscach jednoczesnie)
jesli nic sie nie zmieni to wg zapowiedzi 11.02 ma byc strajk generalny
pozdrawiam
-----------------
700 lat Dębu!!!
-----------------
Memphis
memp@alpha.net.pl
http://friko5.onet.pl/ka/kzkgop
Temat: Strajk PKT
no i po strajku...
godz. 8.01- pierwszy tramwaj jaki wyjechal po zakonczeniu protestu to bylo
105N linia 15 nr 671/672 (przynajmniej w Zawodziu, nie wiem jak w inncyh
zajezdniach-trudno byc w 5 miejscach jednoczesnie)
jesli nic sie nie zmieni to wg zapowiedzi 11.02 ma byc strajk generalny
a jednak sie zmienilo...
Ponoc dostana pieniadze w ratach. Pierwsza miala wplynac w najblizszych
dniach.
(i cale szczescie ze znalezli kase - bo tramwaje bez pradu (te elektryczne)
raczej nie jezdza, a w Zbroslawicach chyba nie ma tyle koni zeby je
pociagnely ;))
pozdrawiam
----------------
Memphis
memp@alpha.net.pl
http://friko5.onet.pl/ka/kzkgop
Temat: Prehistoria Slaskich tramwajow
Czy ktos zna dobrze historie slaskich tramwajow sprzed elektryfikacji?
Chodzi mi o ustalenie nastepujacych faktow:
a) Gdzie, kiedy i po jakich trasach jezdzily tramwaje konne? K. Soida
podaje, ze tramwaje konne pojawily sie po wprowadzeniu tramwajow parowych
(czyli po roku 1894) w centrach Gliwic (dw. kolejowy - pl. Inwalidow
Wojennych), Bytomia (Pogoda - dworzec) i prawdopodobnie Katowic (Huta
"Marta" - Rynek; gdzie byla Huta "Marta"?) ze wzgledu na protesty
mieszkancow zwiazane z uciazliwoscia tramwajow parowych. Jednoczesnie w
materialach reklamowych Zakladu Komunikacji Tramwajowej w Gliwicachczytamy:
"Zaklad Komunikacji Tramwajowej w Gliwicach ma tradycje siegajace roku
_1887_, kiedy to po ulicach miasta zaczely kursowac pierwsze tramwaje
_konne_". No wiec ja sie pytam, kto mowi prawde?
b) Jak to bylo z linia elektryczna Bytom dworzec - Rynek uruchomiona podobno
w 1889 roku?
c) Kiedy wybudowano zajezdnie w Lagiewnikach?
d) Kiedy wybudowano tory tramwajowe pod torami kolejowymi w centrum Bytomia
(ul. Zabrzanska - Jagiellonska)? W 1898 kiedy powstala linia Zabrze - Bytom,
czy dopiero w 1901 kiedy powstala linia Swietochlowice - Bytom? (to drugie
rozwiazanie sugeruje powiekszenie centrum Bytomia na wewnetrznej stronie
okladki monografii slaskich tramwajow)
Pozdrawka
WILQ
Temat: KMPS zaprasza na imprezy :-))
On Thu, 15 Nov 2001, Tomasz Gieżyński wrote:
Zajrzyjta no na adres ze stopki i obejrzyjta info o imprezie
katarzynkowej 24. i 25.11.br. Jednoczesnie juz teraz sygnalizuje
impreze z okazji 10-lecia likwidacji nocnych linii tramwajowych (z
prawdziwego zdarzenia - to zakonczenie dla aptekarzy ktorzy zaraz mi
wytkna N14 i N21)
Marudzisz, jeszcze za nimi zatęsknicie. Nie mam nic przeciwko imprezie
oczywiście, ale nocną komunikację tramwajową wciąż macie. :-)
z N i 102Na (takie sa zamysly), ktora odbedzie sie w
nocy 15./16.12.br.
To ja może wstępnie wspomnę, że najprawdopodobniej 8 grudnia (ew.
dziewiątego) odbędzie się w Warszawie mała parada z okazji 135-lecia
uruchomienia pierwszego tramwaju konnego w Warszawie (w Polsce zresztą
chyba też). 16 grudnia zaś będzie linia mikołajkowa, prawdopodobnie na
trasie "dawnej 32", czyli Stalowa - Pl. Narutowicza.
Pozdrawiam,
Alojzy
Temat: Dzień otwarty w Szczecinie
Z okazji 55 rocznicy uruchomienia pierwszego tramwaju w powojennym
Szczecinie
zapraszamy na dzień otwarty zajezdni Pogodno.
Odbędzie się to 16 IX (sobota). Tramwaje (N i 4N) dowożące do Zajezdni będą
stać przy Dworcu Głównym i na pętli Pomorzany. Odjazd nastąpi ok. 10.20.
Obie trasy przejazdu nie będą się pokrywać ze sobą.
Zwiedzanie zajezdni nastąpi w dwóch grupach - o godz. 11.00 i 12.00.
Po zakończeniu zwiedzania ok. godz. 13.30 nastąpi wyjazd
N - wiadomo,
4N - wiadomo,
102 - 601 w barwach miejskich,
105 - 720 w oryginalnym kolorze i
GT6 - 902 w barwach miejskich
w celu rozwiezienia ludzi. Miłośnicy oczywiście mogą jechać do końca!
Trasa parady zostanie podana w późniejszym terminie, ale wiadomo że nie
pojedziemy na Krzekowo i na Basen Górniczy (remonty)
Zapraszamy
Ela wraz z STMKM
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematuTemat: Dzień otwarty w Szczecinie
ElaSz. <szczerska.elzbi@sssa.com.pl w artykule
news:8odm7n$ph9$1@news.tpi.pl pisze...
Z okazji 55 rocznicy uruchomienia pierwszego tramwaju w powojennym
Szczecinie
zapraszamy na dzień otwarty zajezdni Pogodno.
Odbędzie się to 16 IX (sobota).
Czy tego samego dnia nie będzie też spotkania z Bochmannem w Katowicach?
Trzeba będzie wybierać (moje pokolenie już wybrało :-)
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Dzień otwarty w Szczecinie
Robert Durlik wrote:
| Z okazji 55 rocznicy uruchomienia pierwszego tramwaju w powojennym
| Szczecinie
| zapraszamy na dzień otwarty zajezdni Pogodno.
| Odbędzie się to 16 IX (sobota).
|
| Czy tego samego dnia nie będzie też spotkania z Bochmannem w Katowicach?
W Sosnowcu. Nie musisz zabierać paszportu ;-P.
Temat: Dzień otwarty w Szczecinie
Jakub Jackiewicz <memp@pkt.katowice.pl w artykule
news:39b39943.16496996@news.pik-net.pl pisze...
Robert Durlik wrote:
| Z okazji 55 rocznicy uruchomienia pierwszego tramwaju w powojennym
| Szczecinie
| zapraszamy na dzień otwarty zajezdni Pogodno.
| Odbędzie się to 16 IX (sobota).
|
| Czy tego samego dnia nie będzie też spotkania z Bochmannem w
Katowicach?
W Sosnowcu. Nie musisz zabierać paszportu ;-P.
Uż Ty złośliwcze :-))) A w robocie siedzę w pokoju z koleżanką z Sosnowca.
Temat: Do Eskimosa... i nie tylko... : (Wroclaw)
Herpi 2000 <he@kki.net.pl wrote:
po wojnie... mysle, ze nasz expert :)) prawde powie... Paweł zna kazdy
Tylko nie expert!!!
Eeee... cos Ty Pawel taki skromny :-) Pawel pewnie by wiedzial o ktorej
Slowo "expert" sie _bardzo zle_ kojarzy. Poszperaj po innych grupach (np.
pl.misc.telefonia.gsm) to sie dowiesz czemu :^)
godzinie przyjezdza pierwszy tramwaj "20" na petle Robotnicza w niedziele.
;-)
Nie ucze sie rozkladow na pamiec. Zreszta za czesto sie zmieniaja.
Coz, kiedy Piotrek nie do konca mi wierzy :^)
Dobra, spox :-) tylko musze do konca zdementowac prawdziwosc rozmowy z moim
:^)
gdyz w poblizu masz i ex Przodownikow oraz Powstancow z dosc dobrym
zaopatrzeniem w tabor tramwajowy
Przed wojna tez byly :^)
A Gajowicka jest dosc uczeszczana trasa (2 z 6 najczesciej kursujacych
linii
autobusowych) i tramwaj by sie tam przydal jak cholera. Co przyznaja nawet
nasi spece od transportu zbiorowego.
A po co tramwaj na Gajowickiej? Nawet nie miely bo go gdzie zmiescic :-)
1. Zamiast 127, 144, i 327.
2. Jako trasa awaryjna (Gajowicka jakby lepiej zastepuje Powstancow Slaskich
niz Grabiszynska).
A miejsce... Szyny juz sa. Tam gdzie nie wyrwali. Miszcza sie? :^)
Pawel
Temat: Bahn 3.59 beta 3
Milo <bkos@polbox.com wrote in message Tez mi to wygladalo na blad, ale na prawde jest to jedna z najdluzej
oczekiwanych rzeczy w bahnie ! Otoz powstala opcja 'counter failure'.
Dziala
po prostu tak, ze zlicza wszystkie "puste" odjazdy. Kiedy pojawia sie cos
w
punkcie czasowym, a licznik ma wartosc =0, to po prostu od razu odjezdza
!
Proste, a rozwiazuje kupe problemow z rozkladami.
(sprobujcie wyzerowac licznik - nowa opcja w punkcie czasowym - a wszystko
wroci do normy)
Sam pomysł świetny, ale jak już mówiłem, u mnie to nie to! One naprawdę
czasem ignorują "taktpunkty"! Na nowiutkich pętlach, jak przyjeżdża pierwszy
tramwaj na kilka minut przed pierwszym odjazdem, to nie czeka, tylko od razu
sobie jedzie dalej! A przystanki to co (patrz bodajże ciut poniżej)?
Doceniam wprowadzenie tej funkcji dla "spóźnialskich", ale odnoszę wrażenie,
że przy okazji coś się skopało...
Pozdrowienia
Wygrab
Temat: Bahn 3.59 beta 3
Marcin Wygrabek wrote:
po prostu tak, ze zlicza wszystkie "puste" odjazdy.
Sam pomysł świetny, ale jak już mówiłem, u mnie to nie to!
A u mnie wszystko działa :-))
One naprawdę
czasem ignorują "taktpunkty"! Na nowiutkich pętlach, jak przyjeżdża pierwszy
tramwaj na kilka minut przed pierwszym odjazdem, to nie czeka, tylko od razu
sobie jedzie dalej!
Sprawdź licznik wypadniętych kursów. Nie wiem - co jeszcze może nie
działać ? Źle wpisałeś numer linii...?
A przystanki to co (patrz bodajże ciut poniżej)?
U mnie też działają :-)
Doceniam wprowadzenie tej funkcji dla "spóźnialskich", ale odnoszę wrażenie,
że przy okazji coś się skopało...
Ciekawe czy ta funkcja da się wyłączyć ?
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Bahn 3.59 beta 3
Marcin Wygrabek napisał(a) w wiadomości: <7kui62$k5@newsfeed.onet.pl...
Na nowiutkich pętlach, jak przyjeżdża pierwszy
tramwaj na kilka minut przed pierwszym odjazdem, to nie czeka, tylko od
razu
sobie jedzie dalej!
Mialem podobny problem, ale wynikal on z tego, ze na Timing Point robilem
rozsprzegnie/sprzeganie (bo to byly N-ki z przyczepka) i okazalo sie, ze w
sytuacji gdy manwr ten nastepuje na polu z Timing Point to taka petla
traktowana jest jak zwykly przystanek. Zobacz moze jaki jest poczatkowy stan
tego licznika wypadnietych kursow. A funkcji tej nie mozna wylaczyc. Zreszta
po co, tak wlasciwie to jest to pierwsza istotna zmiana w porownaniu z 3.58.
Wiem, wiem tryb dzien/noc jest piekny ale to tylko bajer... Nawet gdy 105N i
116N "swieca" na bialo.
A przystanki to co (patrz bodajże ciut poniżej)?
Zadnych problemow z przystankami nie zauwazylem. Ciekawi mnie za to dlaczego
u licha nie moge zaladowac wiekszych planow jezeli uruchamiam Bahna pod
DOSem. Pod Win nie ma zadnych komplikacji...
Robert Durlik, Warszawa
rdur@plearn.edu.pl
Temat: Linia 4 w Krakowie.
Użytkownik Jacek Smietanski <mysmi@cyf-kr.edu.pl w wiadomooci do
grup dyskusyjnych
napisał:Pine.GHP.4.31.0104090946520.9685-100@kinga.cyf-kr.edu.pl...
On Sun, 8 Apr 2001, Smok1 wrote:
Z Dworca GLownego w kierunku Hury ostatni kurs jest 23:44 a w
soboty i
swieta 23:35. Nawiasem mowiac czesto dochodzilo do zabawnej
sytuacji gdy
23:34 przyjezdzla juz nocny 601 a za nim jechala "dzienna"
czworka...
Oczywiscie MPK ten problem rozwiazalo w typowy dla siebie sposob
wycinajac
jeden kurs nocnego i nabijajac tym sposobem wieksza kase
prywaciarzom.
W Lodzi pierwszy autobus nocny wyjezdza na linie o 21.42, a po 23.00
mozna
w wielu miejscach spotkac rownolegle i dzienny tramwaj i autobus
nocny.
Podobnie jest rano, bo pierwsze liniowe tramwaje pojawiaja sie na
ulicach
juz po 3.00, a linie nocne jezdza jeszcze do 5.00 (w niedziele nocne
jezdza dluzej, ale i dzienne pojawiaja sie pozniej).
Podobnie jest w Poznaniu.
Bez przesady... W Poznaniu wieczorem czas zazebienia sie tramwajow
dziennych i busow nocnych, ktore wioza pasazerow to okolo 1 godziny od
22:3x do 23:4x. Rano pierwsze tramwaje wyjezdzaja kolo 4 (ale po
czwartej), a o pelnej 5:00 z Kaponiery jada juz tylko nieliczne linie
nocne - np. N31 do Staroleki - ale wiekszosc zjezdza juz do zajezdni.
Temat: Impreza w Warszawie
Użytkownik Adam Kolacz
Ludzie !!!
Nie robcie konkurencyjnych wobec siebie imprez (4/5 jest
impreza w Szczecinie) bo nikt wam na nia nie przyjedzie.
A jeszcze szykuje sie nocka w GOPie...
A pozniej przez pol roku nic... :(((
Ten termin to trochę nie nasza wina.
Po prostu pierwszy tramwaj w W-wie
uruchomiono 11 grudnia 1866 roku
- jest więc rocznica.
Na początku grudnia od kilku lat odbywały się
imprezy związane z tą rocznicą
(były mało rozreklamowane poza Warszawę)
Zapraszamy do W-wy.
Pozdrawiam
Jacek Karst
Temat: Impreza w Warszawie
Andrzej Karst wrote:
| Ludzie !!!
| Nie robcie konkurencyjnych wobec siebie imprez (4/5 jest
| impreza w Szczecinie) bo nikt wam na nia nie przyjedzie.
| A jeszcze szykuje sie nocka w GOPie...
| A pozniej przez pol roku nic... :(((
|
| Ten termin to trochę nie nasza wina.
| Po prostu pierwszy tramwaj w W-wie
| uruchomiono 11 grudnia 1866 roku
| - jest więc rocznica.
| Na początku grudnia od kilku lat odbywały się
| imprezy związane z tą rocznicą
| (były mało rozreklamowane poza Warszawę)
mogliście zrobić tak jak w Szczecinie - faktyczna rocznica była przecież w
trochę innym terminie niż impreza
| Zapraszamy do W-wy.
łatwo powiedzieć, trudniej wykonać...
napiszcie, co dokładnie będzie się odbywać
(i kiedy - w godzinach)
Memphis
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematuTemat: W tramwajach w Warszawie...
...pojawiłły się parę dni temu schematy wszystkich linii tramwajowych
(robione na taką samą modłę, jak schematy łódzkie, albo krakowskie). Bajer
polega na tym, że są przezroczyste.
Ponadto po nosem wyrósł mi nowy przystanek tramwajowy - na przeciwko
przystanku dla wysiadających powstał na pętli Nowe Bemowo przystanek "dla
wsiadających", umożliwiający jazdę pierwszym tramwajem, który odjedzie z
pętli bez sprawdzania rozkładu. Ktoś wie, od kiedy jest ten
przystanek? (Możliwe, że już dawno, ostatnio byłem tam 25.12.2000, ale nie
zwróciłem uwagi.)
Pozdrawiam,
Alojzy
Temat: W tramwajach w Warszawie...
"Grzegorz W. Fedorynski" <alo@zodiac.mimuw.edu.plwrites:
Ponadto po nosem wyrósł mi nowy przystanek tramwajowy - na przeciwko
przystanku dla wysiadających powstał na pętli Nowe Bemowo przystanek
"dla wsiadających", umożliwiający jazdę pierwszym tramwajem, który
odjedzie z pętli bez sprawdzania rozkładu. Ktoś wie, od kiedy jest
ten przystanek? (Możliwe, że już dawno, ostatnio byłem tam
25.12.2000, ale nie zwróciłem uwagi.)
Pfui. Komunikatow sie nie czyta?
http://www.ztm.waw.pl/komunikaty/20001219.htm
"W związku z wybudowaniem nowej wysepki, od dnia 21.12.2000. zostaje
uruchomiony przystanek przelotowy NOWE BEMOWO 08 (po wyjeździe z
pętli) obowiązujący dla linii: 1, 12, 13 i 43 w kierunku Centrum."
MJ
Temat: Bydgoska rocznica
21 lipca 1953 roku
TORY NA KAPUŚCISKA. 47 lat temu pierwszy
tramwaj dojechał na bydgoskie Kapuściska. Budowa
linii "Brda" była na owe czasy gigantycznym
przedsięwzięciem. Fachowcy położyli ponad 26 km
szyn, kilkadziesiąt zwrotnic i krzyżaków.
[Gazeta w Bydgoszczy]
:-)
Tarhimdugurth
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematuTemat: Bydgoska rocznica
On 21 Jul 2000, Krzysztof Zietara wrote:
21 lipca 1953 roku
TORY NA KAPUŚCISKA. 47 lat temu pierwszy
tramwaj dojechał na bydgoskie Kapuściska. Budowa
linii "Brda" była na owe czasy gigantycznym
przedsięwzięciem. Fachowcy położyli ponad 26 km
szyn, kilkadziesiąt zwrotnic i krzyżaków.
Zaraz, czy w tych czasach nie otwierało się wszystkiego 22 lipca?
Przy okazji: Dziś 51 lat trasy WZ i wagonów N w Warszawie.
Pozdrawiam,
Alojzy
Temat: Bydgoska rocznica
Grzegorz W. Fedorynski <alo@zodiac.mimuw.edu.plw artykule
news:Pine.LNX.4.10.10007221526010.6581-100000@joanna.jfedor.org pisze...
On 21 Jul 2000, Krzysztof Zietara wrote:
| 21 lipca 1953 roku
| TORY NA KAPUŚCISKA. 47 lat temu pierwszy
| tramwaj dojechał na bydgoskie Kapuściska. Budowa
| linii "Brda" była na owe czasy gigantycznym
| przedsięwzięciem. Fachowcy położyli ponad 26 km
| szyn, kilkadziesiąt zwrotnic i krzyżaków.
Zaraz, czy w tych czasach nie otwierało się wszystkiego 22 lipca?
Przy okazji: Dziś 51 lat trasy WZ i wagonów N w Warszawie.
I o ironio - 22 lipca przypadło zamknięcie Ząbkowskiej (bo było już dobrze
po północy)...
Temat: Bydgoska rocznica
Użytkownik Grzegorz W. Fedorynski <alo@zodiac.mimuw.edu.plw wiadomości
do grup dyskusyjnych
napisał:Pine.LNX.4.10.10007221526010.6581-100@joanna.jfedor.org...
On 21 Jul 2000, Krzysztof Zietara wrote:
| 21 lipca 1953 roku
| TORY NA KAPUŚCISKA. 47 lat temu pierwszy
| tramwaj dojechał na bydgoskie Kapuściska. Budowa
| linii "Brda" była na owe czasy gigantycznym
| przedsięwzięciem. Fachowcy położyli ponad 26 km
| szyn, kilkadziesiąt zwrotnic i krzyżaków.
Zaraz, czy w tych czasach nie otwierało się wszystkiego 22 lipca?
Nie - 22 lipca otwieralo sie polowe. Druga otwieralo sie 1 maja. ;-P
WILQ
Temat: (Po) To już 5 lat!
Poznański Szybki Tramwaj obchodzi 5 urodziny. 5 lat temu, a dokładnie 30.01.
1997 na bezkolizyjną trasę wyjechały pierwsze tramwaje biorąc na pokład pasa
żerów (jako pierwszy kilka minut po godz 10ej z os. Sobieskiego wyruszył GT
8-652). Początkowo (tj. 30 i 31.01 po nowej trasie kursowała tylko linia 14
(os. Sobieskiego - Gwarna). Oficjalne otwarcie PST nastąpiło 31.01.1997, a d
zień później (1.02.1997) na "pestce" pojawiły sie linie 12 (os. Sobieskieg
- Starołęka), 14 (os. Sobieskiego - Gwarna) i 15 (os. Sobieskiego - Budzisz
yńska). Wraz z uruchomieniem PST w ruchu liniowym pojawiły się też pierwsze
wagony GT6 i GT8 z Dusseldorfu (obsługiwały nocną i dzienną czternastkę).
Pozdrawiam,
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematuTemat: (Po) To już 5 lat!
mrud@poczta.fm wrote:
Poznański Szybki Tramwaj obchodzi 5 urodziny. 5 lat temu, a dokładnie 30.01.
1997 na bezkolizyjną trasę wyjechały pierwsze tramwaje biorąc na pokład pasa
żerów (jako pierwszy kilka minut po godz 10ej z os. Sobieskiego wyruszył GT
8-652). Początkowo (tj. 30 i 31.01 po nowej trasie kursowała tylko linia 14
(os. Sobieskiego - Gwarna). Oficjalne otwarcie PST nastąpiło 31.01.1997, a d
zień później (1.02.1997) na "pestce" pojawiły sie linie 12 (os. Sobieskieg
- Starołęka), 14 (os. Sobieskiego - Gwarna) i 15 (os. Sobieskiego - Budzisz
yńska). Wraz z uruchomieniem PST w ruchu liniowym pojawiły się też pierwsze
wagony GT6 i GT8 z Dusseldorfu (obsługiwały nocną i dzienną czternastkę).
A... To takze w takim razie 5-lecie RT6N1 niedlugo. W takim razie zapraszam
wszystkich na www.bahn.w.pl, gdzie w dziale DO POCZYTANIA jest moje male
satyryczne opowiadanie o tymze produkcie jakze zacnej, acz s.p. firmy CKD
Dopravni Systemy AS
Pzdr
Karol Tyszka - czlonek KMPS Poznan na wygnaniu w Indiach
strap@yahoo.com
Temat: (Po) To już 5 lat!
mrud@poczta.fm wrote:
| Poznański Szybki Tramwaj obchodzi 5 urodziny. 5 lat temu, a dokładnie
30.01.
| 1997 na bezkolizyjną trasę wyjechały pierwsze tramwaje biorąc na pokład
pasa
| żerów (jako pierwszy kilka minut po godz 10ej z os. Sobieskiego wyruszył
GT
| 8-652). Początkowo (tj. 30 i 31.01 po nowej trasie kursowała tylko linia
14
| (os. Sobieskiego - Gwarna). Oficjalne otwarcie PST nastąpiło 31.01.1997,
a d
| zień później (1.02.1997) na "pestce" pojawiły sie linie 12 (os.
Sobieskieg
| - Starołęka), 14 (os. Sobieskiego - Gwarna) i 15 (os. Sobieskiego -
Budzisz
| yńska). Wraz z uruchomieniem PST w ruchu liniowym pojawiły się też
pierwsze
| wagony GT6 i GT8 z Dusseldorfu (obsługiwały nocną i dzienną
czternastkę).
A... To takze w takim razie 5-lecie RT6N1 niedlugo. W takim razie
zapraszam
wszystkich na www.bahn.w.pl, gdzie w dziale DO POCZYTANIA jest moje male
satyryczne opowiadanie o tymze produkcie jakze zacnej, acz s.p. firmy CKD
Dopravni Systemy AS.
To może jeszcze 10-lecie wycofania eNek z ruchu liniowego :-)
Pozdrawiam Tomasz Wesołowski
Członek KMPS Poznań
GG-2285907
tom@hotmail.com & pozt@interia.pl
Temat: Nocna wycieczka po Zagłębiu - propozycja
Zapraszam chętnych na nocną wycieczkę tramwajową po Zagłębiu Dąbrowskim.
Niestety, ze względu na rozkłady jazdy w planie przejazdu jest kilka
dziur.
Plan wycieczki:
Katowice Dworzec PKP 23:35 (odjazd PN-214)
Sosnowiec Dęblińska 23:55 (przyjazd)
Sosnowiec Dęblińska 0:48 (odjazd PN-205)
Będzin Zajezdnia (przyjazd) 1:15
[tutaj niestety półtorej godziny drzemki]
Będzin Zajezdnia 2:40 (odjazd PN-205)
Dąbrowa Górnicza Kopalnia Paryż 2:52 (przesiadka na samochód komunikacji
zastępczej)
Huta Katowice 3:14 (przyjazd)
Huta Katowice 3:19 (odjazd Lublinem za PN-205)
Dąbrowa Górnicza Kopalnia Paryż 3:41 (przesiadka na tramwaj)
Będzin Przemsza 3:50 (przyjazd)
Będzin Przemsza 4:03 (odjazd PN-202)
[przejazd po świeżo wymienionych szynach, jako pierwszy tramwaj]
Gołonóg Podstacja 4:25 (przyjazd)
[ten pociąg jest jedynym zawracającym na tej pętli]
Gołonóg Podstacja 4:25 (odjazd PN-202)
Będzin Zajezdnia 4:52 (przyjazd)
Będzin Zajezdnia 5:12 (odjazd pociągiem dziennym linii 27)
Sosnowiec Dworzec PKP 5:34 (przyjazd)
[a tutaj niestety do Katowic to już tylko autobus, bo 15 ma dziurę]
Jak ktoś będzie chętny (w co, szczerze mówiąc, wątpię ;-P) to zapraszam w
każdym momencie wycieczki.
Temat: Zderzenie w Łodzi
| WłaÂśnie z komunikat Polskiej Agencji Prasowej
| Zderzenie tramwajów w Łodzi. Jeden tramweaj wjechał w drugi na
| przystanku. 5 osób rannych.
Były to tramwaje linii 8 i 14 powiedzieli to w Radiu Zet.
Radio Eska:
Pierwszy tramwaj zaczął gwałtownie hamować, bo na czerwonym świetle wjechał
przed niego samochód, drugi tramwaj nie zdążył wychamować i się zderzyły -
tak mówili świadkowie
Pozdrawiam
Temat: Zderzenie w Łodzi
warzywko <warzywko.warzy@interia.plwrote:
Użytkownik "Tomasz Wesołowski" <enka2@tenbit.plnapisał w wiadomo?ci
| Właśnie z komunikat Polskiej Agencji Prasowej
| Zderzenie tramwajów w Łodzi. Jeden tramweaj wjechał w drugi na
| przystanku. 5 osób rannych.
| Były to tramwaje linii 8 i 14 powiedzieli to w Radiu Zet.
Radio Eska:
Pierwszy tramwaj zaczął gwałtownie hamować, bo na czerwonym ?wietle wjechał
przed niego samochód, drugi tramwaj nie zdążył wychamować i się zderzyły -
tak mówili ?wiadkowie
A puszzce se niec nie stalo ;(
Temat: Bydgoszcz - Fordon (długie)
Bartosz Lukasz Radko wrote:
| Przypomnialo mi to o pewnej sprawie, która zastanawia mnie od dluzszego
| czasu. Dlaczego w dzisiejszych czasach wszystko jest takie trudne, a
| ludzi oczekiwania tak bardzo zmalaly? Przeciez gdyby 100 lat temu ktos
| probowal nazwac budowe siedmiokilometrowej linii tramwajowej
| "gigantycznym przedsiewzieciem", to tylko wszystkich by rozbawil.
| Dlaczego wtedy mozna bylo budowac i koleje, i tramwaje, i drogi bez
| ogolnonarodowego poswiecenia?
pierwszy tramwaj na Śląsku miał od razu 30 km (Gliwice-Piekary) i jakoś
nikt się nie bał, że inwestycja się nie zwróci, czy będzie niedochodowa
w ogóle czytając jakiekolwiek monografie polskich i śląskich sieci
tramwajowych to kiedyś inwestycje związane z budową nowych odcinków czy
tras były na porządku dziennym, a teraz? gdzieś mają budować 500 metrów
toru i od razu jest to wielka sensacja
a np. w takim Lublinie nie mogą powiesić trakcji na 100 metrach ulicy
(mimo że słupy już stoją)...
chciałbym żyć na pocztątku tego wieku - wtedy przynajmniej ludzie u władzy
byli trochę poważniejsi od tych dziesiejszych...
Memphis
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematuTemat: Zasypało nas :-/
Ok. 7.00 między Zajezdnią a wiaduktem na Zabrskiej widziałem jeden tramwaj,
a torowisko wyglądało na odśnieżane.
A póżnym popołudniem (po 18.00) można było czekać, czekać i czekać w Gliwicach
na czwórkę w stronę Wójtóli i nic. Z powrotem owszem jechały i nawet jedną z
nich z przystanku "Dąbrowskiego" zabrałem się z znajomym motorowym w stronę
Zabrza. Po drodze wypatrzyliśmy jeszcze 2 pługi, a właściwie to pług holujący
inny pług. W Zabrzu przejechałem jeszcze ze 2 przystanki zanim wypatrzyłem
pierwszy tramwaj do Gliwic. Po przesiadce do niego zauważyłem, że komputer
wyświetla delikatne spóżnienie... 56 min.
pozdrawiam wszystkich zasypanych
Robek
Temat: Zasypało nas :-/
| A póżnym popołudniem (po 18.00) można było czekać, czekać i
| czekać w Gliwicach
| na czwórkę w stronę Wójtóli i nic. Z powrotem owszem jechały i
| nawet jedną z
| nich z przystanku "Dąbrowskiego" zabrałem się z znajomym
| motorowym w stronę
| Zabrza. Po drodze wypatrzyliśmy jeszcze 2 pługi, a właściwie to
| pług holujący
| inny pług. W Zabrzu przejechałem jeszcze ze 2 przystanki zanim
| wypatrzyłem
| pierwszy tramwaj do Gliwic. Po przesiadce do niego zauważyłem, że
| komputer
| wyświetla delikatne spóźnienie... 56 min.
Żałuj, że nie jechałeś ze mną dalej!
Z Pl.Wolności zawrócili mnie do Gliwic bo na odcinku Pl.Wolności - Lompy
było jakaś awaria sieci i podstacja waliła -czyli i tak mogłeś ze mną
jechać.
Jak byłem prawie w Gliwicach (z wymianą wozów po drodze) to usłyszałem, że
3-ka wywaliła porządnie na Bytomskiej (zwrotnica).
Rozerwane wozy... pogrom!
Znowu wszystko stało.
Sabol.
Temat: przeczytane w "T.Śl. - DZIEŃ"
Użytkownik Olo Kwaśniak <o@poczta.wp.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8rn4cf$gs@news.tpi.pl...
przepisy przepisami, rozkład wisieć powinien, ale o co robić aferę w
prasie,
jeżeli tramwaje jeżdżą co 10 minut?
Całą dobę jadą co 10 min? Też chciałbym wiedzieć czy mam jeszcze tramwaj czy
mam czekać do rana, a jeżeli już to o której jest pierwszy. Chyba że
wszędzie jest tak samo ze pierwszy tramwaj jest np p 4:33 a otatni o 23: 27.
Chyba jednak jest to sprawa do gazety bo KZK leci sobie w kulki z tymi
rozkładami, bo rozkładów brakuje sporo i to często na węzłowych
przystankach. Swego czasu nie było np. rozkładu w Chorzowie Batorym koło
dworca.
Leszek
Temat: przeczytane w "T.Śl. - DZIEŃ"
Leszek Galat wrote:
| Też chciałbym wiedzieć czy mam jeszcze tramwaj czy
| mam czekać do rana, a jeżeli już to o której jest pierwszy. Chyba że
| wszędzie jest tak samo ze pierwszy tramwaj jest np p 4:33 a otatni o 23: 27.
Najczęściej pierwszy kurs jest po 4, a ostatni po 23. Do tego dochodzą
nocne.
| Chyba jednak jest to sprawa do gazety bo KZK leci sobie w kulki z tymi
| rozkładami, bo rozkładów brakuje sporo i to często na węzłowych
| przystankach. Swego czasu nie było np. rozkładu w Chorzowie Batorym koło
| dworca.
Nie wiem, czy zauważyłeś, że jak się zmienia rozkład jazdy to przez około
tydzień nie ma wcale rozkładu na przystanku.
W Katowicach na przystanku przy ul.Mickiewicza (stanowisko 1) była
niedawno taka sytuacja, że przez kilka dni nie było tablicy z rozkładem.
Gdy się wreszcie pojawiła to okazało się, że _niczego_ na niej nie
zmieniono, a jedynie ją obrócono stronami...
Temat: Większe numery na szczecińskich tramwajach
Wyborcza:
Większe numery na szczecińskich tramwajach
Dariusz Wołoszczuk (17-03-02 16:45)
Dwa tramwaje kursujące na trasie linii 3 zostały już wyposażone w duże,
widoczne z daleka tablice z jej numerem
Plansze montowane są przy pierwszych drzwiach. Zmiana oznakowania tramwajów
to odpowiedź Miejskiego Zakładu Komunikacji na prośbę związku niewidomych,
który poprosił o zwiększenie tablic z numerem linii.
Dwa pierwsze tramwaje z nowymi tablicami wyjechały w ubiegłym tygodniu z
zajezdni na Niemierzynie. - W połowie tygodnia tramwajów oznakowanych w taki
sposób będzie więcej - obiecuje Kazimierz Bogacki, zast. dyrektora MZK w
Szczecinie.
Wyposażone w nie zostaną także tramwaje z Golęcina i Pogodna. Na razie
tablice będą montowane na wagonach typu 105 N (to charakterystyczne
kanciaste wozy). Będzie ich ponad 70. Później otrzymają je polskie wagony
przegubowe i helmuty.
Tablice wykonane z tworzywa sztucznego z naklejonym foliowym numerem nie są
drogie. - Łącznie będzie nas to kosztowało tysiąc złotych - powiedział
Bogacki.
Zdjęcie: http://wyborcza.gazeta.pl/im/744/z744293G.jpg
Temat: Zmiany rozkładów tramwajowych KZK GOP od 17.08
JakubH napisal(a) <8mp0lf$mo@news.tpi.pl...
wybierali autobus. Odniosę sie tutaj tez do ciekawej dyskusji "6/41" -
optymalizacja rozkładów jazdy powinna dążyć do wprowadzenia "kompatybilnej"
cykliczności i taktów, jak w muzyce (!!!) - 40 minut jest kiepskim taktem,
bo trudne do zapamiętania przez pasażera, nijak też nie pasuje do większych
częstotliwości.
Gdyby udalo im sie wprowadzic 30, albo 20 a jak juz to 60 to moze by cos z tego
bylo. I bez zadnych kwiatkow.
Problemem centrum komunikacyjnego Katowic - Rynku jest koszmarny układ
wysepek, który utrudnia lub uniemożliwia przesiadkę z kierunku Zawodzia na
kierunek Rondo - i odwrotnie. Gdyby mieć tu układ torowy pozwalający na
lokalizację przystanków przesiadkowych tak dogodnych, jak to ma miejsce np.
na Placu Alfreda (drzwi w drzwi), albo peronów jak w Chebziu, pasażerowie
mogliby biegac mniej...
Tak sie zastanawiam. Skoro przez Rynek nie będą już jeżdzić samochody, to moze
przenisc przystanki blizej jego srodka? Wtedy wystarczyloby kilka krokow by sie
przesiasc, a w niedzielne wieczory latwiej byloby zlapac pierwszy tramwaj jadacy
w strone Spodka.
Łukasz Pisarek
pie@silesianet.pl
------------------------------------------
http://www.komunikacja.silesianet.pl/ - Rozkłady Jazdy w Gliwicach
Temat: Zmiany rozkładów tramwajowych KZK GOP od 17.08
Lukasz Pisarek wrote:
| Tak sie zastanawiam. Skoro przez Rynek nie będą już jeżdzić samochody, to moze
| przenisc przystanki blizej jego srodka? Wtedy wystarczyloby kilka krokow by sie
| przesiasc, a w niedzielne wieczory latwiej byloby zlapac pierwszy tramwaj jadacy
| w strone Spodka.
Jak to bliżej środka? Przecież na środku jest krzyżówka torowa.
Można by zbudować przystanek w kierunku Ronda już za skrzyżowaniem, tak
aby wszystkie tramwaje jadące w tamtym kierunku stawały na jednym
przystanku.
Temat: Zmiany rozkładów tramwajowych KZK GOP od 17.08
Użytkownik Lukasz Pisarek <pie@poczta.onet.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8mpb62$3q@zeus.polsl.gliwice.pl...
JakubH napisal(a) <8mp0lf$mo@news.tpi.pl...
| wybierali autobus. Odniosę sie tutaj tez do ciekawej dyskusji "6/41" -
| optymalizacja rozkładów jazdy powinna dążyć do wprowadzenia
"kompatybilnej"
| cykliczności i taktów, jak w muzyce (!!!) - 40 minut jest kiepskim
taktem,
| bo trudne do zapamiętania przez pasażera, nijak też nie pasuje do
większych
| częstotliwości.
Gdyby udalo im sie wprowadzic 30, albo 20 a jak juz to 60 to moze by cos z
tego
bylo. I bez zadnych kwiatkow.
60 minut???? Przeciez to tramwaj, a nie PKP...
Tak sie zastanawiam. Skoro przez Rynek nie będą już jeżdzić samochody, to
moze
przenisc przystanki blizej jego srodka? Wtedy wystarczyloby kilka krokow
by sie
przesiasc, a w niedzielne wieczory latwiej byloby zlapac pierwszy tramwaj
jadacy
w strone Spodka.
Nie koniecznie blizej srodka - po prostu na kazdym _wylocie_ przystanek w
kierunku _wylotowym_ - czyli w kierunku Ronda przy pomniku harcerzy, w
kierunku Zawodzia przy Teatrze, w kierunku Brynowa tam gdzie jest, a w
kierunku Zaleza pod Skarbkiem (troche blisko Dworca PKP, ale chyba nikt mi
nie powie, ze to, ze 11 i 13 sie nie zatrzymuja na Rynku ma jakikolwiek
sens...) Zeby bylo smieszniej, to przystanek pod pomnikiem harcerzy kiedys
juz byl (i to w obie strony), ale teraz rosna tam kwiatki...
WILQ
Temat: Komunikacja w Krakowie od 01.10.2000
No i przeszedl czas na uruchomienie nowej (!) linii tramwajowej w Krakowie
na Kurdwanow.
przypomne ze budowe tego 3 kilometrowego odcinka rozpoczeto w sierpniu 1999
roku.
W niedziele 1.10.2000 o godz. 4.47 z nowej petli na Kurdwanowie (dla
wtajemniczonych - tej na estakadzie - jedynej tego rodzaju w Polsce)
odjedzie pierwszy tramwaj linii 24 w kierunku petli Bronowice. Czas jazdy 37
min. Przyjazd do Bronowic 5.24. Tam chwile postoi aby znow odjechac w
kierunku os. Kurdwanow o godz. 5.30.
Oficjalne otwarcie tego nowego odcinka sieci tramwajowej odbedzie sie
10.10.2000.
Sa juz dostepne u nas nowe spipsy linii tramwajowych i autobusowych oraz
rozklady jazdy.
Zapraszamy !
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematu
Temat: Komunikacja w Krakowie od 01.10.2000
Hubert Waguła wrote:
| W niedziele 1.10.2000 o godz. 4.47 z nowej petli na Kurdwanowie (dla
| wtajemniczonych - tej na estakadzie - jedynej tego rodzaju w Polsce)
| odjedzie pierwszy tramwaj linii 24 w kierunku petli Bronowice. Czas jazdy 37
| min. Przyjazd do Bronowic 5.24. Tam chwile postoi aby znow odjechac w
| kierunku os. Kurdwanow o godz. 5.30.
Mam nadzieję, że będziecie mieli zdjęcie pierwszego tramwaju na najnowszej
linii tramwajowej w Polsce?
Temat: Komunikacja w Krakowie od 01.10.2000
Hubert Waguła wrote:
| W niedziele 1.10.2000 o godz. 4.47 z nowej petli na Kurdwanowie (dla
| wtajemniczonych - tej na estakadzie - jedynej tego rodzaju w Polsce)
| odjedzie pierwszy tramwaj linii 24 w kierunku petli Bronowice. Czas
jazdy 37
| min. Przyjazd do Bronowic 5.24. Tam chwile postoi aby znow odjechac w
| kierunku os. Kurdwanow o godz. 5.30.
Mam nadzieję, że będziecie mieli zdjęcie pierwszego tramwaju na najnowszej
linii tramwajowej w Polsce?
A ja mam nadzieje ze koledzy z Dziennika zrobia to zdjecie o 4.47 ;-)
Temat: Komunikacja w Krakowie od 01.10.2000
Krzysiek wrote:
| Mam nadzieję, że będziecie mieli zdjęcie pierwszego tramwaju na najnowszej
| linii tramwajowej w Polsce?
|
| A ja mam nadzieje ze koledzy z Dziennika zrobia to zdjecie o 4.47 ;-)
O tym właśnie mówię. Pierwszy wjazd tramwaju liniowego.
Temat: Komunikacja w Krakowie od 01.10.2000
Jakub Jackiewicz wrote:
| Mam nadzieję, że będziecie mieli zdjęcie pierwszego tramwaju na najnowszej
| linii tramwajowej w Polsce?
|
| A ja mam nadzieje ze koledzy z Dziennika zrobia to zdjecie o 4.47 ;-)
O tym właśnie mówię. Pierwszy wjazd tramwaju liniowego.
Niestety ja byłem w Warszawie
Co do Huberta to nie wiem - jeśli był w Krakowie to pewnie cosik zrobił
Pozdrawiam
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematuTemat: Komunikacja w Krakowie od 01.10.2000
Użytkownik Jakub Jackiewicz <memp@pkt.katowice.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:39ddaa2f.930@news.pik-net.pl...
Hubert Waguła wrote:
| W niedziele 1.10.2000 o godz. 4.47 z nowej petli na Kurdwanowie (dla
| wtajemniczonych - tej na estakadzie - jedynej tego rodzaju w Polsce)
| odjedzie pierwszy tramwaj linii 24 w kierunku petli Bronowice. Czas
jazdy 37
| min. Przyjazd do Bronowic 5.24. Tam chwile postoi aby znow odjechac w
| kierunku os. Kurdwanow o godz. 5.30.
Mam nadzieję, że będziecie mieli zdjęcie pierwszego tramwaju na najnowszej
linii tramwajowej w Polsce?
Zdjecie juz jest ze srody NGT6 - Jazda Probna. Znajduje sie ono w rozkladzie
linii 24 :-))
Temat: Komunikacja w Krakowie od 01.10.2000
Użytkownik Ireneusz Hyra <ysh@cyf-kr.edu.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:39D770F8.FD3C7@cyf-kr.edu.pl...
Jakub Jackiewicz wrote:
| | Mam nadzieję, że będziecie mieli zdjęcie pierwszego tramwaju na
najnowszej
| | linii tramwajowej w Polsce?
| |
| | A ja mam nadzieje ze koledzy z Dziennika zrobia to zdjecie o 4.47 ;-)
| O tym właśnie mówię. Pierwszy wjazd tramwaju liniowego.
Niestety ja byłem w Warszawie
Co do Huberta to nie wiem - jeśli był w Krakowie to pewnie cosik zrobił
No niestety. W sobote bylem w Toruniu na tamtejszych tramwajach.
W drodze powrotnej przejechalem rowerzyste (2,85 promila) i po tych
nieprzyjemnosciach wrocilem do Krakowa o 22. W niedziele spalem do 8 rano,
do tramwaju wsiadlem o 9.10 w Bronowicach i ok. 10 strzelilem kilka zdjec 6
i 24-ki
Temat: Oznakowanie liniowe tramwajów
Jd wrote:
| A ta jedynka jest nowa? Mnie to wyglada na przerobione z 1 bis (miejsce po
| tym "bisie" jest pod cyfra 1).
Jest nowa. Tłumaczenie było takie, że cyfra nie może być na środku, bo tam
jest jakaś podstawka, czy coś.
| Zreszta pomysl z "1" tez jest dziwny, przeciez to nie jest tram liniowy, ba,
| linia 1 nie istnieje juz od dluzszego czasu...
"1" oznacza pierwszy tramwaj zabytkowy PKT.
Temat: Oznakowanie liniowe tramwajów
Jakub Wilczek wrote:
| Zreszta pomysl z "1" tez jest dziwny, przeciez to nie jest tram liniowy, ba,
| linia 1 nie istnieje juz od dluzszego czasu...
|
| Z tym kolkiem to jest dosc skomplikowana historia (pytaj Memphisa)
Tu nie ma nic skomplikowanego. Dyrekcja sobie wymyśliła, że "1" oznaczać
będzie "pierwszy tramwaj zabytkowy PKT".
Temat: Kubelek zimnej wody :-) (o zaletach bruku)
Użytkownik Bartosz Lukasz Radko <bra@email.comw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3D0E0121.EDEC4@email.com...
Jakub 'Wilq' Wilczek wrote:
| Nie, nie - ten kolektor byl kopany metoda gornicza, bez zamykania ruchu
na
| jezdni i zdejmowania nawierzchni... Tak wiec podbudowa zostala stara
| ("poniemiecka"), ale to co jest pod podbudowa przypomina ser
szwajcarski.
Rany, u Was sie fedruje kanalizacje? Niesamowite.
No wiesz... To juz takie regionalne przyzwyczajenie - pierwsze tramwaje tez
byly na wegiel... ;-)))
Tak powazniej to ten kolektor ma bodajze 3-4m przekroju, a metode gornicza
wybrano zeby nie zamykac jednej z glownych ulic w miescie.
WILQ
Temat: Kubelek zimnej wody :-) (o zaletach bruku)
| Rany, u Was sie fedruje kanalizacje? Niesamowite.
U nas sie wszystko fedruje. 5m pod ziemia, ale i 1000.. Jak komu wygodnie
;]]
Ciekawe jaka metoda beda kopali pod rondem w Katowicach. Pewnie odkrywka, bo
taniej.
No wiesz... To juz takie regionalne przyzwyczajenie - pierwsze tramwaje
tez
byly na wegiel... ;-)))
Tak powazniej to ten kolektor ma bodajze 3-4m przekroju, a metode gornicza
wybrano zeby nie zamykac jednej z glownych ulic w miescie.
.
To ten co kiedys w GW pisali o robocie? Albo to o jakims gliwickim pisali...
Swojda droga to pod Slaskiem jest duzo korytarzy na niewielkiej glebokoscik
ktore sluzyly np. do splawu barek z weglem.
Dziadek mi opowiadal (pracowal na KWK Pokoj w Rudzie), jak kiedys odkopali
tunel (tak 3*3), z boku byly podwieszane wielkie rury. Co sie okazalo. Byla
to prawdopodobnie czesc tunelu do splawiana barek z weglem do Odry. Szla
woda z kopalni, a gora wegiel. I nie trzeba by tyle ciezarowek teraz, jakby
to uruchomic...
A.. o asfalcie ibruku jeszcze chcialem..
Jak jest ekipa partaczy, to nawewt najlepszy mnaterial nie bedzie spelnial
swojejfunkcji.Wg mnie podstawa jest sumiennosc ekipy, a potem wybor
materialu.
WILQ
pozdr
eMeM
Temat: Zdjęcia archiwalne 1980
| A tak BTW. Co to za solowka na Bramie pod Scan1602.JPG??? To juz wtedy
cieli
| 9 ?
W latach siedemdziesiątych wszystkie dziewiątki jeździły solo (105N lub
102Na),
w dni powszednie i w niedziele. Nie pamiętacie?
My wszystko pamietamy. A pamietasz jak 1879 wyjechal pierwszy tramwaj. Ja to
bardzo dobrze pamietam te wydarzenie. Kon mial numer taborowy... :))
| Może 1? ;)
W 1980 roku na Bramie Portowej ??????
105N ????????????????
To chyba bylo pytanie podchwytliwe. 1 wtedy jezdzila do Stoczni.
**********************************************
* Pzdr, Marek Pawlukowicz [Szczecin] *
* E-mail : m@silesianet.pl | GG : 1317273 *
* Statystyki - www.statystyki.z.pl *
**********************************************
Temat: Najstarszy wrocławski tramwaj elektryczny trafi do muzeum
"Jakub Wilczek" <wilcz@ae.katowice.plwrote in message
On Mon, 11 Jun 2001, Storch wrote:
| Heh, mam nadzieję, że ten ich "skarb" tam będzie jak najkrócej -
| zdecydowanie lepszym miejscem dla niego są Hajduki. Toż to pierwszy
wagon
| seryjny jaki wyszedł z Konstalu...
| He?A ta szlifierka to nie jest czasem Bremen?
Jak najbardziej - pierwszy tramwaj jaki opuscil Warsztaty Huty Krolewsiej
(obecny Alstom - Konstal) to Bremen. Wagony te kursowaly tylko na Slasku i
Zaglebiu (w Szczecinie byly inne Bremeny). Jedyny, ktory przetrwal do dzis
to wlasnie szlifierka, ktora stoi we Wrocku...
Kiedy ta szlifierka trafila do Wroclawia?
Temat: Swieto MZK
[Gazeta Pomorska]
110 lat temu przez Toruń przejechał pierwszy tramwaj
Święto MZK
Równo 110 lat temu, 16 maja 1891 na ulice Torunia wyjechały tramwaje
ciągnięte przez konie. Z tej okazji MZK zorganizował konferencję prasową.
Dziennikarze wraz z Andrzejem Syczyło, dyrektorem MZK, zwiedzili
zajezdnię autobusową i tramwajową Miejskich Zakładów Komunikacji.
-Jesteśmy jednym z najtańszych przewoźników miejskich w Polsce -
mówi
A. Syczyło. - Również dotacja miejska na potrzeby MZK należy do
najniższych
i wynosi zaledwie 15 procent naszego budżetu. Resztę stanowią zyski z
biletów, reklam, usług przewozowych i remontowych.
Tia, a poza tym linie 4 i 5 kursuja "okazjonalnie" o ile pamietam, 3 na
Wrzosy wycieli pare lat temu i 4 na Dworzec rowniez.
Łatwiej jest - z racji cen - inwestować w autobusy. Nowy Jelcz
kosztuje 600 tys. zł, zaś nowy tramwaj 4 miliony zł.
No tak, nie wiem tylko czemu dyr. Syczylo porownuje z jednej strony produkt
polski a z drugiej zagraniczny. No ale to szczegol.
Cos mi sie wydaje ze tramwaje w Toruniu nie ciesza sie wielka miloscia dyr.
Syczyly.
A szkoda.
Temat: szopkę mogilską
ROTFL. Jaka feta z powodu otwarcia przejazdu dla tramwajów pod Rondem
Mogilskim.
Sztuczne ognie, arie operowe czy tam operetkowe, dzieci machające
chorągiewkami, race świetlne podczas przejazdu pierwszego tramwaju... no
cuda na kiju. Brakuje Gierka by powiedział, że to rondo na miarę naszych
mozliwości.
Wazelina, bo przez okno mogłem tę szopkę podziwiać ;)
Mogli też ludzie stojący w korkach większych niż zwykle z powodu tej
"pożalsięboże" ceremonii ;)
pozdr,
fEnIo
Temat: szopkę mogilską
ROTFL. Jaka feta z powodu otwarcia przejazdu dla tramwajów pod Rondem
Mogilskim.
Sztuczne ognie, arie operowe czy tam operetkowe, dzieci machające
chorągiewkami, race świetlne podczas przejazdu pierwszego tramwaju... no
cuda na kiju. Brakuje Gierka by powiedział, że to rondo na miarę naszych
mozliwości.
Wazelina, bo przez okno mogłem tę szopkę podziwiać ;)
Pracujesz w nazwie?
zyga
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematuTemat: szopkę mogilską
W artykule Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):
| Sztuczne ognie, arie operowe czy tam operetkowe, dzieci machające
| chorągiewkami, race świetlne podczas przejazdu pierwszego tramwaju... no
| cuda na kiju. Brakuje Gierka by powiedział, że to rondo na miarę naszych
| mozliwości.
| Wazelina, bo przez okno mogłem tę szopkę podziwiać ;)
Pracujesz w nazwie?
A co? :P
pozdr,
fEnIo
Temat: naród łaknący wiedzy na literę 'a'
On Thu, 13 Jan 2005 12:34:15 +0100, Marek Dyjor wrote:
| Konrad Brywczyński zapodaje:
| Aha, miało byćo encyklopedii. 20 tomów po 37 zł = 740 zł Mniej więcej
| tyle co za 6 tomową Wielką Encyklopedię PWN.
| Tyle że ta 20-tomowa z GW to 100 tys. haseł. Niewiele więcej, niż
| PWN-owska 3-tomówka (90 tys.). 3-tomowa kosztuje ~270 zł.
| i jest tam coś, czego w googlu nie ma ?
wybacza ale wiara w googla i internet może
Cię na niezłe manowce wyprowadzić.....
Trzeba umieć korzystać...
encyklopedia to źródło zweryfikowanej w miarę pewnej wiedzy
Ta-aaak. "Pierwsze tramwaje elektryczne w Polsce pojawiły się w
Bydgoszczy w 1888 roku". Powtarzane od drobnych 40 lat w encyklopediach
a wcale nie robi się od tego bardziej prawdziwe...
Ciekawe czy inne hasła też tak weryfikują. :
Tarhimdugurth
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematuTemat: naród łaknący wiedzy na literę 'a'
En <news:slrncud0dm.sk.tarhim@hosaka2.local, Krzysztof Zietara
<tar@studio.net.pla ecrit:
On Thu, 13 Jan 2005 12:34:15 +0100, Marek Dyjor wrote:
| | Konrad Brywczyński zapodaje:
(...)
| i jest tam coś, czego w googlu nie ma ?
| wybacza ale wiara w googla i internet może
| Cię na niezłe manowce wyprowadzić.....
Trzeba umieć korzystać...
| encyklopedia to źródło zweryfikowanej w miarę pewnej wiedzy
Ta-aaak. "Pierwsze tramwaje elektryczne w Polsce pojawiły się w
Bydgoszczy w 1888 roku". Powtarzane od drobnych 40 lat w encyklopediach
a wcale nie robi się od tego bardziej prawdziwe...
Ciekawe czy inne hasła też tak weryfikują. :
W Google'u sprawdzają ;-
Temat: naród łaknący wiedzy na literę 'a'
On Fri, 14 Jan 2005 07:29:41 +0100, Michal Koziara wrote:
| encyklopedia to źródło zweryfikowanej w miarę pewnej wiedzy
| Ta-aaak. "Pierwsze tramwaje elektryczne w Polsce pojawiły się w
| Bydgoszczy w 1888 roku". Powtarzane od drobnych 40 lat w encyklopediach
| a wcale nie robi się od tego bardziej prawdziwe...
| Ciekawe czy inne hasła też tak weryfikują. :
W Google'u sprawdzają ;-
Jakby sprawdzali w googlu to by mieli poprawnie :
Tarhimdugurth
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematuTemat: naród łaknący wiedzy na literę 'a'
En <news:slrncuffmi.kp.tarhim@hosaka2.local, Krzysztof Zietara
<tar@studio.net.pla ecrit:
| encyklopedia to źródło zweryfikowanej w miarę pewnej wiedzy
| Ta-aaak. "Pierwsze tramwaje elektryczne w Polsce pojawiły się w
| Bydgoszczy w 1888 roku". Powtarzane od drobnych 40 lat w encyklopediach
| a wcale nie robi się od tego bardziej prawdziwe...
| Ciekawe czy inne hasła też tak weryfikują. :
| W Google'u sprawdzają ;-
Jakby sprawdzali w googlu to by mieli poprawnie :
Może klikają pierwszego linka z brzegu ;-)
Temat: naród łaknący wiedzy na literę 'a'
Michal Koziara zapodaje:
| | encyklopedia to źródło zweryfikowanej w miarę pewnej wiedzy
| Ta-aaak. "Pierwsze tramwaje elektryczne w Polsce pojawiły się w
| Bydgoszczy w 1888 roku". Powtarzane od drobnych 40 lat w
| encyklopediach a wcale nie robi się od tego bardziej prawdziwe...
| Ciekawe czy inne hasła też tak weryfikują. :
| W Google'u sprawdzają ;-
| Jakby sprawdzali w googlu to by mieli poprawnie :
Może klikają pierwszego linka z brzegu ;-)
w "szczęśliwy traf"
Temat: Co z Renomą???
Maverick wrote:
założenie: nie wsiadasz na początkowym przystanku.
wsiadłeś np o godz 14.15 z jakiegos przystanku i mijasz
kolejnych 5 bo wg rozkładu czas odpowiada czasowi na bilecie
(np. 10 min), ale po trzecim przystanku czas wg biletu sie
kończy (bo był korek) więc między 4 i 5 przystankiem jedziesz
bez ważnego biletu. Spotykasz kanara i on nie wie że ty
wsiadałeś powiedzmy na przystanku nr.1 i do 5tego masz prawo
dojechać. równie dobrze mogłeś wsiąść parę przystanków wcześniej i tez
czas na bilecie ci sie by skończył
Myślałem, co w takiej sytuacji i wyszło mi tak:
Kanar patrzy na zegarek i porównuje z rozkładem - widzi, że tramwaj ma
opóźnienie powiedzmy 3 minuty i według tego możesz dojechać jeszcze do
tego piątego mimo, że rzeczywisty czas skończył się po trzecim - ale
rozkładowy masz do piątego.
Taryfa czasowa jednak krzywdzi pasażerów w przypadku opóźnienia i
przesiadki - mam połączenie kombinowane takie, że pierwszym tramwajem
jadę 7 minut, przesiadam się na drugi w ciągu dwóch i tym drugim jedę
jeszcze 15. No, ale ten pierwszy spóźnia się minutę i w korku traci
kolejne dwie, skutkiem czego "nie zdążam" na ten drugi. A ten drugi
kursuje co 15 minut. Tutaj nie mam jak udowodnić co i gdzie się spóźniło
i muszę skasować następny bilet (w dodatku znów na pół godziny) mimo, iż
według rozkładu nie powinienem :/ Czyli za opóźnienie przewoźnika płacę
ja.
Pozdr
Przeglądaj wszystkie wypowiedzi z tego tematuTemat: Wypadek w Alejach?
Dnia 2005-06-07 14:48 Robert Jordan napisał(a):
Ktoś coś wie na temat wypadku, który zdarzył się "przed chwilą" w Al.
Jerozolimskich? Coś usłyszałem jednym uchem w TV, ale nie bardzo wiem o co
chodzi...
Z tego, co widziałem, to jeden tramwaj wjechał na tył drugiego. Drugi
wagon pierwszego tramwaju wjechał w pierwszy wagon.
Widziałem również młodzież pokrzykującą do siebie "e, nie macie co iść,
co to za wypadek, myśleliśmy, że jakieś trupy będą!".
w.
Temat: Wypadek w Alejach?
Z tego, co widziałem, to jeden tramwaj wjechał na tył drugiego. Drugi
wagon pierwszego tramwaju wjechał w pierwszy wagon.
No tak. Tylko pierwszy tramwaj byl 'jednowagonowy' ;)
Widziałem również młodzież pokrzykującą do siebie "e, nie macie co iść,
co to za wypadek, myśleliśmy, że jakieś trupy będą!".
Zenada... :(
Temat: Wypadek w Alejach?
Dnia 2005-06-07 23:13 Lipton napisał(a):
| Z tego, co widziałem, to jeden tramwaj wjechał na tył drugiego. Drugi
| wagon pierwszego tramwaju wjechał w pierwszy wagon.
No tak. Tylko pierwszy tramwaj byl 'jednowagonowy' ;)
Tak, przeczytałem to jeszcze raz i rzeczywiście niejasno wyszło :)
Zamieniłem tramwaje miejscami (na szczęście tylko w tekście ;) ).
w.
Temat: Wypadek w Alejach?
| Z tego, co widziałem, to jeden tramwaj wjechał na tył drugiego. Drugi
| wagon pierwszego tramwaju wjechał w pierwszy wagon.
| No tak. Tylko pierwszy tramwaj byl 'jednowagonowy' ;)
Tak, przeczytałem to jeszcze raz i rzeczywiście niejasno wyszło :)
Zamieniłem tramwaje miejscami (na szczęście tylko w tekście ;) ).
Tak tez podejrzewalem. Ale bylo wiadomo o co chodzi :)
Temat: Wypadek w Alejach?
"ROBBO 2" <robb@op.plwrites:
Sytulacja niemal idetyczna jak przy Starynkiewicza
Podobniejszy byl wypadek przy Holiday Inn - ktos przebiegal, pierwszy
tramwaj zahamowal, drugi mu wjechal w tylek nie hamujac w ogole.
MJ
Temat: Wypadek w Alejach?
| Sytulacja niemal idetyczna jak przy Starynkiewicza
Podobniejszy byl wypadek przy Holiday Inn - ktos przebiegal, pierwszy
tramwaj zahamowal, drugi mu wjechal w tylek nie hamujac w ogole.
Byl, wtedy bylo rannych 38 osob.
BTW: tylko wczoraj nikt nie przebiegal...
Temat: Ruszył nowy tramwaj z Bemowa na Piaski (Gazeta)
Ruszył nowy tramwaj z Bemowa na Piaski
osa 21-12-2005 , ostatnia aktualizacja 21-12-2005 19:39
Punktualnie o godz. 13 w środę darmowy tramwaj zabrał pierwszych pasażerów
nową linią tramwajową wzdłuż ul. Powstańców Śląskich na Bemowie i al.
Reymonta na Piaskach
Kilkanaście osób pojechało pierwszym tramwajem nowo otwartej trasy
tramwajowej między Bemowem a Piaskami.
Pierwszą pasażerką, która wsiadła na nowej trasie (u zbiegu ul. Powstańców
Śląskich i ul. Conrada) była Elżbieta Pochocka. W okolicy robiła świąteczne
zakupy. Jechała do pętli na Piaskach, gdzie mieszka.
Nowa linia ma 2,5 kilometra. Na razie jeździ tędy tramwaj darmowej linii P -
odjazd z pętli Piaski co godzinę o 6.30, 7. 30 itd., a z pętli Nowe Bemowo
przy Piastów Śląskich o godz. 6 i 7. Regularne kursy tramwajów 2, 13 i 35
zaczną się 2 stycznia.
Temat: Zabkowska - pytanie
Witam,
czy ktos sie orientuje w ktorym roku elektrycznosc (a dokladnie latarnie
elektryczne) wkroczyly na ul. Zabkowska?
Fabryka wódek powstała 1897 roku.
Był to jeden z pierwszych obiejktów przemysłowych w Warszawie zasilany
energią elektryczną.
W 1881 roku uruchomino pierwszy tramwaj konny, a w 1909 r. - podobno tramwaj
elektryczny
Różnie źródła podają. Są też informacje, że pierwszy tramwaj na Ząbkowskiej
pojechał w 1926 roku.
No ale to wiesz pewnie lepiej ode mnie :) i cieszyłbym się, gdybyś to
uściślił.
Pogrzebię jeszcze w domku, mam ciekawą książkę o technicznym rozwoju
Warszawy, może coś znajdę.
Temat: Zabkowska - pytanie
| czy ktos sie orientuje w ktorym roku elektrycznosc (a dokladnie latarnie
| elektryczne) wkroczyly na ul. Zabkowska?
Fabryka wódek powstała 1897 roku.
Nie o to pytam :)
Był to jeden z pierwszych obiejktów przemysłowych w Warszawie zasilany
energią elektryczną.
Pytanie czy od poczatku...
W 1881 roku uruchomino pierwszy tramwaj konny,
Oj nie, pierwszy to w 1866 r. :) Dokladnie 11 grudnia.
a w 1909 r. - podobno tramwaj elektryczny
26.03.1908 r. :) Proby robili juz w 1907...
Różnie źródła podają.
Zmien zrodla. Naprawde :)
Są też informacje, że pierwszy tramwaj na Ząbkowskiej pojechał w 1926
roku.
Tez ZONK. Pierwszy tramwaj elektryczny pojechal Zabkowska w 1919 r. Ale czy
na pewno wlasnie... :-) A juz w 1925 wybudowano zajezdnie na Kaweczynskiej.
No ale to wiesz pewnie lepiej ode mnie :) i cieszyłbym się, gdybyś to
uściślił.
Wlasnie uscislam :) Mozesz sie cieszyc ;p
Pogrzebię jeszcze w domku, mam ciekawą książkę o technicznym rozwoju
Warszawy, może coś znajdę.
O, bylo by milo! Bo wlasnie ten 1919 rok jest niepewny ;)
Dzieki za pomoc.
Temat: powstańców śląskich tory
Witaj pl-regionalne-warszawa!
pisałem juz kiedyś , ze na tej inwestycji jest jakieś dobre tempo i że
chodzą słuchy że moze uda sie skończyć przed terminem, moze nawet już
w grudniu,
obecnie układana jest już trakcja, tory są skończone, trawka rosnie,
juz sie doczekać nie mogę na pierwszy tramwaj, co prawda w ramach
propagandy pierwszy już przejechał na akumulatorach, więc czekam na
następny hi
Temat: powstańców śląskich tory
pisałem juz kiedyś , ze na tej inwestycji jest jakieś dobre tempo i że
chodzą słuchy że moze uda sie skończyć przed terminem,
Termin zostal juz dwukrotnie przesuniety, na szczescie do przodu :)
moze nawet już w grudniu,
No, na Boze Narodzenie pojedziemy :-)
obecnie układana jest już trakcja,
Nie ukladana, a wieszana. I nie trakcja, a siec trakcyjna !!!
tory są skończone, trawka rosnie,
Zgadza sie.
juz sie doczekać nie mogę na pierwszy tramwaj,
Pierwszy?! :- Tam juz byly dwa plassery i dwa nieplanowane u-booty :-p
Ze nie wspomne o spalinowo-elektrycznym 13N oraz 'akumulatorowym' 116N...
co prawda w ramach propagandy pierwszy już przejechał na akumulatorach,
Zapodaje linki: http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy.php?s=14&nr=63208
oraz http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/autobusy.php?s=14&nr=63207
Wiecej fotek w sieci wkrotce :-)
BTW: nawet chcialem watek o tym zrobic, ale jakos tak sie rozmyslilem :-]
Strona 2 z 4 • Zostało wyszukane 330 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4